مقالات

اشتباهات رایج در انتخاب فرش ماشینی

فرش ماشینی آنتی باکتریال

اشتباهات رایج در انتخاب فرش ماشینی

اشتباهات رایج در خرید فرش ماشینی  ،خیلی از اوقات بدون آنکه متوجه باشیم خطاهایی را به هنگام خرید و استفاده از فرش مرتکب می شویم که این اشتباهات چیزی جز بر هم زدن نظم موجود در اصول و قواعد دکوراسیون را با خود به همراه ندارند. پس بهتر است نسبت به آنها آگاهی داشته باشیم تا از وقوع آنها جلوگیری به عمل آوریم. در ادامه برخی از اشتباهات رایج انتخاب فرش ماشینیرا شرح خواهیم داد. پس با ماهمراه باشید.

 

فرش فرحزاد کاشان

۴ اشتباه رایج در خرید فرش ماشینی:

۱-افراط و تفریط در انتخاب ابعاد فرش

برخی از افراد گمان می کنند که مانند زمان های نسبتا قدیم سر تا سر خانه را باید با فرش پوشاند در نتیجه فرش های بزرگی را به این منظور تهیه می کنند. زمانی که تمام ابعاد فضایی مثل پذیرایی با فرش پوشانده شود طبیعتا مبلمان و سایر وسایل مانند میز تلویزیون و… به ناچار به طور کامل بر روی آن قرار می گیرند.

در حالی که امروزه سبک و سیاق چیدمان خانه های امروزی به گونه ای شده که وسایل باید در اطراف فرش قرار بگیرند. البته چنانچه پایه های جلویی مبل بر روی فرش قرار بگیرند، مشکلی پیش نخواهد آمد ولی قرار گرفتن آن به طور کامل بر روی فرش اشتباه بوده و نباید اجازه وقوع آن را بدهید.

از طرفی برخی دیگر از افراد ابعاد فرش مورد نظرشان را بیش از اندازه کوچک انتخاب می کنند در حالی که نباید قسمت اعظمی از محیط مذکور خالی از فرش به نظر برسد. به طور کلی ابعاد فرشی که انتخاب می کنید نباید بیش از اندازه کوچک و یا بیش از اندازه بزرگ باشد پس سعی کنید حد اعتدال را در این قضیه رعایت کنید.

 

۲-عدم رعایت تناسب میان سبک دکوراسیون و انتخاب فرش ماشینی

فراموش نکنید که به هنگام انتخاب فرش ماشینی باید سبک دکوراسیون خانه تان را به یاد بیاورید و با توجه به آن اقدام به خرید فرش کنید. به بیان واضح تر اگر به فرض خانه شما دارای سبک کلاسیک است، درست نیست که یک فرش فانتزی مثل فرش شگی را در آن به کار بگیرید. سعی کنید تا جای ممکن میان سبک فرش و دکوراسیون منزلتان هماهنگی و تناسب را بوجود آورید.

 

فرش کاشان

۳-عدم رعایت هارمونی رنگ میان فرش و سایر وسایل

به یاد داشته باشید که میان رنگ فرش و سایر وسایل منزلتان هارمونی و تناسب برقرار کنید. همچنین نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که سعی کنید میان فرش و سایر وسایل خانه هماهنگی ایجاد کنید به عنوان مثال اگر حال و پذیرایی هر دو یک نقطه از خانه تان را اشغال می کنند و به این ترتیب مجبور به استفاده از یک نوع مبلمان هستید، سعی کنید که فرشی متناسب با آن را انتخاب کنید. به فرض اگر مبلمان شما سلطنتی است، به جای فرش فانتزی بهتر است که از یک فرش کلاسیک و اصیل جهت تکمیل آن استفاده کنید.

 

اما در صورتی که اتاق نشیمن و پذیرایی منزلتان از یکدیگر جدا باشد، می توانید از یک فرش اسپرت و فانتزی در قسمت نشیمن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که با وجود سبک های مختلف فرش رنگ های آنها را نزدیک به یکدیگر انتخاب کنید تا در نگاهی کلی خیلی دور از هم به نظر نرسند.

 

۴-عدم توجه به انتخاب فرش ماشینی ایده‌آل برای منزل

به طور کلی انتخاب فرش ماشینی مناسب گاها می تواند سخت جلوه کند. حال این موضوع در رابطه با اتاق های خواب و به خصوص اتاق کودک نمود بیشتری پیدا می کند. چرا که اکثر والدین برای اتاق فرزندشان بیشتر درگیر شکل و شمایل فرش می شوند تا اطمینان حاصل کردن از مرغوب بودن جنس الیاف آن! البته که شکل ظاهری فرش باید با محیط اتاق کودک و خلق و خوی سنی او متناسب باشد. اما مهم تر از آن جنس الیاف فرش مورد نظر شما است تا برای بدن کودکتان به مرور زمان ایجاد حساسیت نکند.

به طور کلی بهتر است فرشی را برای اتاق در نظر بگیرید که از الیاف مصنوعی اکریلیک هیت ست شده تولید شده باشد. چرا که این جنس نخ در مقایسه با سایر الیاف مصنوعی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه برای شما مشکلاتی از قبیل حساسیت پوستی و آلرژی بوجود نمی آورد.

 

فرش کاشان

نتیجه گیری

در این مقاله در کنار شما به بررسی ۵ اشتباهی که نباید برای انتخاب و خرید فرش بکنیم، پرداختیم تا شما بتوانید خریدی لذت بخش را   تجربه کنید.

برای خرید فرش شما می توانید با کارشناسان شرکت فرش تندیس خاطره کاشان تماس بگیرید ویا با مراجعه به سایت شرکت فرش مورد نظر خودرا انتخاب کزده وخرید کنید.

, , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.