1 - راهنمای خرید فرش

ازبین بردن جای مبل ازروی فرش

ازبین بردن جای مبل ازروی فرش

برای همه ی ما پیش آمده که بخواهیم بخصوص در ایام عید وسایل خانه را مثل مبل ،میز تلویزیون ، جای تخت و..را تغییر دهیم و دکوراسیون خانه را به شکل دیگری بچینیم ولی نکته ای که ممکن است شما را اذیت کند جای مونده از این وسایل بر روی فرش و موکت است که ما در این مطلب شما را با چگونگی از بین بردن جای مبلمان اشنا خواهیم کرد.

 

 در بسیاری مواقع قرار دادن اجسام سنگین مانند مبل یا صندلی روی فرش یا موکت برای طولانی مدت سبب ایجاد کوبیدگی روی مبل و موکت میشود. این اثر باقیمانده تبدیل به منظره ای بدقواره در منزل ما میشود. در این آموزش کوتاه ابتدا به بیان بهترین روش های رفع کوبیدگی فرش و موکت میپردازیم و راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد اینگونه فرورفتگی ها بیان میکنیم.

 

راههای ازبین بردن جای مبل ازروی فرش :

 

۱-از بین بردن جای پایه مبل روی فرش با استفاده از یخ:

در صورتی که کفپوش منزل شما از جنسی میباشد که در اثر نفوذ آب آسیب میبیند (مانند کفپوش های چوبی و …) در ابتدا یک و جسم عایق مانند حوله ضخیم یا سفره یکبار مصرف زیر فرش یا موکت خود قرار دهید.

حال یک قطعه یخ بر روی جای پایه مبل و یا صندلی بگذارید. در صورتی که محل کوبیدگی بزرگ است از چند قطعه یخ استفاده کنید.صبر کنید تا یخ ها آب شودبا کمک یک دستمال خشک آب اضافی را بگیرید. دقت کنید که محل را کاملاً خشک نکنید و فقط کمی آب اضافی را جمع آوری کنید.

با استفاده ار یک قاشق و یا چنگال و یا لبه پشتی یک چاقو به آرامی الیاف فرش یا موکت را به چپ و راست حرکت دهید و تلاش کنید آنها را به محل خود بازگردانید. از جاروبرقی نیز میتوانید استفاده کنید.در آخر محل با استفاده از حرارت کم سشوار خشک کنید.

حتماً قبل از شروع به کار مطمئن شوید که فرش و یا موکت شما در اثر رطوبت زیاد رنگ پس نمیدهد. این احتمال در مورد فرش های الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه وجود دارد.

 

۲-رفع کوبیدگی فرش یا موکت با استفاده از بخار

میخواهیم مقداری بخار به محل فرورفتگی تزریق کنیم. این کار را میتوانید با استفاده از بخارشو و یا اتو بخار انجام دهید. لطفاً مراحل زیر را دنبال کنیدمجدداً اگر کفپوش شما نسبت به رطوبت حساس است وسیله ای زیر فرش یا موکت بگذارید تا از نفوذ آب به کفپوش جلوگیری شود.

اتو بخار را بر از آب کنید ور از فاصله ای در حدود ۱۰ سانتی متر از محل کوبیدگی بخار را تزریق کنید. این کار را تکرار کنید تا محل به حد کافی مرطوب شودحال با کمک حوله خشک همزمان با خشک کردن محل سعی کنید الیاف کوبیده شده را به محل خود بازگردانید.

 

 

۳-جلوگیری از ایجاد فرو رفتگی رو فرش

به یاد داشته باشید که بهترین روش برای جلوگیری از کوبیدگی فرش و یا موکت، قرار ندادن اجسام سنگین برای دوره های طولانی مدت روی آنها میباشد. با این حال گاهی این کار اجتناب ناپذیر است.  به همین علت انواع ضربه گیر های گوناگون برای پایه مبل و صندلی در بازار وجود دارد. این ضربه گیر ها با اسامی چون پد فرش و یا ترمز فرش نیز شناخته میشوند. پد فرش مانع از لیز خوردن اجسام و یا ایجاد سر و صدا هنگام جابجایی آنها میشود. علاوه بر این موارد با جذب سنگینی مبل یا صندلی مانع از انتقال کامل وزن آنها به فرش و یا موکت میشود.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.