1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش, 6 - فرش

تاثیر رنگ در فرش ماشینی

فرش 1200شانه

تاثیر رنگ در فرش ماشینی

تاثیر رنگ در فرش ماشینی یکی از مباحث مهم درفرش ماشینی است.که بوسیله ی شناخت رنگها وتاثیرات روانشناسی هر یک بر محیط زندگی خود میتوانیم بهترین فرش را انتخاب کنیم.عموما فرش ماشینی موجود در بازار با ۵ رنگ زمینه ( کرم ، سورمه ای ، آبی ، گردویی و لاکی ) تولید می شود و از سایر رنگها در بستر این پنج رنگ استفاده می شود.

یکی از عواملی که در زیبایی و خاص جلوه دادن خانه و محیط کار تاثیری به سزا دارد فرش ماشینی است که البته از تاثیر رنگ آن در فضا و محیط نمی توان چشم پوشی کرد. ما در این مقاله شما را با تاثیر رنگ فرش ماشینی در دکوراسیون منزل آشنا خواهیم کرد و هم چنین با بیان توضیحاتی کوتاه در این زمینه در راحت انتخاب کردن فرش مورد نظر به شما کمک خواهیم کرد .

 

۱- فرش با زمینه رنگ خنثی

۱-۱-فرش زمینه کرم 

تاثیر رنگ در فرش ماشینی نیاز به دقت در نوع دکوراسیون دارد. دارای رنگی چشم نواز است زیرا این رنگ اصلا چشم را آزار نمی دهد و همواره باعث آرامش و تسکین چشم شده و رنگی بسیار شیک برای منزل شما محسوب می شود. رنگهای خنثی مثل کرم در اکثر محیط ها کاربرد دارد چرا که به عنوان رنگ تکمیلی در کنار سایر رنگها استفاده می شوند به همین دلیل برای هر خانه ای مناسب است . برای فضاهایی که وسعت کمی دارند فرشهایی با رنگ روشن مناسب است زیرا هرچه کف روشن تر باشد قفضا را بزرگتر و نورانی نشان می دهد .

 

 

فرش کاشان

۲- قالی ماشینی با زمینه رنگ سرد

۲-۱- فرش زمینه سورمه ای 

دارای رنگی آرامش بخش است. رنگ سورمه ای نشان دهنده آرامش کامل است . انتخاب رنگهای قوی مانند سورمه ای به مدرن شدن دکوراسیون خانه شما کمک می کند . اغلب رنگها گرم و سرد تلقی می شود و به آسانی قابل تفکیک هستند مانند قرمز ، نارنجی ، زرد که رنگ گرم و رنگهای سبز ، سورمه ای ، بنفش که سرد و در این بین رنگهای بژ ، کرم و خاکستری خنثی محسوب می شوند .

 

– رنگهای تیره ارتفاع را کمتر و دیوارها را نزدیک به هم بنظر می رساند در نتیجه اتاقی بزرگ با یک کف پوش تیره مثل سورمه ای دلنشین تر خواهد شد. به طور مثال اگر لوازم منزلتان دارای رنگ های روشن هستند برای دوری از یکنواختی فرش با زمینه سورمه ای انتخابی ایده آل می باشد .

 

فرش کاشان

۲-۲-  فرش های ماشینی با زمینه آبی

دارای رنگی آرامش بخش و زیبا هستند . رنگی معنوی دارد و خواص معنوی مثبت مانند آرامش و حتی خنکی دارد . آبی برخلاف رنگ قرمز که بر جسم تاثیر گذار است ، بر ذهنمان اثر می گذارد . استفاده بیش از حد از رنگ سرد در محیط باعث کسالت و خسته کننده بودن محیط می شود .

 

– طیفهای رنگ آبی با سفید متناسب است و باعث ایجاد فضایی زیبا و مدرن می شوند . آبی در کنار رنگ زرد ساحلی ایده آل را تداعی می کند و با رنگ هایی مثل صورتی کم رنگ ، سبز ، نعنایی باعث ایجاد محیطی آرام می شود .

 

فرش

۳- فرش ماشینی با زمینه رنگ گرم

۳-۱- فرش زمینه بژ

از جمله رنگ های گرم محسوب می شود . سمبل طبیعت و زمین بوده و رنگ ثبات عقیده و اصالت است . باعث ایجاد آرامش در محیط خانه می گردد و آسایش و امنیت به وجود می آورد .

 

۳-۲- فرش زمینه لاکی ( قرمز ) 

این فرش رنگی شاد و پر انرژی را داراست که این رنگ معمولا برای تاکید در دکوراسیون استفاده می شود . ویژگی رنگ لاکی این است که نزدیک تر از آن چیزی که هست بنظر می آید و توجه را به خود جلب می کند . تاثیر این رنگ کاملا فیزیکی است . باعث تحریک و بالا رفتن ضربان قلب می شود . پیشنهاد می شود در فضاهای کوچک از مقدار کمتری قرمز استفاده کنید در غیر این صورت فضا کوچکتر به نظر می رسد .

 

سخن پایانی این است که اگر قصد خرید فرش با کیفیت را دارید توصیه می کنیم به سایت فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان مراجعه کنید . این فروشگاه به علت داشتن کالاهای متنوع می تواند نیاز شما را برای مقایسه کردن میان انواع فرش ماشینی برای انتخاب آخر برآورده کند .

 

 

,,,,,,,,,,,,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.