6 - فرش

ترمز فرش چیست؟

فرش ماشینی

ترمز فرش چیست؟

ترمز فرش چیست؟ همانطور که قبلا اشاره کردیم در گذشته برای جلوگیری از سر خوردن فرش ماشینی از موکت و یا سوراخ نمودن پله ها برای نصب فرش و یا موکت استفاده میکردند اما امروزه با تغییر در نوع دکوراسیون ها و رو آوردن طراحان داخلی به سبک مدرن و کلاسیک بر مبنای المان های زیبایی استفاده از این روش ها منسوخ شده است.

از طرفی جابجایی فرش، قالیچه ها، کناره و پادری ها در سالن های پذیرایی، راهرو ها، اتاق خواب، راه پله ها و لب درب، عامل بی نظمی در دکوراسیون ها و یک معظل جدی برای خانم ها تبدیل شده است و می تواند باعث زمین خوردن و آسیب اعضای خانواده مخصوصا کودکان و افراد کهن سال که تعادل کمتری دارند، شود.

 

ترمز فرش وسیله ای از جنس پلاستیک نرم، سیلیکن و یا فوم می باشد که با نصب شدن در پشت فرش برای فیکس نگه داشتن فرش و موکت استفاده میگردد. ترمز فرش اکثرا در زیر فرش های سبک(قالیچه ها)، موکت، پادری ها و راه پله ها که دارای وزن سبک تر و قابلیت جابجایی بیشتری هستند، استفاده میگردد.

 

ترمز فرش چیست؟

ترمز فرش چیست؟

چه دلایلی باعث سر خوردن فرش میشود؟

عموما در هنگام بافت فرش و در واقع پس از اتمام بافندگی دور فرش را نوارهای چرمی می دوزند تا این نوارها با چسبیدن به زمین از لیز خوردن فرش جلوگیری کند. اگر این نوارهای چرمی دوخته نشوند و یا قدرت کافی برای نگه داشتن فرش بر روی زمین را نداشته باشند، با هر قدم که بر روی فرش بر می دارید باعث جابجا شدن و چین خوردن آن می شوید.

عامل دیگر برای این اتفاق جنس نخ های به کار برده شده در فرش است. فرش های پشمی که عموما سنگین تر از دیگر فرش ها هستند کمتر بر روی زمین تکان می خورند. اما فرش های نازک تر و مخصوصا فرش هایی که نخ ابریشم در آنها به کار رفته است، بارها و بارها دچار این مشکل می شوند و شما در طول روز زمان زیادی را باید صرف مرتب کردن و فیکس کردن فرش سر جایش باشید.

۵ راه اصلی برای جلوگیری از سر خوردن و یا لیز خوردن:

استفاده از ترمز فرش یا همان چسب ترمز
استفاده از چسب حرارتی
پد لغزش گیر
لایه های مخصوص و آسترهای اسفنجی و یا شبکه های توری
قرار دادن وسایل سنگین بر روی فرش

مزایای استفاده از ترمز فرش

ترمز فرش چیست؟ با دانستن این موضوع قطعا تمایل شما برای استفاده از ترمز فرش بیشتر شده بنابراین فقط کافیست مزایای آن را هم بدانید تا برای خرید ترمز فرش مطمئن شوید.

  • در واقع ترمز فرش به عنوان عایق پلاستیکی نرم بین کفپوش (سطح سفت) و فرش (سطح نرم) استفاده میگردد که باعث بهبود کارایی، کارکرد و افزایش حس نرمی فرش در زیر پا میشود.

 

  • ترمز فرش علاوه بر جلوگیری از سرخوردن و سایش پشت فرش به خوبی می تواند موجب کشیدگی نخ های تار و پود و در نتیجه افزایش تحمل فرش در برابر فشار های سایش و تردد بالا، افزایش طول عمر و ثبات کیفیت فرش میگردد و بدین ترتیب مانع خوبی در برابر فرسودگی و سایش ، پارگی و دیگر اسیب های ناشی از تردد و فشار و … برای فرش محسوب میگردد.

 

  • راحتی هنگام راه رفتن ، حفظ نظم و انضباط دکوراسیون ، جلوگیری از به هم ریختگی خانه و … از دیگر مزایای ترمز فرش است.

 

انواع مختلف ترمز فرش در بازار فرش ماشینی

ترمز فرش چیست؟ در ابعاد و سایز های مختلف برای انواع و سایز های مختلف فرش تولید و عرضه می شود:

ترمز فرش مثلثی

ترمز فرش فول فیکس

ترمز فرش اسلیمی

 

شرکت فرش تندیس خاطره کاشان با داشتن کادری مجرب و توانمند به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات شما هستند. شما میتوانید با پر کردن فرم زیر یا تماس با شماره ۰۹۹۰۲۴۲۰۹۱۲ از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و خریدی به صرفه و مطمئن داشته باشید.

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.