1 - راهنمای خرید فرش

بهترین نخ فرش ماشینی

فرش کاشان

بهترین نخ فرش ماشینی 

بهترین نخ فرش ماشینی ،امروزه تولیدکنندگان با پیشرفته شدن صنایع بافندگی فرش ماشینی در کارخانجات فرش بافی ، سعی دارند از بهترین مواد و متریال برای تولید فرش ماشینی درجه یک استفاده نمایند . به همین جهت ما قصد داریم تا در این مقاله پاسخ این سوال را که بسیاری از مشتریان می پرسند را مطرح سازیم و آن سوال این است که بهترین نوع نخ برای تولید فرش ماشینی چه نوع نخی می باشد ؟ بهترین نوع نخ برای فرش ماشینی باید دارای ویژگی باشد ، که منجر به تولید فرش استاندارد و درجه یک شود . در ادامه با ویژگی های بهترین نخ فرش ماشینی آشنایی بیش تری پیدا خواهید کرد .

 

بهترین نوع نخ برای فرش ماشینی چه نخی می باشد ؟

تولیدکنندگان در تولیدات اولیه خود از انواع الیاف BCF ، پلی پروپیلن ، جوت و پلی استر استفاده می کردند که هر کدام با توجه به خواصی که داشتند در عین برخورداری از ویژگی های خوب ، از کم و کاستی هایی هم برخوردار بودند . اما امروزه با تولید نوع جدیدی از نخ تمام کمبودهای قبل در تولید فرش ماشینی رفع شده است که منجر به جلب رضایت مشتریان برای خرید آن شده است .

 

نخ به عنوان مهم ترین گزینه در ارتقاء کیفیت انواع فرش ماشینی بسیار موثر می باشد و بسیاری از سودجویان در این بازار پر رونق فروش فرش های ماشینی ، جنس بی کیفیت را به جای کیفیت بهترین فرش با بهترین نخ که در ادامه به معرفی آن پرداخته خواهد شد ، با قیمت بالا به مشتریان عرضه می نمایند.

 

پس در این جا ذکر این نکته بسیار اهمیت می یابد که در انتخاب فرش اصل باید دقت بیش تری نمایید و با شناخت الیاف آن خواهید توانست محصول اصل را از غیر اصل راحت تر و بهتر تشخیص دهید ، پس توصیه می کنیم با مطالعه ادامه مقاله اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید .

 

 

بهترین نوع نخ مصرفی در کارخانه های فرش ماشینی برای تولید بهترین و با کیفیت ترین فرش از لحاظ کیفیت و ظاهری ، نخ آکریلیک می باشد که می توان به عنوان استاندارد ترین نخ فرش در بین دیگر انواع نخ از آن نام برد . این لیف مصنوعی که ایران فعلا به علت کمبود و دارا نبودن متریال خام آن برای تولید آن محروم است ، از قیمت بیش تری نسبت به دیگر الیاف برخوردار است و قیمت فرش ماشینی را افزایش می دهد.

 

اما اگر بخواهیم آن را از لحاظ کیفی با الیاف قبلی مورد استفاده در خط تولید کارخانه های فرش بافی ، مقایسه نماییم ، باید بگوییم که بسیار بهتر و با کیفیت تر می باشد چرا که از ویژگی های بسیار خوبی چون مقاومت بالا ، دوام و ماندگاری بالا برخوردار است که موجب تولید فرش با طول عمر زیاد می شود و به پرداخت قیمت بیش تر آن نسبت به محصولات دیگر می ارزد . این نوع نخ فرش ماشینی که شباهت زیادی به پشم طبیعی دارد ، جایگزین بسیار خوبی برای آن محسوب می شود زیرا بسیار نرم و سبک و محکم می باشد.

 

هم چنین از خاصیت ارتجاعی و بازگشت پذیری خوبی برخوردار است که با قرار گرفتن اجسام سنگین روی آن یا پاخور شدن بیش از اندازه ، خاب خود را از دست نداده یا به نوعی دفورمه نمی شود . یک عایق حرارتی خوب و مقاوم در برابر نور و گرمای شدید است . تولید کنندگان با هیت ست کردن یا حرارت دهی به این الیاف ، ضخامت آن را بسیار کمتر و مناسب بافت با دستگاه های جدید و پیشرفته که قابلیت تولید فرش با الیاف نازک را دارند و به این ترتیب فرش ریز بافت را تولید می نمایند ، می نمایند.

 

در این فرآیند مقاومت الیاف نیز افزایش می یابد و در حین سرعت بالای ماشین های بافنده جدید دچار هیچ گونه پارگی نمی شوند . این عملیات تثبیت رنگ پذیری الیاف اکریلیک را افزایش می دهد و با شست و شوی آن با مواد شوینده شیمیایی و قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید ، حالت رنگ پریدگی و کم رنگی به خود نخواهد گرفت تا موجب بی روحی در طرح و نقشه فرش و رنگ آن شود.

 

هم چنین این الیاف از نظر شست و شو بسیار راحت می باشد زیرا از لحاظ وزنی سبک و از لحاظ فنی قابل شستشو می باشد . از دیگر خواص این الیاف مصنوعی می توان به مقاومت بالای آن در برابر عوامل فرسایشی و طبیعی مثل جذب گرد و غبار و آلودگی و رطوبت اشاره نمود که موجب تولید فرش آنتی باکتریال می گردد که از نفوذ هر گونه آلودگی به خود جلوگیری می کند . از مهم ترین خواص الیاف آکرولیک که در عملیات هیت ست به دست می آید ، می توان به عدم پرزدهی در آن اشاره نمود که این نیز تولید فرش ضد حساسیت را در بر خواهد داشت و تولید فرش اکریلیک را از هر لحاظ مطابق با استانداردهای روز دنیا می نماید .

 

کارخانه فرش کاشان تولیدکننده انواع فرش ماشینی با استفاده از الیاف اکریلیک هیت ست شده طبق استانداردهای جهانی که تولید فرش ماشینی استاندارد مطابق را با آخرین ورژن دستگاه های بافنده محصول کشور بلژیک و نخ اکریلیک دانسته ، می باشد که به همین جهت نیز دارنده نشان استاندارد ملی ، گواهینامه اتحادیه اروپا CE در زمینه تولید ، تکمیل و عرضه به بازار داخلی و بین المللی هم می باشد .

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.