1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش ۱۰۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه

فرش کاشان

تفاوت فرش ۱۰۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه

تفاوت فرش ۱۰۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه ،امروزه فرش های ماشینی در تراکم و ابعاد مختلف تولید می شوند . فرش ماشینی از کالاهای ضروری در منازل ایرانیان می باشد که حساسیت برای انتخاب و خرید آن بسیار زیاد می باشد . فرش ماشینی با تراکم بالا به دلیل زیبایی و لطافت بالای خود به فرش های دستباف شباهت زیادی دارد و به همین علت آن ها را به فرش دستبافگونه نیز می شناسند .

 

این گونه از فرش ماشینی با داشتن تراکم بالا بسیار تو پر و فشرده می باشد و همچنین به علت ظرافت زیاد خود از نقشه های ریز بافت و زیبایی ساخته می شود .

 

فرش های ماشینی امروزه درشانه های متفاوتی از جمله : ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه و … تولید می شود .  در این مقاله قصد داریم فرش ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را معرفی کرده و تفاوت آن ها را از نظر مشخصات فنی بیان کنیم .

 

 معرفی فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

برای معرفی این فرش ماشینی باید در ابتدا به مشخصات فنی و اجزائ تشکیل دهنده آن پرداخت .
فرش های ماشینی ۱۲۰۰ شانه از نو ظهورترین نمونه های فرش ماشینی می باشند که در کارخانجات فرش کاشان به تولید می رسد .

 

فرش های ۱۲۰۰ شاانه با تراکم ۳۶۰۰ بافته می شوند ، که این تراکم بالا باعث هرچه زیباتر شدن و نمایان شدن طرح و رنگ در این نمونه از فرش ماشینی شده است . 

مهمترین جزییات یک فرش ماشینی اجزای تشکیل دهنده آن است که شامل الیاف و تار و پود و دستگاه تولید کننده آن می باشد .

 

 

جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

فرش های ۱۲۰۰ شانه با نخ اکرولیک  بافته می شوند . نخ اکرولیک به نخی گفته می شود که علاوه بر کیفیت و دوام بالایی که دارد با فرایند هیت ست بخار داده می شود که این فرایند باعث می شود که کیفیت نخ چندین برابر بیشتر شده و همچنین فرش ماشینی هیچ گونه پرز دهی نداشته باشد .نخ اکرولیک به کار رفته در این گونه از فرش ماشینی از مهمترین فاکتورهای موجود در فرش می باشد ، زیرا در صد زیادی از حجم و وزن فرش را تشکیل داده است .

 

به دلیل کیفیت بالای نخ اکرولیک ، فرش های ۱۲۰۰ شانه از عمر بالایی برخوردار بوده و پاخور بیشتری دارند . فرش ۱۲۰۰ شانه اکرولیک بر اثر سنگینی اجسام دچار فرورفتگی و تغییر شکل نمی شود .

 

الیاف اکرولیک به کار رفته در فرش های ۱۲۰۰ شانه را نخ ترک نیز می نامند . این نخ به کار رفته در فرش ۱۲۰۰ شانه حالت حجیم و پفکی دارد که با داشتن این خاصیت در صد مصرف را پایین می آورد .

 

نخ ترک بسیار مقاوم و با دوام است و نسبت به پارگی و حرارت و پوسیدگی عمر طولانی تری نسبت به دیگر انواع الیاف دارد . به کار گرفتن این نخ در فرش ماشینی باعث شده است که فرش نرمی و لطافت زیادی داشته باشد و همچنین در برابر شو ینده ها دارای ثبات رنگی بالای باشد و با شستشوهای مکرر تغییر رنگ و شکل ندهد .

 

فرش ۱۲۰۰ شانه اکرولیک در برابر حرارت و گرما دوام بالایی دارد و دچار سوختگی و رنگ پریدگی نمی شود .

 

دستگاه بافنده فرش  ماشینی ۱۲۰۰ شانه

ماشین آلات بافنده فرش ماشینی بسیار متنوع و پیشرفته می باشند که فرش هایی با کیفیت را باسرعت بالا تولید می کنند . ماشین بافنده فرش ۱۲۰۰ شانه hci است که راندمان تولید این دستگاه برای تولید فرش ماشینی بسیار بالا می باشد .

 

دلیل انتخاب این دستگاه برای فرش های ۱۲۰۰ شانه این است که این دستگاه قادر به تولید فرش های با کیفیت و تراکم بالا می باشد . دستگاه hci قادر به بافت فرش های ضعیف  و بازیافتی نمی باشد  . به همین علت فرش های  ماشنی ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ با کیفیت را تولید می کند .

 

فرش های ۱۲۰۰ شانه تولید شده با این دستگاه درجه یک و ممتاز می باشند .

 

تعداد رنگ به کار رفته در فرش ۱۲۰۰ شانه

منظور از تعداد رنگ به کار رفته در فرش ماشینی همان تعداد رنگ زمینه فرش است که برای یک طرح مشترک به کار می رود .

فرش ۱۲۰۰ شانه با تعداد ۸ رنگ واقعی بافته می شود که باتلفیق این ۸ رنگ فرشی زیبا و منحصر به فرد تولید می شود .

از نمونه رنگ های به کار رفته در فرش ۱۲۰۰ شانه : آبی ، سرمه ای ، کرم ، بژ و قرمز می باشد .

ابعاد فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ابعاد استاندارد فرش می باشد  که شامل فرش ۶ متری ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ تراکم ، فرش ۱۲۰۰ شانه ۹ متری ۳۶۰۰ تراکم و فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه کاشان می شود .

 

 

شانه و تراکم در فرش ۱۲۰۰ شانه

منظور از شانه همان مقدار گره در یک متر از عرض فرش می باشد که فرش ۱۲۰۰ شانه همان گونه که از اسمش پیدا می باشد ۱۲۰۰ ریشه یا گره در یک متر از عرض خود دارد . تعداد گره در یک متر از طول فرش را نیز تراکم فرش می گویند که فرش های    ۱۲۰۰شانه دارای ۳۶۰۰۰ گره در یک متر از طول خود می باشند .تراکم ۳۶۰۰ در فرش ۱۲۰۰ شانه باعث شده است که فرش بسیار فشرده و سفت بافته شود .

 

به خاطر بالا بودن تراکم در این گونه از فرش ماشینی خاب فرش کمتر شده تا نقش و نگار فرش زیباتر به نظر برسد . البته از معایب این کار هم این می باشد که فرش از ضخامت کمتری برخوردار می شود .

 

فرش های ۱۲۰۰ شانه علاوه بر دستبافگونه بودن خود گل برجسته نیز تولید می شوند . در این فرش ها علاوه بر رعایت تمام نکات فنی و طراحی برجستگی گل ها زیبایی آن را چندین برابر می کند .

 

فرش ۱۰۰۰ شانه

در صنعت تولید فرش ماشینی شهرستان کاشان رتبه نخست را در ایران دارا می باشد . در خصوص  تولیدات فرش ماشینی امروزه فرش هایی با کیفیت و با تراکم و طرح های کوناگونی تولید و روانه بازار شده است .

 

فرش های ۱۰۰۰ شانه از جمله این فرش های ماشینی می باشند که با طرح های منحصر به فرد خود نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند .

فرش های ۱۰۰۰ شانه در ابعاد ۶ متری و ۹ متری و ۱۲ متری به بازار ارائه می گردد .

 

 

تراکم و شانه در فرش ۱۰۰۰ شانه

همان گونه که قبلا گفته شد تراکم عرضی و طولی از مهمترین عوامل در لطافت و زیبایی فرش می باشند . تراکم عرضی در فرش های ۱۰۰۰ شانه همان تعداد گره در عرض فرش است که تعداد ۱۰۰۰ ریشه می باشد و تراکم طولی تعداد ریشه در طول فرش می باشد که تعداد۳۰۰۰ ریشه می باشد .

 

نخ خاب فرش ۱۰۰۰ شانه

 نخ به کار رفته در فرش ۱۰۰۰ شانه صد در صد اکرولیک هیت ست شده می باشد و جنس نخ تار و پود آن پنبه درجه یک است .

فرش های ۱۰۰۰ شانه اکرولیک دارای مقاوت و دوام بسیار بالا در برابر حرارت و تابش نور خورشید ، قابلیت شستشو ، قابلیت ثبات رنگی در برابر شستشو ، بدون پرز و درجه یک می باشند . به علت وجود تار و پود پنبه فرش های ۱۰۰۰ شانه بسیار نرم و لطیف می باشند .

 

خصوصیات فرش ۱۰۰۰ شانه

 

  • فرش ۱۰۰۰ شانه با بالاترین کیفیت و درجه یک بافته می شود .
  • طرح های فرش ۱۰۰۰ شانه اکثرا دستبافگونه می باشند و بیار ریز بافت و زیبا هستند .
  • فرش ۱۰۰۰ شانه با دستگاه پیشرفته hcpx2 تولید می شود .
  • فرش ۱۰۰۰ شانه بدون ایجاد حساسیت و بدون آلرژی می باشد .
  • بسیاری از طرح های فرش ۱۰۰۰ شانه بر گرفته از نقش های نفیس و درجه یک ابریشمی می باشد .
  • فرش های ۱۰۰۰ شانه با تعداد ۸ و ۱۰ رنگ واقعی بافته می شوند .
  • فرش های ۱۰۰۰ شانه قیمت بالاتری نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه دارند .
  • تمامی مشخصات فرش های ۱۰۰۰ شانه در پشت فرش حک شده اند تا مشتریان عزیز با کمال اطمینان فرش را خریداری کنند.
  • فرش های ۱۰۰۰ شانه اکرولیک در برابر سایش و پاخوردگی از بین نمی روند و تغییر شکل نیز نمی دهند .
  • فرش های ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ و بالاتر بافته می شوند .

 

,,,,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.