1 - راهنمای خرید فرش

جنس فرش ماشینی خوب

فرش رنگ سیلور 1500شانه

جنس فرش ماشینی خوب

جنس فرش ماشینی خوب ،همانطور که گفته شد ممکن است از نظر هر شخص یک فرش ماشینی خوب دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی باشد ؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله تمامی فاکتورهای مشخص کننده یک فرش ایده آل را جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانبد انتخابی مناسب در خرید فرش ماشینی درجه یک ، برای منزل خود داشته باشید.

 

فرش ماشینی خوب و ارزان

در صورتی که به دنبال یک فرش مناسب و ارزان قیمت برای خانه خود هستید ، پیشنهادی که می‌توانیم به شما داشته باشیم خرید فرش‌های ۷۰۰ شانه هست چراکه این فرش در مقایسه با دیگر فرش‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه دارای قیمتی ارزان‌تر هست.

 

ارزان بودن فرش‌های ۷۰۰ شانه به معنی بی‌کیفیت بودن این محصول نیست و علت ارزانی آن استفاده از تراکم و شانه کمتر است. ضخامت این فرش از دیگر محصولات فرش ماشینی با تراکم بالاتر نیز بیشتر هست که این امر باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

 

این فرش ارزان به علت ضخامت بالایی که دارد از عمر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و به همین دلیل می‌توانید از آن در مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارد استفاده کنید. به همین جهت ما فرش ۷۰۰ شانه را برای خانه‌های شلوغ و پر رفت‌وآمدی که می‌خواهند هزینه مناسبی برای خرید فرش خرج کنند پیشنهاد می‌دهیم.

 

فرش ماشینی جنس خوب

انواع جنس فرش ماشینی

فرش ماشینی فرشی است که از الیاف مصنوعی بافته می شود. الیاف مصنوعی به الیافی گویند که در طبیعت یافت نمی شود. برای مثال پشم نوعی نخ است که از پشم گوسفندان گرفته می شود و برای بافت فرش طبیعی از ان استفاده می شود.این جنس طبیعی خواص مختلفی دارد نظیر اینکه در تابستان سرد و در زمستان گرم می باشد.

اما الیاف مصنوعی نظیر اکریلیک که بیشترین شباهت را به پشم دارد این خصوصیت را ندارند. در این مقاله با شما در مورد انواع الیاف مصنوعی که در بافت فرش ماشینی کاشان بافته می شود صحبت خواهد شد.

برای اینکه برند یک فرش ماشینی به بهترین برند فرش ماشینی کاشان تبدیل شود،عامل موثر در بهترین شدن ،جنس فرش ماشینی است.

جنس فرش ماشینی خوب

انواع الیاف مصنوعی

نخ های مصنوعی به طور کلی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

الیاف اکریلیک

پلی استر

پلی پروپلین

بی سی اف

جنس ویسکوز نیز نوعی نخ مصنوعی است که از نوع بازیافتی است .که به این دلیل کیفیت چنان مطلوبی ندارد.

مقاله ای دیگر:فرش ضخیم

فرش کاشان

ساختمان فرش ماشینی

فرش های ماشینی یا به طور کلی فرش، از سه بخش تشکیل می شود. نخ های عمودی و افقی که به تار و پود فرش معروف هستند و به نوعی اسکلت فرش محسوب می شوند.

نخ های افقی پود و نخ های عمودی تار هستند. و نخ پرز که ما ان را در فرش می بینیم و لمس می کنیم به این دو نخ متصل می گردند.

نخ تار

نخ تار در واقع همان نخ عمودی است. که در فرش دستباف به ان نخ چله هم گویند. این نخ یا این قسمت از فرش استحکام فرش را در جهت طول فرش تامین می کند. و این نخ معمولا از الیافی مثل پنبه ، پلی استر یا مخلوطی از این دو وجود دارد.

نخ پود

این نخ به صورت افقی از مابین نخ عمودی عبور کرده و نخ پرز را به دل نخ تار پیوند می دهد. نخ پود نگهدارنده ی خاب فرش است. و این نخ باعث می شود که فرش در جهت افقی یا عرضی از استحکام کافی برخوردار شود.نخ پود معمولا از جنس پنبه ، جوت و پلی استر می باشد.

نخ خاب یا پرز

به نخی که سطح فرش را می پوشاند، نخ خاب گفته می شود. الیافی که در این قسمت انتخاب می شوند استحکام و دوام فرش ماشینی را رقم می زنند. این نخ چون در معرض رفت و امد بسیار قرار دارد، باید از استحکام کافی و قابلیت پاخور بودن بر خوردار باشد. و هم چنین جنس فرش با توجه به این نخ تعیین می شود. این نخ اگر قابلیت برگشت پذیری داشته باشد، یعنی دارای کیفیت بالایی است و سالیان سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

جنس نخ خاب

جنس نخ خاب همانطور که گفته شد از جنس اکریلیک و جنس های نایلونی یا پلاستیکی نظیر پلی استر یا همان ابریشم مصنوعی و پلی پروپلین و بی سی اف می باشد.

در مقایسه اینها باید گفت، بهترین جنس فرش ماشینی اکریلیک بوده و بعد از آنها فرش های پلی استر و نظیر انها قرار دارد.

فرش ماشینی خوب

فرش ماشینی اکریلیک

فرش ماشینی اکریلیک یکی از پر طرفدار ترین فرش ماشینی است. و جز فرش های درجه یک و مرغوب دسته بندی می شود. فرش اکریلیک جنسی شبیه پشم دارد اما به صورت مصنوعی و به دست انسان ساخته شده و در طبیعت وجود ندارد.

نخ اکریلیک پرزدهی دارد که این امر سبب شده تا برخی کاربران از امر شکایت داشته باشند. تکنولوژی به کمک انها امده و باعث بهبودی این نقیصه شده است و خواصی کاملتر از قبل به آن بخشیده است.

این فناوری، فناوری هیت ست نام دارد. هیت ست به این معناست که نخ اکریلیک هیت ست شده است. از جمله ویژگی ای است که در طی این فناوری بافت درونی الیاف فرش ریسیده شده به وسیله ی حرارت و بخار تثبیت شده و نخ هیت ست شده دارای ویژگی خاصی می شود.

امروزه بیشتر فرش های ماشینی موجود در بازار از نوع هیت ست شده است.زیرا فرش هایی که با این فناوری فرآوری می شوند، دارای خاصیت بهتری نسبت به سایر فرش ها می شوند.

فرش جنس خوب

خواص الیاف هیت ست شده

الیافی که هیت ست می شوند مقاومت بسیار بالایی در برابر گردو خاک دارند، در برابر نور و گرما قوی تر شده و پاخوری بالا داشته و فشار بالا را بهتر تحمل می کنند. انعطاف پذیری و برگشت پذیری بالایی دارد. و فرش های اکریلیک قابلیت این را دارند که اتو و قابلمه داغ به طور مستقیم روی ان قرار گرفته اما باعث خرابی فرش نشوند.

البته این حرارت را به مدت پنج دقیقه می تواند تحمل کند. همان طور که گفته شد یکی از عیوب فرش ماشینی اکریلیک پرزدادن ان است که با این فناوری پرز دادن ان کاهش یافته و به فرش های بدون حساسیت معروف است.

فرش ماشینی پلی استر

یکی دیگر از فرش های موجود در بازار فرش ماشینی پلی استر است. پلی استر نیز طرفداران خودش را دارد و فرشی بسیار زیبا و درخشان است. مزایا و معایل خودش را دارد که در ادامه بیشتر در مورد این فرش صحبت خواهد شد.

پلی استر به ابریشم مصنوعی شهرت دارد. جنسی است، براق و دارای رنگ های زنده و شفاف، که به این دلیل در فرش ماشینی به کار می رود که ابریشم طبیعی بسیار گران بوده و از ابریشم مصنوعی به جای ان استفاده می کنند.

قیمت فرش پلی استر در مقایسه با فرش های دیگر کمی کمتر است. و این به دلیل مزایایی است که فرش اکریلیک نسبت به فرش های نایلونی دارد.

پلی استر ویژگی های خوبی نظیر رنگ پذیری خوب دارد. تنوع رنگی در این فرش در مقایسه با سایر فرش ها بهتر است. و مورد دیگر اینکه فرش پلی استر الیافی به هم پیوسته دارد، و این باعث می شود که دیگر پرزدهی نداشته باشد.

از جمله عیوبی که باعث می شود پلی استر در رده ای پایین تر از فرش اکریلیک قرار بگیرد این است که :

فرش ماشینی پلی استر عمری کوتاه تر از فرش ماشینی پشم و فرش ماشینی اکریلیک دارد. الیاف پلی استر بسیار لطیف است، در مقابل فشار و رفت و آمد بیشتر آسیب می بیند. توصیه می شود از فرش های پلی استر در مقابل در های ورودی و جاهای پر رفت و امد استفاده نشود.

فرش خوب

فرش ماشینی پلی پروپلین

این فرش از الیاف مصنوعی بافته می شود. این فرش از نوع فرش های ارزان قیمت است. در مواردی که خریداران نمی خواهند هزینه ی زیادی برای فرش خود هزینه کنند می توانند از این دست فرش های ارزان قیمت خریداری نمایند.

فرش ماشینی پلی پروپلین تنوع رنگی متفاوتی دارد و به این دلیل که رنگ پذیری بالایی دارد هزینه ی رنگ امیزی ان از سایر فرش ها کمتر می باشد.

این فرش دوام کمتری نسبت به فرش اکریلیک دارد.

مزیتی که فرش ماشینی پلی پروپلین دارد:

این فرش اصلا رطوبت جذب نمی کند و می تواند در جاهای مرطوب مثل استخر ها و اشپزخانه ها به کار رود و آب و رطوبت را به خود جذب نکرده و از نظر قیمت بسیار مناسب در بیاید.

این فرش ها به راحتی خشک می شود.

اما عیوبی که این دست فرش ها دارند:

عمر این فرش زیاد نیست و به این دلیل که انعطاف پذیری کمی دارد در جاهایی که مورد رفت و آمد بسیار قرار می گیرد اسیب می بیند.

عیب دیگری که این فرش دارد این است که گردو خاک بیشتری به خود جذب می کند و با کمترین فشار یا ضربه به سطح فرش به راحتی این گرد و غبار را در فضا رها می کند.اگر روغن به فرش نفوذ کند به راحتی از این الودگی پاک نمی گردد. و جاهایی که در معرض رطوبت قرار دارد و زود کثیف می شود توصیه می شود از این فرش استفاده شود زیرا به راحتی می توان ان را شست و دوباره مورد استفاده قرار داد.

فرش

, , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.