1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش۱۲۰۰شانه با۱۵۰۰شانه

فرش رنگ سیلور 1500شانه

تفاوت فرش۱۲۰۰شانه با۱۵۰۰شانه

تفاوت فرش۱۲۰۰شانه با۱۵۰۰شانه در تراکم عرضی و طولی آن است، اما این ۲ محصول پرفروش بازار فرش ماشینی ایران برای یکدیگر رقبای سرسختی هستند و به صورت مطلق نمی توان گفت فرش ۱۵۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۲۰۰ شانه.

اگر شما هم قصد خرید فرش دارید و در انتخاب بین فرش ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ تردید داریم، با مطالعه این مطلب و تفاوت فرش ۱۲۰۰شانه با فرش ۱۵۰۰شانه از لحاظ فنی و کاربردی، می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را بگیرید.

شما را به مطالعه این مقاله دعوت میکنیم تا تفاوت فرش ۱۲۰۰شانه با فرش ۱۵۰۰شانه را بشناسید.

 

فرش ۱۲۰۰شانه یا ۱۵۰۰شانه ؟

فرش های ماشینی تولید شده در کارخانجات فرش ماشینی کاشان در ابعاد و طرح های مختلفی بافته می شوند. فرش ماشینی علاوه بر این جزییات دارای تراکم و شانه های متفاوتی نیز می باشد. شانه فرش را به تعداد گره یا ریشه در یک متر از عرض فرش ماشینی می گویند که در ظرافت و لطافت فرش تاثیر بسزایی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی شانه در فرش ماشینی با مقدار بالاتری تولید و بافته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد. در حال حاضر فرش های ۱۵۰۰ شانه با فرش های ۱۲۰۰ شانه در حال رغابت می باشند. فرش های ۱۵۰۰ شانه به دلیل ظرافت و زیبایی بالایی که دارند نظر بسیار زیادی از خریداران فرش ماشینی را به خود جلب کرده است.

اخیرا تولید فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه به عنوان بالاترین شانه تراکم فرش در کارخانجات بافندگی با توجه به پیشرفته شدن ماشین آلات صنعتی صورت می پذیرد که می توان جز لوکس ترین محصولات فرش کاشان از آن نام برد. این محصول به دلیل برخورداری از تراکم و فشردگی بالای گره ها، بسیار ریز نقش و ریز بافت است که به همین جهت تولید آن با برجستگی نقوش صورت می پذیرد و به همین دلیل به عنوان فرش ۱۵۰۰ شانه گل برجسته شناخته می شود.

از طرفی فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ به عنوان فرش دستبافگونه اما با تراکمی کمتر از فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه شناخته می شود که دلیل آن هم ظرافت بافت و ریز نقشی است. ظرافت بافت فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاربرد آن را برای دکوراسیون های لوکس مانند فرش پذیرایی بسیار مناسب نموده است که عموما مشتریان این محصول را به همین عنوان خریداری می نمایند.

 

مشخصات فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

فرش های ۱۵۰۰ شانه از جمله فرش های لوکس و مدرن به حساب می آید و همچنین از دسته فرش های دستبافگونه نیز محسوب می شود. دلیل این نامگذاری این است که این گونه از فرش ماشینی از ظرافت بالایی بر خوردار می باشد. فرش دستبافگونه محصولی است که شباهت زیادی به فرش های دستباف دارد. فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ بافته می شود که از نظر ضخامت کمتر از فرش ۱۲۰۰ شانه می باشد. بالابودن تراکم در این گونه از فرش ماشینی باعث شده است که این نمونه از فرش ماشینی دارای بافت توپرتر و زیباتری باشد. طرح و نقشه فرش هزار و پانصد شانه ریز بافت تر و زیباتر از دیگر فرش های ماشینی می باشد. در بافت فرش های ۱۵۰۰ شانه از نخ ترک استفاده می شود تا طرح و نقشه آن زیباتر و ظریف تر باشد. قیمت فرش های ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ از مابقی فرش های ماشینی بیشتر می باشد. تراکم بسیار بالای فرش ۱۵۰۰ شانه باعث شده، بسیار نرم و لطیف باشد.

 

ویژگی های فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

در بافت فرش ۱۵۰۰شانه از ظریف ترین نخ استفاده می شود زیرا این قالی ماشینی با تراکم بالایی که دارد باعث می شود که گل و طرح های قالی در هم پیچیده شوند و نقش آن ها در فرش نمایان نباشد، به همین خاطر از نخ اکرولیک هیت ست استفاده می شود. نخ اکرولیک نخی است که از پلیمری به اسم پلی اکریلیک ساخته می شود که به حداقل ۸۵ درصد از پلی اکریلیک اکرولیک می گویند. اصطلاح هیت ست هم به این معنا می باشد که نخ اکرولیک پس از فرایند بخار دهی به نخی با فرسایش و مقاومت بالا تبدیل می شود. به علت پر تراکم بودن فرش ۱۵۰۰ شانه نمی توان آن را با الیاف ضخیم بافت، بدین جهت تولید کنندگان الیاف اکریلیک را طی فرآیند گرمادهی که با اصطلاح هیت ست شناخته می شود، از ضخامت نازکی برخوردار گردانده و بدین واسطه آن را در محصولات پر تراکمی چون فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ به کار می برند.

 

از ویژگی های نخ اکرولیک می توان موارد زیر را نام برد که سبب کیفیت و دوام و ماندگاری بالای محصول می گردد:

– پفکی و سبک بودن الیاف که منجر به توپری و فشردگی گره ها در فرش ۱۵۰۰ شانه می شود.
– رنگ پذبری بالای الیاف سبب از دست نرفتن رنگ های فرش ۱۵۰۰ شانه پس از سالیان استفاده از آن می شود.
– شستشوی راحت و سریع الیاف بافت فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ برای خریداران
– جذب هیچ گونه لکه و کثیفی به جهت دانه اناری بودن گره های فرش اکریلیک ۱۵۰۰ شانه و قابلیت جارو زدن آسان و راحت
– عدم پرزدهی الیاف و براق بودن آن ها به جهت گرفته شدن فلس الیاف در هنگام حرارت دهی و شفاف و براق شدن آن

 

دستگاه hcpx2 تولید کننده فرش ۱۵۰۰ شانه می باشد که از پیشرفته ترین دستگاه های صنعت فرش ماشینی می باشد. این دستگاه با وجود نخ اکرولیک فرشی ریز بافت و زیبا تولید می کند. این ماشین آلات پیشرفته از قابلیت تولید فرش با بیش ترین تراکم بدون هیچ گونه خطا و عیب و نقص در بالاترین سرعت ممکن برخوردار است که هم سبب افزایش راندمان کارخانجات فرش بافی و هم به نوعی سبب افزایش کیفیت محصولات تولیدی شهر فرش کاشان شده است.

قیمت فرش ۱۵۰۰شانه 

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه تحت تاثیر عواملی مثل، جنس نخ خاب، شانه و تراکم، و ابعاد فرش است. از معایب فرش ۱۵۰۰ شانه در مقایسه با فرش ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه ماشینی می توان گفت چون کمترین ارتفاع خاب را دارد نمی توان به عنوان کف پوشی که برای نشستن از آن استفاده می شود و به خاطر ظرافت نخ خاب و تراکم بالای بافت نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه نازکتر است زیرا هرچه به تعداد و تراکم یک فرش افزوده شود سایز نخ خاب بیشتر و فرش نازک تر می شود اما شاید زیبایی بسیار زیاد آن باعث شود نقص آن به چشم نیاید و همین طور قیمت بالای آن که باعث می شود امکان خرید آن برای همگان ممکن نباشد.

 

فرش ۱۵۰۰شانه  با ۸ رنگ واقعی باقته می شود. طرح های زیبا و خاص فرش ۱۵۰۰ شانه با تلفیق این ۸ رنگ زیبا با هم به وجود می آیند. پالت های رنگ واقعی به کار رفته در این فرش پر تراکم، بسیار شفاف و براق، از تثبیت بالا و عدم رنگ دهی برخوردار است که سبب زیبایی نقش فرش برجسته ۱۵۰۰ شانه شده است.

 


خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه، فرشی مدرن و فانتزی می باشد که با تراکم ۳۶۰۰ تولید می شود. فرش های ۱۲۰۰ شانه فرش هایی هستند که با تراکم بالای خود ظرافت خاصی دارد و به همین علت محبوبیت بالایی در بین خریداران فرش دارد. فرش هزار و دویست شانه با نخ تمام اکرولیک تولید می شود که این الیاف با خاصیت ضد آلرژی ار بهترین انواع نخ به کار رفته در فرش ماشینی می باشد.

 

در فرش های ۱۲۰۰ شانه با ۸ رنگ واقعی بافته می شود که با میکس کردن این رنگ ها با هم به تعداد بالاتری از رنگ در این نمونه از فرش ماشینی می توان دست یافت. دستگاه بافنده فرش ۱۲۰۰ شانه، hcpx2 می باشد که سیستم بافت تمام کامپیوتری با امکان پردازش و برنامه ریزی برای ۳۶۰۰ سر نخ به صورت مجزا در این دستگاه پیشرفته وجود دارد. فرش های ۱۲۰۰ شانه با تار و پود پنبه بافته می شود که از الیاف بافت طبیعی بوده و سبب نرمی و لطافت خاب فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه می گردد.

 

استفاده از نخ پنبه در فرش ۱۲۰۰ شانه باعث شده است که این قالی ماشینی در برابر تا خوردگی و شکستگی مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین نرمی فرش با تار و پود پنبه زیاد می باشد. طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه از جمله طرح فرش خشتی و افشان شباهت بالایی به فرش دستباف دارند. فرش های ۱۲۰۰ شانه را فرش دستبافگونه نیز می نامند. ارتفاع نخ خاب در فرش ۱۲۰۰ شانه ۷ میلی متر می باشد که می توان این مشخصه از فرش را بسیار مناسب مکان های کم تردد مانند فرش مناسب پذیرایی دانست که افراد در این مکان عموما از مبلمان استفاده نموده و پاخور راحت فرش پذیرایی برایشان ملاک نبوده و تنها ظرافت و زیبایی فرش برایشان اهمین دارد.


فرش ۱۲۰۰ شانه اکرولیک مقامت بالایی در برابر نور و حرارت و فشارهای ناشی از اشیا سنگین دارد. مشخصات اعلام شده از قبیل: تراکم و شانه پشت فرش کاملا با بافت گره ها در داخل فرش حکاکی شده است. فرش های ۱۲۰۰ شانه با دو مدل فرش گل برجسته ۱۲۰۰ شانه و ساده تولید و روانه بازار می شوند که در تولید فرش ۱۲۰۰ شانه برجسته، در کنار الیاف بافت اکریلیک، از الیاف هایبالک نیز استفاده می گردد، بدین جهت که این الیاف برخلاف اکریلیک از انعطاف پذیری بالایی در برابر حرارت برخوردار بوده و قسمت های بافته شده هایبالک محصول تحت حرارت نهایی در مرحله آهار و پرداخت، به شکل فرو رفته در آمده و سبب برجستگی قسمت های اکریلیک می گردد.

 

تفاوت فرش۱۲۰۰شانه با ۱۵۰۰شانه:

تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر شانه و تراکم

تراکم عرضی فرش یا همان تعداد ریشه در عرض را شانه فرش می گویند. شانه فرش عامل اصلی تعیین کننده قیمت در فرش ماشینی می باشد چرا که هر مقدار شانه در فرش بالا رود نقشه ها در فرش ماشینی ظریف تر می شود. مقدار تراکم در فرش نیز مانند مقدار گره در طول فرش اما با احتساب سه ردیف پود می باشد که باعث انعطاف پذیری بالا و استحکام و انسجام گره های شانه فرش می شود. فرش های ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ تولید می شود در حالی که فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ تولید می شود.

 

تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ از لحاظ قیمت

قیمت فرش تا حد زیادی به جنس الیاف و دستگاه تولید کننده فرش بستگی دارد. فرش های ۱۵۰۰ شانه با الیاف اکرولیک هیت ست شده و با تار و پود پنبه تولید می شود. فرش ۱۲۰۰ شانه نیز با الیاف اکرولیک هیت ست شده و با تار پود پنبه بافته می شود. مقدار خاب در فرش ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه کمتر می باشد. فرش های ۱۵۰۰ شانه با دستگاه hcpx3، فرش ۱۲۰۰ شانه با دستگاه hcpx2 تولید می شوند. پس با این تفاسیر فرش ۱۵۰۰ شانه با بالاتر بودن تراکم خود قیمت بالاتری نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه دارد.

تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰شانه از لحاظ الیاف

در فرش های ۱۵۰۰ شانه به دلیل بالا بودن ظرافت و ریز بافتی فرش از الیاف اکرولیک هیت ست شده و نخ ترک استفاده می شود در حالی که در فرش ۱۲۰۰ شانه تنها از نخ اکرولیک استفاده می شود. ظرافت نخ در فرش ۱۵۰۰ شانه باعث نرمی و لطافت بالا و ریز بافتی و ریز نقشی فرش شده است.

 

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان تحت نام های بسیار متنوع تولید می گردد، که این فرش ها به طرق مختلف به فروش می رسند. امروزه راهی که به وسیله آن تولیدکنندگان فرش ماشینی، محصولات شان را به فروش می رسانند، از طریق فروشگاه های اینترنتی است که خوشبختانه شما برای خرید فرش ماشینی، اگر تنها کلمه ی خرید فرش را جستجو کنید، انواع برند ها و تولیدکنندگان فرش ماشینی برای شما لیست می شوند که در بین آن ها می توانید نام فرش تندیس خاطره کاشان کاشان را به عنوان برندی معتبر و شناخته شده ببینید و از طریق آن به خرید آنلاین فرش ماشینی کاشان با قیمت کارخانه در تراکم های مختلف همراه با گارانتی معتبر بپردازید.

 

,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.