1 - راهنمای خرید فرش

تفاوت فرش۷۰۰شانه با۱۲۰۰شانه

فرش ماشینی رنگ سیلور

تفاوت فرش۷۰۰شانه با۱۲۰۰شانه

تفاوت فرش۷۰۰شانه با۱۲۰۰شانه ،از آنجایی که قیمت فرش ماشینی از فرش دستباف کمتر است؛ اکثر افرادی که قصد خرید فرش را دارند به سراغ فرش ماشینی از جمله فرش ۷۰۰ شانه می روند و به طور کلی یکی از مهم ترین اجناس برای جهیزیه عروس، فرش ماشینی می باشد که تقریبا در ۹۰% از خانه های ما ایرانی ها حد اقل یک تخته از آن پهن شده است . اما آیا تا به حال با خود گفته اید که چرا فرش ماشینی ۷۰۰ شانه فروش بیشتری نسبت به فرش های دیگر دارد؟ و یا فرق فرش ۷۰۰ با  ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ در چیست؟ در این مقاله به بررسی انواع فرش ماشینی می پردازیم.

 

از عمده ترین فرش های ماشینی موجود در بازار می توان به فرش ۷۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد و همانطور که در مقالات قبل با مفهوم شانه و تراکم در فرش ماشینی آشنا شدید ، دانستید که نقش شانه و تراکم در فرش ماشینی چیست.

 

با توجه به آنکه با پیشرفت دستگاه های قالی بافی ، فرش های جدیدی نیز به بازار ارائه می شوند اما با این حال این سه نوع از فرش ماشینی یعنی همان فرش ۷۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه هیچ گاه از مد پیروی نمی کند و فروش بسیار بالایی نسبت به دیگر محصولات فرش ماشینی دارند . قبل از آنکه بدانید تفاوت این فرش ها در چیست بهتر است با هر یک از این فرش ها بیشتر آشنا شوید.

 

تفاوت فرش700شانه با1200شانه

فرش ۷۰۰ شانه 

از پرفروش ترین فرش های ماشینی موجود در بازار است که به نحوه های مختلفی از جمله فرش طرح ۷۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه واقعی بافته می شود . فرش ماشینی طرح ۷۰۰ شانه همان فرش ۵۰۰ شانه است ولی با کمی تغییرات در دستگاه تولیدی این فرش به اسم فرش طرح ۷۰۰ به فروش می رسد . اما فرش ۷۰۰ شانه اورجینال و واقعی فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ است که معمولا به صورت ۸ رنگ و ۱۰ رنگ در بازار به چشم می خورد .

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به دلیل داشتن ارتفاع نخ خاب بلند تر نسبت به فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ ، لطافت بیشتری دارد و بدیهی است که این مقدار از ارتفاع نخ خاب سبب مقاومت و طول عمر بالا در فرش ماشینی می شود . در فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه مخصوصا فرش ۷۰۰ شانه کاشان معمولا از طرح های شیک و مدرنی استفاده می شود که رنگ های بسیار شاد و زنده ای در آن به کار رفته است. می توانید با ورود به منوی سایت و انتخاب دسته بندی فرش ها ، مدل فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه و دیگر فرش ها را همراه با قیمت و مشخصات مشاهده نمایید.

 

تفاوت فرش700شانه با1200شانه

فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ به دلیل داشتن تراکم و شانه زیاد ، ارتفاع نخ خاب کمتر اما متراکم تری دارد و این ویژگی سبب شده تا فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه به فرش دستبافگونه نیز مشهور باشد .

فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه با تعداد رنگ ۸ در بازار یافت می شود که به نوبۀ خود دارای زمینه ای زیبا و ریز نقش هستند . همان طور که دانستید شانه و تراکم فرش با ارتفاع نخ خاب رابطه عکس دارد هرچه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد ، طول نخ خاب کمتر می شود . ارتفاع نخ خاب در فرش ۱۵۰۰ تقریبا ۶ میلی متر و در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه تقریبا ۸ میلی متر است.

 

تفاوت فرش700شانه با1200شانه کاشان

فرق فرش ۷۰۰ با ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نخ خاب بلند تری دارد و معمولا از طرح های مدرنی برخوردار است اما فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه نخ خاب کوتاه تری دارد و معمولا در این فرش ها از طرح های سنتی و ریز نقش مانند طرح افشان استفاده می شود . فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نرمی و لطافت بیشتری دارد اما فرش ۱۲۰۰ شانه طرح و رنگ بسیار بی نظیری داشته و نقوش روی فرش خودنمایی بیشتری دارد به همین دلیل کسانی که زیبایی و ظرافت را فاکتور اصلی برای خرید فرش ماشینی قرار می دهند، به سراغ فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه می روند و کسانی که قیمت فرش ماشینی و طول عمر آن برایشان مهم تر است به سراغ فرش ۷۰۰ شانه می روند.

در بین این سه نوع از فرش ماشینی قیمت فرش ۷۰۰ شانه از فرش ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه کمتر است چرا که هرچه تراکم فرش بیشتر باشد ، قیمت فرش نیز بالا می رود. همین عامل سبب شده تا فرش ۷۰۰ شانه به عنوان پرفروش ترین فرش ماشینی محسوب شود و فروش بسیار بالایی داشته باشد. اما ناگفته نماند فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به دلیل داشتن ارتفاع نخ خاب بیشتر ، دوام و طول عمر بیشتری نیز دارد و بهترین گزینه برای خانه های پررفت و آمد به شمار می رود.

البته از آن هم نگذریم که تنها شانه و تراکم در فرش سبب دوام و مقاومت آن نمی شود بلکه نوع نخ به کار رفته در فرش ماشینی نیز حرف اول را می زند. در بین تمامی فرش های موجود در بازار فرش، فرش ماشینی صد درصد اکریلیک، بهترین فرش محسوب می شود.

 

تفاوت فرش700با1200شانه

سخن آخر

شرکت فرش تندیس خاطره کاشان با تولید انواع فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ ، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ ، فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ۱۰ رنگ ، فرش ۱۵۰۰ شانه گل برجسته و …  هنر اصیل ایرانی را روانه بازار کرده و با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می نماید .

فروش فرش بدون واسطه موجب شده تا فرش به قیمت درب کارخانه ارائه شود و با توان مالی افراد هماهنگ باشد . نماد اعتماد الکترونیکی و پرداخت زرین پال دو گزینه مورد توجهی است که امنیت سایت را تضمین نموده و مشتریان با خیالی آسوده محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری می نمایند .

لازم به ذکر است که تمامی محصولات دارای بیمه نامه حمل و نقل ، ضمانت نامه ۱۰ ساله ، بیمه آتش سوزی رایگان ، ارسال رایگان فرش باباربری می باشد که همه این امکانات به جهت رفاه حال مشتریان در نظر گرفته شده است .

 

, ,

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.