1 - راهنمای خرید فرش

بهترین سایز فرش ماشینی

فرش ماشینی

بهترین سایز فرش ماشینی 

بهترین سایز فرش ماشینی ،برای فضای پذیرائی بهتر است فرش به گونه ای انتخاب شود که پایه های مبل روی آن قرار بگیرد و مبل ها کاملا روی فرش قرار نگیرند و میز جلو مبلی در حدود مرکز فرش واقع شود که دکوراسیونی منظم داشته باشیم. اما  اگر در نظر داشته باشید از قالی فانتزی و کوچکتر از حد استاندارد استفاده کنید. فرش را صرفا در مرکز فضا پهن کنید و از گذاشتن وسایل روی آن پرهیز کنید.
گاهی فرش تکمیل کننده دکوراسیون و رنگ های محیط است و تاثیر روانی دارد. گاهی نیز فرد صرفا فرش را به عنوان ابزار زیبایی و تزئین در خانه از آن استفاده میکند. تمامی این دلیل ها ترغیب کننده ی ما برای داشتن فرشی با طرح های زیبا است و مهمترین بخش یعنی انتخاب فرش در ابعاد مناسب محیط است.

هدف از خرید فرش برای منزل چیست؟ هرشخص به دلایل خاص خود اقدام به خرید فرش برای کاربری خود میکند . به طور مثال میتوان ایجاد حس راحتی و نرمی و تاثیر فیزیکی فرش بر محیط را عاملی برای خرید آن دانست . گاهی فرش تکمیل کننده دکوراسیون و رنگ های محیط است و تاثیر روانی دارد. گاهی نیز فرد صرفا فرش را به عنوان ابزار زیبایی و تزئین در خانه از آن استفاده میکند. تمامی این دلیل ها ترغیب کننده ی ما برای داشتن فرشی با طرح های زیبا است و مهمترین بخش یعنی انتخاب فرش در ابعاد مناسب محیط است.

 

فرش بدلیل فرم مسطح و وسیع خود باعث جداسازی فضاها در منزل میشود . حال تصور کنید تمامی وسایل خانه را روی فرش جمع کنید . خانه ی شما با همه ی وسعت خود در یک فضای کوچک محدود می شود و خانه کوچک به نظر می آید. در مقابل اگر تمامی فرش را خالی از وسیله کنید و تمامی مبلمان یا وسایل دیگر را در اطراف فرش بچینید، ظاهر فرش ناموزون می شود و تضادی در فضا ایجاد می شود که گویی هیچگونه هارمونی در خانه شکل نگرفته است و در ذهن مخاطب احساس تضاد مشهودی ایجاد میکند. انتخاب قالی بزرگ تر و کوچکتر از محیط نیز دشواری های خاص خود را دارد. میتوان گفت مبلمان منزل برای هال و پذیرائی و سرویس خواب برای اتاق خواب و میزناهار خوری برای آشپزخانه معیار های مناسبی برای تعیین اندازه فرش باشد.

 

ابعادمناسب فرش ماشینی 

انتخاب ابعاد فرش کاملا به روحیات کاربر نیز بستگی دارد. به طوری که کاربر علاقه دارد فرش برای وی نقش کفپوش کاملی را به عنوان موکت یا موزاییک بازی کند و تمامی سطح فضا را بپوشاند که این موضوع در ذهن بعض افراد احساس نا آرامی و خفگی ایجاد می کند. حال برخی دیگر روحیه ی متفاوتی دارند و از شلوغی بیزارند و می خواهند کاملا دکور منزل خود را به سمت و سویی مینیمال هدایت کنند که ممکن است تنها یک قالیچه ی کوک فانتزی یا گاها کلاسیک در میان فضا داشته باشند و مبلمان آنها کاملا بر روی کفپوش زیرین که موزاییک یا پارکت است قرار بگیرد. پس قبل از هر تصمیمی روحیات خود و خانواده و نیاز های خود را بررسی کنید .

 

به طور مثال فرش کرم رنگ افشان روشن در ابعاد بزرگ برای فضای پر رفت و آمد شما شاید زیبا بنر برسد اما پس از مدت کوتاهی شما را از خرید فرش پشیمان خواهد کرد چرا که به سرعت آلودگی های منتقل شده در اثر پاخور زیاد نمایان می شود و باید شست و شو شود و همچنین شست و شوی قالی های روشن در ابعاد بزرگ دشوار است و بعضی قالی شویی ها بر اثر کمبود تجربه میتوانند به فرش شما آسیب برسانند و هنگام خشک شدن فرش دچار دو رنگی و مشکلات دیگر شود.

 

با توجه به اسباب و وسایل منزل اقدام به خرید کنید یعنی اگر شما دارای میز جلو مبلی شیشه ای یا کوچک هستید ، میتوانید از فرش های دارای ترنج میانی استفاده کنید و اگر شما میز جلو مبلی چوبی و تو پر داشته باشید استفاده از فرش با ترنج میانی به سبب دیده نشدن طرح ترنج، کاری بیهوده است. اگر شما مبلمان ال مانند در اختیار دارید و فضای مرکزی محدود است تنها لازم است از یک فرش افشان یا فانتزی یا بی نقش برای فضای خود استفاده کنید که محیط را بزرگ نشان دهد و تنها قسمت جلویی مبل ها روی آن قرار بگیرد.

راجب فرش اتاق خواب میتوان گفت خیلی ها ترجیح میدهند تمام اتاق را موکت کنند مخصوصا برای اتاق نوزاد زمانی که اقدام به راه رفتن میکند امنیت بیشتری دارد . اما در بین نوجوانان و جوانان داشتن اتاقی پارکت یا موزاییک حس مدرن بودن به آنها میدهد و ترجیح میدهند از قالیچه ای حدود یک سوم مساحت اتاق خود استفاده کنند. به طوری که قسمتی از تخت نیز روی قالی قرار بگیرد و عده ای هم محل فرش را به گونه ای تنظیم میکنند که موقع بیدار شدن از خواب ، اولین قدم های خود را بر روی فرش بگذارند. پس در مورد فرش اتاق خواب میتوان گفت بهتر است ابعاد فرش حدود کمتر از یک دوم مساحت اتاق را اشغال کند و موارد دیگر به سلیقه و خلق و خوی کاربر بستگی دارد.

 

فرش ماشینی

ابعاد استاندارد فرش ماشینی

ابعاد فرش های ماشینی در سال های اخیر به دلیل پیشرفته تر شدن دستگاه های تولید و بافنده فرش بسیار متنوع تر شده است. امروزه علاوه بر ابعادی  مثل فرش ۶ متری ، فرش ۹ متری و فرش ۱۲ متری انواع قالیچه و کناره فرش نیز بافته می شود. از ابعاد استاندارد و رایج فرش ماشینی میتوان این سایز ها را نام برد:

کناره های ۱×۱.۵ – ۱×۲ – ۱×۳ – ۱×۴
قالیچه های ۱.۵×۲.۲۵ – ۱.۵×۲.۳۰

فرش های ۲×۳ – ۲.۵×۳.۵ – ۳×۴ – ۴×۶

 

با توجه به مدرن تر شدن دکوراسیون های امروزی متناسب با آن ابعادی مثل فرش گرد و فرش بیضی هم به ویترین فروشندگان فرش ماشینی اضافه شده است که البته در بیشتر موارد به دلیل سفارشی بودن این ابعاد فقط با سفارش اختصاصی مشتری قابل بافت و تولید هستند.

اگر ابعادی که لازم دارید همچنان در لیست بالا نیست نگران نباشید چون مجموعه های تولیدی که فروشگاه اینترنتی بی واسطه هم دارند مثل مجموعه کالا فرش کاشان قابلیت دریافت سفارش و تولید اختصاصی فرش مورد نظر شما را با طرح و ابعاد خاص شما نیز دارند.

 

فرش کاشان

 

بهترین جا برای خرید فرش کجاست؟

فروشگاه های زیادی با انواع فرش های مدرن و سنتی قالی ماشینی وجود دارند که در این میان فروشگاه های اینترنتی فرش نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی مجموعه تولیدی کالا فرش کاشان است که با فروش مستقیم انواع فرش مدرن و فانتزی و فرش سنتی کاشان فضای مناسبی جهت خرید بی واسطه هموطنان عزیز فراهم نموده است. شما می توانید به راحتی با تماس با بخش پشتیبانی این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان بهترین ابعاد فرش متناسب با منزل خود و بهترین طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون محیط خود را انتخاب کنید . اگر تا الان با این مجموعه آشنایی نداشته اید همین الان با مراجعه به سایت شرکت فرش تندیس خاطره کاشان از تنوع بیش از ۸۰۰ محصول و از بافت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تا فرش ۱۵۰۰ شانه این واحد تولیدی فرش کاشان لذت ببرید.

,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.