1 - راهنمای خرید فرش

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی

فرش ماشینی ارزان

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی ،هنگام خرید فرش باید در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کرد. فرش سطح وسیعی از خانه را می‌پوشاند و به خصوص رنگ زمینه آن بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید اصول روانشناسی رنگ فرش را درنظر داشت تا در نهایت انتخاب فرش منجر به افزایش انرژی، آرامش و حس خوب در وجودمان شود.

 

ما عادت کرده‌ایم که فقط بر اساس سلیقه و طیف رنگی لوازم خانه، دست به انتخاب رنگ فرش بزنیم؛ این روش درست است، البته به شرطی که امتیازات رنگ مورد نظرمان را از دیدگاه قوانین روانشناسی رنگ‌ها نیز بررسی کنیم.

 

روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش

روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی ،مدل و رنگ دو گزینه ای هستند که در زمان انتخاب فرش باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به اینکه تعویض فرش می تواند بسیار هزینه بردار باشد و شما قرار است سال ها از یک فرش استفاده کنید می توانید با بهره گیری از روانشناسی رنگ ها فرشی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. علم روانشناسی رنگ این امکان را به شما می دهد که انتخاب خود را محدود کنید و در نهایت بهترین مدل و رنگ را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

 

در زمان انتخاب رنگ فرش برای اتاق ، فاکتورهای زیادی از قبیل کاربرد در فضا (اتاق نشیمن ، راهرو ، اتاق خواب) را باید در نظر بگیرید. خوشبختانه فرش ها با توجه به تفاوتی که در قیمت دارند ، دارای تنوع رنگی زیادی نیز می باشند. بنابراین در حال حاضر می توانید با توجه به نکات روانشناسی رنگ ها ، رنگ خاصی از فرش را برای منزل سفارش دهید که می توانید از پس هزینه آن برآیید. همیشه به یاد داشته باشید انتخاب فرش شما اساس دکوراسیون طراحی هر اتاق خواهد بود.

 

انواع طرح و رنگ فرش ماشینی

 

ایجاد یک حس خوب در خانه با روانشناسی رنگ ها

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی ،اگر بخواهید دیوار اتاق خانه را رنگ بزنید یا اتاق نشیمن خود را با کمک یک ست مبل یا فرش جدید زیبا کنید ، انتخاب رنگ درست خیلی مهم تر از زیبایی و طرح وسایل است. در بسیاری از موارد دیده شده است که طرح فرش زیبا است اما اشتباه در انتخاب رنگ زیبایی فرش را زیر سوال برده است. در علم روانشناسی رنگ ها این حقیقت ثابت شده است که رنگ ها بر همه چیز ، از برداشتی که ما از اشیا و فضاها داریم گرفته تا طرز فکر ، احساس و عمل ما تاثیر می گذارند.

 

رنگ ها این قابلیت را دارند که فضای یک اتاق سرد را گرم و یک اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهند. وقتی حرف از تاثیر رنگ بر انسان ها می شود همه با مفاهیمی از قبیل آبی و آرامش آشنایی دارید. بنابراین استفاده از روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش می تواند ثابت کننده این باشد که رنگ ها و احساسات چه اندازه به یکدیگر مرتبط هستند.

 

روانشناسی رنگ فرش

تاثیر استفاده از رنگ‌های سرد

رنگ‌های بنفش، آبی و سبز از خانواده رنگ‌های سرد هستند. طبق قواعد روانشناسی رنگ فرش، استفاده از رنگ آبی حس آرامش را به افراد خانواده القا می‌کند. روانشناسی رنگ فرش، از بنفش ‌به‌عنوان رنگ میانه و متعادل یاد می‌کند. با کمک این رنگ می‌توانید میزان هیجان و استرس را در وجودتان کاهش دهید و بدن را در شرایط اعتدال نگه دارید.

 

رنگ سبز نیز از خانواده رنگ‌های سرد است و در مبحث روانشناسی رنگ فرش، نمادی از امید و آرامش در زندگی است. سبز با انواع مختلف تناژ رنگی، بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند به زنده شدن امید در ذهن و قلب افراد کمک کند.

 

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی

سایر نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش با توجه به روانشناسی ،فراموش نکنید که علاوه بر کیفیت مواد اولیه بافت و زیبایی و ظرافت طرح فرش، رنگ نیز نکته بسیار مهمی است که در هنگام خرید و انتخاب فرش باید به آن توجه کنید. رنگ در عواطف و احساسات افراد خانه بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین در انتخاب رنگ لوازم دکوراسیون منزل، از جمله فرش، باید بسیار دقت کنید و به قواعد روانشناسی رنگ فرش اهمیت دهید.

 

باید از برندی خرید کنید که علاوه بر کیفیت مقبول، تنوع رنگی مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. خیالتان را راحت کنیم که اگر این یادداشت را با دقت خوانده و نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش را به‌خاطر سپرده باشید، می‌توانید متناسب با سلیقه، روحیه و طیف رنگی دکوراسیون منزل، بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

شرکت تندیس خاطره کاشان با ارسال فرش در همه نقاط کشور یکی از متنوع‌ترین تنوع‌های رنگی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با هر نوع سلیقه و دکوراسیونی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

 

 

فرش کاشان

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.