1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

فرش کلاسیک چیست؟

رنگ پرفروش سال

فرش کلاسیک چیست؟

۴ دلیل برای اضافه کردن فرش سنتی

فرش کلاسیک چیست ؟ اول از همه، شما می توانید یک فرش سنتی را به هر سبک طراحی اتاق اضافه کنید. حتی اگر اتاق فرش شده است، می‌توانید قالیچه‌ها را لایه‌بندی کنید تا فضا را مجزا و معین کنید. یک فرش زیبا همچنین می تواند به عنوان عایق صدا عمل کند و از اکو در یک فضای بزرگ جلوگیری کند. فرش ها و موکت ها حتی در اتاق هایی که از قبل فرش شده اند، ظاهری عمیق به اتاق می دهند. البته آنها به کفپوش های چوبی نیز بافت اضافه می کنند.

 

فرش کلاسیک

 

دوم اینکه یک فرش می تواند به تعریف فضای شما کمک کند. می توانید از فرش های سنتی ایرانی برای جلب توجه به مبلمان نمایشی یا ایجاد فضایی دنج برای گفتگو استفاده کنید. آنها همچنین می توانند برای یکپارچه سازی دکوراسیون شما استفاده شوند. این امر به ویژه در هنگام یکسان سازی طرح های رنگی مختلف صدق میکند. اگر به نظر می‌رسد که رنگ‌های یک اتاق با هم هماهنگ نمی شوند ، فرش سنتی عالی می‌تواند قطعه‌ای باشد که همه آن‌ها را کنار هم می‌آورد و آن را هماهنگ جلوه می‌دهد.

 

سومین دلیل برای اضافه کردن فرش سنتی به اتاقتان این است که می تواند اتاق کوچکی را بزرگتر نشان دهد یا مقیاس یک فضای وسیع را کاهش دهد تا کمی دنج تر شود. از نظر تاریخی، این یکی از دلایلی است که مردم را به سمت قالی های شرقی کشانده است. از آنها در کاخ های سلاطین ایرانی برای پرکردن فضاهای وسیع استفاده می شد. یک فرش با اندازه بزرگ، به خصوص زمانی که مقیاس طرح نیز بزرگ باشد، تمایل دارد که اتاق را بزرگتر نشان دهد.

 

فرش کلاسیک تندیس خاطره

 

آنها کف و دیوارهای کاخ ها را با قالیچه های بزرگ قصر می پوشانند تا بزرگتر احساس شوند و حس هیبت را در بیننده القا کنند. با بزرگتر جلوه دادن معماری به فضا، احساس ارتباط با خدا را به فضا میدهند .

 

فرش های سنتی راهی آسان برای تغییر فضای خانه ارائه می دهد.

 

دلیل چهارم برای در نظر گرفتن فرش سنتی این است که هر چند وقت یکبار همه نیاز به تغییر دارند. افزودن یک فرش کلاسیک راهی عالی برای تغییر حس اتاق و ایجاد حس تازگی در آن است. شما می توانید یک فرش آنتیک اضافه کنید و چند اکسسوری را برای ظاهری کاملا متفاوت تغییر دهید.

 

حالا دلایل اضافه کردن فرش سنتی به اتاق خود را می دانید. بیایید نگاهی به نحوه انتخاب مناسب بیندازیم.

 

فرش سبک سنتی

 

فرش سبک سنتی چیست؟

فرش کلاسیک چیست؟ وقتی مردم به فرش های سنتی فکر می کنند، به انواع فرش های کلاسیک مانند فرش های ایرانی یا شرقی فکر می کنند. آنها اغلب قالیچه های ظریف بافته شده با نقوش تزئین شده و سطح بالایی از جزئیات هستند. اگر مبلمان شما شامل حکاکی های برجسته، پارچه های گلدار پیچیده و/یا پایه های کابریولی باشد، یک فرش طراحی سنتی در خانه  برای فضاسازی هرچه بیشتربه شما کمک میکند .

 

رنگ های فرش سنتی

فرش کلاسیک چیست؟ یکی از زیباترین ویژگی های فرش، ترکیب رنگ آن است. فرش‌های عتیقه اغلب با حس هماهنگی رنگی متفاوت از آنچه امروز می‌بینیم خلق می‌شوند. آنها اغلب از کنتراست بالا و رنگ های تند استفاده می کردند. در بسیاری از مواقع رنگ‌های مورد استفاده در قالی‌های ایرانی به نوع رنگ فرش موجود بستگی داشت. این بدان معناست که در برخی موارد می توان فرش ایرانی را یافت که دارای ترکیب رنگی غیرعادی است که در حالت عادی به فکر استفاده از تئوری رنگ مدرن نیست.

 

فرش سنتی کلاسیک آنتیک

 

فرش سنتی کلاسیک آنتیک تبریز:

فرش کلاسیک چیست؟ قالی‌های کلاسیک سنتی شهر تبریز، شاهکارهای زیبایی هستند که تکنیک‌های بافت معاصر را با طرح‌های سنتی ترکیب می‌کنند و آثاری همه‌کاره را خلق می‌کنند که تقریباً هر محیطی را زیبا می‌کنند. این قالی‌ها، به‌ویژه، الگوهای مختلف و نقوش گل را با هم ترکیب می‌کنند تا تصاویر متنوعی را بر اساس چیدمان‌های متقارن و جریان‌های قوس‌دار زیبا ایجاد کنند. قالی‌های تبریز به قطعاتی گفته می‌شود که در اطراف شهر تبریز ساخته می‌شوند که بر نقوش سنتی ایران و آذربایجان مانند درختان، انارها و شکوفه‌های درشت و شکوفا متمرکز شده است. رنگ های خاکی اغلب برای ایجاد کنتراست ملایمی بین نقاط مختلف مورد توجه واقع در خود فرش انتخاب می شدند.

 

فرش سنتی تندیس خاطره کاشان

 

فرش‌ها معمولاً با تم رنگی اصلی یا کاربردهای فصلی رندر می‌شوند. این به بافندگان این امکان را می دهد که انتخاب های رنگ خود را گسترش دهند و حرکات را با توجه به محل قرارگیری در خانه بهینه کنند. به عنوان مثال، فرش‌های بهار و تابستان اغلب دارای عناصر روان‌تر و رنگ‌های روشن‌تر هستند، در حالی که فرش‌هایی که برای فصول سردتر طراحی شده‌اند، رنگ‌های تیره‌تر و فضای منفی‌تر را به نمایش می‌گذارند تا توجه را به عناصر پیش‌زمینه موجود جلب کنند.

 

درختان و نقش‌های گل تقریباً همیشه در امتداد سطوح فرش استفاده می‌شوند که به خوبی با بافت‌های مخملی و اندازه‌بندی راحت ترکیب می‌شوند. در حالی که اکثر فرش‌ها با نقش‌ها و حرکات انتزاعی طراحی شده‌اند، بسیاری از فرش‌ها نیز به‌عنوان قطعات موضوعی طراحی شده‌اند. اینها عمدتاً بر اساس تصاویری از شعر کلاسیک ایران بازآفرینی شده اند.

 

 

فرش کاشان

 

۴, , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.