1 - راهنمای خرید فرش, 6 - فرش, مقالات

ابعاد مناسب فرش ماشینی برای منزل

ابعاد مناسب فرش ماشینی برای منزل

ابعاد مناسب فرش ماشینی برای منزل استفاده از فرش میتواند راهی مناسب وآسان برای روح بخشیدن به فضای هرخانه ومنزل می باشد.یکی از عوامل مهم در انتخاب فرش ماشینی سایز و ابعاد فرش است انتخاب فرش مناسب با ابعاد منزل در زیبایی خانه اهمیت ویژه‌ای دارد و به زیبایی خانه کمک شایاتی میکند. فرش های شرکت فرش تندیس خاطره کاشان در ابعاد و سایزهای استاندارد و غیر استاندارد بافت می‌شود تا خریداران محترم بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

ابعاد مناسب فرش ماشینی برای منزل

ابعاد مناسب فرش کاشان

از موارد مهم خرید یک تخته فرش ماشینی دانستند ابعاد دقیق فضا و دانستن دقیق ابعاد فرش مورد نیاز است. ابعاد فضا با ابعاد فرش انتخابی باید متفاوت باشد . عموما بر اساس اصول زیبایی شناسی فرشی انتخاب می شود که حدود  چندین سانتی متر از ابعاد اتاق کوچک باشد و هنگام قرار گرفتن در اتاق بین دیوار و لبه فرش فاصله باشد. حال از آنجایی که در ابعاد استاندارد و داده شده به دستگاه تولید می‌شوند ممکن است به فروشگاه مراجعه نمایید و ابعاد مورد نظر خود را پیدا ننمایید.

آگاهی از ابعاد موجود در بازار موردی ست که می تواند به انتخاب دقیق تر محصول کمک نماید . اغلب فرش های ماشینی تولید شده خصوصا از نوع ماشینی در ابعاد مشخصی به شرح زیر تولید می شوند :

 

فرش ماشینی ۱۲ متری ( ۳ * ۴ )
فرش ماشینی ۹ متری ( ۳.۵ * ۲.۵)
فرش ماشینی ۶ متری ( ۲ * ۳ )
فرش ماشینی ۴ متری

فرش های دستبافت را می توان در هر سایز و بعدی بافت اما فرش های ماشینی کاشان چون با ماشین بافته شده و قبل از اجرا باید ابعاد پیش فرض مشخص شوند امکان تولید در ابعاد غیر استاندارد وجود ندارد . اگر اندازه فرش ماشینی ، با ابعادی که در بالا اشاره شد متفاوت باشد این اختلاف اندازه غیر استاندارد تلقی شده و از ارزش فرش می کاهد. البته لازم به ذکر است که تفاوت سایز در حد چند سانتی متر خطا تلقی شده و قابل چشم پوشی ست . ایجاد خطا در فرش های دستبافت شیوع بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارد.

در این مقاله به بررسی ابعاد استاندارد فرش های کاشان به عنوان بهترین و با کیفیت ترین محصولات ماشینی پرداخته ایم . امید است پس از مطالعه مقاله حاضر بتوانید بهترین ابعاد فرش ماشینی را برای فضاهای مختلف خانه انتخاب نمایید .

 

طرح فرش بهار 1500شانه

انتخاب درست ابعاد فرش ماشینی

انتخاب درست سایز فرش عاملی مهم در زیبا تر ساختن دکور و فضای خانه است . یکی از موارد اساسی سبک و سیاق چیدمان ابعاد فرش ماشینی ست و چون ابعاد استاندارد هستند انتخاب ها محدود شده و خریداران باید از بین چند سایز یکی را انتخاب نمایند .  در کل انتخاب آگاهانه ابعاد فرش انکار نشدنی ست .

 

انتخاب سایز مناسب فرش ماشینی برای قسمت پذیرایی

این انتخاب کاملا به ابعاد خانه وابسته است . طبیعتا انتخاب فرش برای محیط بزرگ با محیط کوچک بسیار متفاوت خواهد بود . به طور کلی با تقسیم ابعاد و بزرگی خانه به ۴ دسته کلی سعی بر ان داریم تا بهترین انتخاب برای پذیرایی را ارائه دهیم . فضای پذیرایی یا ۱) محیطی کوچک است و یا ۲) متوسط و یا ۳) گسترده و یا ۴) خیلی بزرگ می باشد .

 

فرش 1200شانه کاشان

انتخاب فرش برای پذیرایی های بزرگ و خیلی بزرگ

قدرت مانور در اینگونه محیط ها بسیار زیاد است . بهترین کار برای محیط های بزرگ آن است که با انتخاب چند تخته فرش ماشینی کاشان مجزا اما هماهنگ فضا را به چند قسمت دنج تقسیم نمایید.

برای مثال می توان در یک قسمت فرشی هماهنگ با مبلمان تهیه نمود و فضایی جهت نشیمن و مهمان پذیری ایجاد کرد . فرشی دیگر در جلو تلویزیون گستراند و مکانی آرام و دنج برای شب نشینی های خانوادگی صورت داد . حتی می توان با انتخابی فرشی که اندکی از میز ناهاخوری بزرگ تر است در گوشه ای از این فضا اتاق ناهار خوری تعبیه نمود . دقت شود که ابعادفرش ماشینی باید به گونه ای باشد تا پایه های مبل بر روی آن قرار نگرفته و در عین حال فرش بتواند تا پای مبل را بپوشاند . قسمت هایی مانند زیر گلدان ها ، جلوی در و … نیز از مکان هایی ست که نباید فرش بپوشاند .

 

انتخاب فرش برای پذیرایی گسترده و دراز

ممکن است سبک معماری خانه ها به دلایلی به نحوی صورت گرفته باشد که انتخاب ما را ا دشواری همراهی کند . محیط هایی مانند پذیرایی های دراز و طویل با انتخاب های محدود تر و چیدمانی دقیق تر روبرو خواهند بود . این محیط ها تنها محیط های هستند که باید کاملا توسط فرش پوشیده شوند . استفاده از کاناپه و نیمکت به علت دراز بودن انتخاب های خوبی برای پذیرایی های گسترده به شمار می روند.

 

فرش

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.