1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش, 5 - دکوراسیون فرش, مقالات

تعداد رنگ قالی

فرش ماشینی آنتی باکتریال

تعداد رنگ قالی

تعداد رنگ قالی ،همانطور که می دانید منظور از تعداد رنگ فرش ، سبز و قرمز و سرمه ای و… نیست منظور ما تعداد رنگ های به کار رفته در زمینه فرش است . فرش های ماشینی معمولا به سه دسته اصلی فرش ۷۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه تقسیم می شوند که هرکدام به نوبه خود زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند و از انواع طرح و رنگ ها در این فرش ها استفاده شده است .

 

فرش ماشینی هرچه شانه و تراکم پایین تری داشته باشد قادر است تعداد رنگ بیشتری را در خود جای دهد چرا که زمینه ای خلوت تر نسبت به فرش هایی با تراکم بالا دارد ، از همین رو فرش های ۷۰۰ شانه در تعداد رنگ ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ بافته می شود و جدیدا قادر به تولید فرش ۷۰۰ شانه ۱۴ رنگ شده اند . فرش های ۱۰۰۰ شانه هم در تعداد رنگ استاندارد و اورجینال ۱۰ رنگ بافته می شود .

 

اما فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل شانه و تراکم بالا ( تراکم ۳۶۰۰ ) اگر بخواهید در تعداد رنگ بیشتری بافته شود واضح است که فرش زیبا و جذابی تولید نمی شود به همین دلیل تعداد رنگ استاندارد برای فرش ۱۲۰۰ شانه ، ۸ رنگ است . رنگ های اصلی فرش ماشینی که در بیشتر نمایشگاه ها یافت می شوند عبارتند از : سرمه ای ، کرم ، فیروزه ای ، گردویی ، بادامی یا بژ و … هستند.

 

تعداد رنگ قالی

تعداد رنگ رایج در بافت فرش ماشینی

تعداد رنگ قالی، ماجرای تعداد رنگ در فرش ماشینی، کمی متفاوت است. با توجه به اینکه فرش ماشینی با ماشین آلات بافندگی خودکار تولید می شود، مسلما زمان تولید برای فرش های با تعداد رنگهای مختلف تفاوتی نخواهد داشت.

 

اما دلیل تفاوت قیمت فرش ماشینی با تعداد رنگهای بیشتر چیز دیگری است. معمولا دستگاه هایی که تعداد رنگ بیشتری در بافت خود دارند، از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار هستند.

 

به همین جهت قیمت خرید دستگاه برای شرکت تولید کننده بیشتر است. همین امر باعث می شود که شرکت های تولید کننده فرش ماشینی به عنوان مثال فرش ۱۰ رنگ را با قیمتی بیشتر از فرش ۸ رنگ و ۷ رنگ به فروش برسانند. البته میزان تفاوت قیمت فرش در دستگاه های جدید که ضایعات نخ ندارند بسیار ناچیز است.

 

روانشناسی رنگ قالی کاشان

چرا فرش رنگ طوسی رنگ سال شد؟

تعداد رنگ قالی ،سالی که گذشت سال سخت به همراه اشفتگی در میان کل دنیا بود برای همین رنگ خاکستری را بعنوان رنگ سال انتخاب کرده اند که نشان دهنده پایان سختی و امید میباشد.

 

هر ساله یک رنگ در میان فرش های طراحی شده از همه بولد تر و معروف تر میشود که امسال با توجه به رنگ سال و مد ۱۴۰۰ رنگ طوسی بیشترین نقشه را در میان فرش  ماشینی دارد.

 

امسال رنگ طوسی نسبت به دیگر رنگ ها خیلی زیبا تر و دلنشین تر طراحی شد بطوری که در میان رنگ های دیگر بیشترین فروش را برخوردار هست.

 

فرش رنگ طوسی از فرش های پر طرفدار و زیبای فرش ماشینی که بسیاری از کارخانه ها اقدام به طراحی فرش با این رنگ بندی کرده اند به همراه رنگ های زیبای گلبه ای و پیازی ، زیبای بسیار زیادی به طرح و رنگ فرش داده است.

 

چرا فرش رنگ طوسی رنگ سال شد؟

مدل قالی جدید و زیبا

قالی و فرش مهم ترین جزء در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند که برای جذابیت بیشتر طراحی داخلی منزل اغلب از فرش های ایرانی، فرش های فانتزی و قالی های ساده و طرح دار استفاده می شود.

 

قالی های طرح دار به گونه ای طراحی می شوند که دارای خطوط و نقش های پیوسته ای می باشند به همین دلیل است که این مدل ها انسجام زیبا و متفاوتی را خلق می کنند.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید طرح قالی و طرح کاغذ دیواری را با یکدیگر ست کنید و تغییرات مثبتی را در طراحی داخلی منزل خود ایجاد نمایید همچنین با ست کردن طرح قالی و کاغذ دیواری خطای دید متفاوتی در فضای سالن پذیرایی و اتاق خواب ایجاد می شود.

 

انواع رنگ و طرح فرش کاشان

راهنمای انتخاب بهترین رنگ فرش

فرش یکی از اصلی ترین وسایل منزل ما ایرانی ها است که در زیبایی دکوراسیون تاثیر زیادی دارد، فرش جزو وسایلی نیست که اگر از آن خوش تان نیامد سریع آن را با مدل جدیدتر عوض کنید زیرا به دلیل گران قیمت بودن جزو انتخاب های دائمی است پس در انتخاب مدل و رنگ و جنس فرش حسابی دقت کنید.

 

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.