1 - راهنمای خرید فرش

فرش درجه یک

فرش ماشینی

فرش درجه یک

شهر کاشان لقب مهد فرش ایران و جهان را دارد . کیفیت فرش ماشینی کاشان از قدیم شهرت داشته است و بسیاری برای خرید فرش درجه یک ماشینی به کاشان سفر می کنند . این خود باعث شده است تولیدکنندگان فرش در کاشان برای رقابت بیشتر ، فرش های باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنند . در شهرهای زیادی از ایران ، فروشندگان فرش های ماشینی ادعا دارند فرش های کاشان را عرضه می کنند اما نمی توان به همه ی آن ها اعتماد کرد.

امروزه با گسترده شدن فروشگاه های آنلاین ، خرید اینترنتی فرش کاشان نیز آسان شده است ولی پیدا کردن فرش درجه یک از بین این حجم از تنوع محصول ، هنوز کار سختی است . می توان با نگاهی به محصولات هر فروشگاه و خصوصیات مربوط به فرش در مورد کیفیت آن تحقیق کرده و در صورت باسابقه بودن فروشگاه  به آن اعتماد نمود .

 

شناخت فرش ماشینی درجه یک

به صورت کلی کیفیت فرش ماشینی به دو عامل بستگی دارد که این دو مورد عبارتند از جنس نخ و نوع بافت قالی یا به اصطلاح دیگر دستگاه هایی که برای بافت قالی از آن استفاده می گردد . اصولا در بافت یک قالی ماشینی از الیاف گوناگونی استفاده می کنند که از جمله آنها می توان نخ های آکرولیک ، پلی استر ، پلی پروپیلن و BCF را نام برد که هر یک دارای ویژگی های مختص خود بوده و مزایا و معایبی را به دنبال دارد .

در این بین نخ های آکرولیک توانسته اند رتبه اول را به خود اختصاص دهند و از دلایل بکر بودن این الیاف میتوان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر گرد و غبار ، نور و گرما و پاخوردگی و البته برگشت پذیری وحالت ارتجاعی بی نظیر آن است . فرش بافته شده توسط نخ آکریلیک ( آکرولیک ) از این توانایی برخوردارند که یک اتو یا قابلمه داغ را بدون هیچ گونه آسیبی تحمل کنند . قالی آکرولیک نسبت به پلی استر دارای الیاف نرم و لطیف تری است .

مشخصات و ویژگی های فرش درجه یک و باکیفیت

شما در هنگام خرید باید به زمینه فرش توجه کنید به این دلیل که قالی های بی کیفیت و معیوب به وسیله دستگاه های قدیمی بافته می شود که ممکن است گاهی دستگاه پیش نرود و نقشه چند بار متوالی تکرار شود . اصولا فرش ماشینی آکرولیک درجه یک کاشان به قالی های ضد حساسیت معروف هستند . در صورتی که بعد از خرید ، شما پرزدهی غیر عادی مشاهده کردید می توان گفت که کالای خریداری شده توسط شما درجه یک نیست واز الیاف آکرولیک تولید نشده است.

 

اگر میزان چسب آهار قالی بیش از اندازه باشد باعث معیوب و خراب شدن فرش ماشینی کاشان می شود . به این نکته باید توجه داشته باشید که ارتفاع نخ خاب بیشتر از ۱۰ میلی متر نباشد که این امر از مرغوبیت قالی می کاهد . قبل از خرید به طور کامل پشت و روی قالی را چک کنید تا آثاری از جای تیغ ، کسری نخ خاب ، پارگی ، سوختگی یا وصله نباشد . هم چنین طول ریشه های فرش باید یک اندازه و در یک راستا باشند . پیشنهاد ما به شما خریداری فرشهایی با تراکم و شانه بیشتر است به این دلیل که دوام و ماندگاری بالاتری دارند .

 

, , , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.