1 - راهنمای خرید فرش

بهترین شانه فرش ماشینی

الیاف فرش

بهترین شانه فرش ماشینی

بهترین شانه فرش ماشینی  ،ابتدا تعریفی از شانه فرش برای شما توضیح می دهیم :ابتدا شانه در یک فرش ۷۰۰ شانه، تعداد گره ریشه های موجود در هر یک‌ متر عرض برابر ۷۰۰ گره می‌باشد.

بنابراین تعداد گره‌های موجود در هر متر عرض فرش را شانه آن فرش می‌گویند. هر چه شانه یک فرش بیشتر باشد تعداد گره‌ها در واحد طول آن بیشتر است و در نتیجه فرش ریز بافت‌تر و با جزئیات بیشتری می‌باشد و به اصلاح فرش دستبافت‌گونه گفته می‌شود.

 

بهترین شانه ماشینی

تشخیص شانه فرش

ساده ترین راه برای تشخیص شانه فرش ماشینی شمردن تعداد گره های فرش در واحد عرض فرش ماشینی می باشد. یعنی در هر یک سانتی متر فرش ۷۰۰ شانه باید ۷ گره وجود داشته باشد.

 

خرید فرش ماشینی مناسب کار بسیار حساسی است زیرا قالی ها نقش مهمی در خانه های ما دارند . اکثر افراد در پی آن هستند تا بهترین فرش ماشینی را برای منزل خود تهیه کنند و این که چند شانه باشد و یا چه تراکمی داشته باشد رابطه مستقیمی دارد با این موضوع که آن ها برای چه منظور خرید می کنند و برای چه مکانی قالی می خواهند .

بهترین شانه فرش ماشینی

 

۱-فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

یکی از دسته های پرطرفدار و همچنین پرفروش فرشهای ماشینی ، فرش ۷۰۰ شانه است که در دو نوع ۸ رنگ و ۱۰ رنگ موجود است که با تراکم ۲۵۵۰ بافته می شود . در تولید این نوع قالی از دو نوع دستگاه استفاده می شود .

فرشی که توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته موجود در کارخانه فرش کاشان و به صورت ۸ رنگ و ۱۰ رنگ تولید می شود یک قالی ۷۰۰ شانه درجه یک محسوب می شود که به آن فرش ۷۰۰ شانه واقعی می گویند .

محصولات : برای خرید محصولات فرش ۷۰۰ شانه کلیک کنید

 

۲- فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه

چند سالی است که تولیدات قالی ماشینی پیشرفت زیادی داشته و تنوع و کیفیت فرشها بالا رفته است . فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه هم از جمله فرشهای جدیدی است که توانسته به خوبی مخاطب خود را جذب کند . هرچه شانه را بالاتر ببریم ، قالی فشرده تر و شلوغ تر می شود .

در این نوع قالی ها از الیاف خیلی ریزی استفاده می شود که باعث ظرافت و شکوه بیشتر آن است . تنوع رنگ آن هم ۱۰ است که نخ صد در صد اکریلیک هیت ست شده در آن به کا رفته و با تراکم ۳۰۰۰ بافته و تولید می شود .

محصولات : برای خرید محصولات فرش ۱۰۰۰ شانه کلیک کنید

 

۳- فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه شاهد ریشه های بالایی هستیم که از مشخصه مهم آن محسوب می شود . همین امر سبب شده که فشردگی در گره ها بیشتر باشد و در نتیجه استحکام آن را بالا می برد که در نهایت طول عمر بیشتری هم خواهد داشت . به خاطر ظرافت زیادی که این نوع قالی ماشینی دارد بسیار شبیه به قالی های دستبافت است که باعث شده آن را فرش دستباف گونه بنامند . فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ۸ رنگ با بهترین الیاف و توسط دستگاه های بروز و با تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود که جزء فرشهای مجلل به حساب می آید .

محصولات : برای خرید محصولات فرش ۱۲۰۰ شانه کلیک کنید

 

۴-انتخاب فرش ماشینی مناسب

مکان مورد استفاده برای فرش در انتخاب نوع آن بسیار اهمیت دارد برای مثال اگر برای محیط پر رفت و آمدی مثل سالن پذیرایی به دنبال قالی هستید باید فرشی با مقاومت بالا انتخاب کنید که با اطلاعاتی هم اکنون در دست دارید می توانید بهترین گزینه را انتخاب و خرید کنید و اما جایی مثل اتاق خواب که نسبتا کم تردد تر است فرشهای با تراکم پایین هم می تواند گزینه خوبی باشد .

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.