1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش, 6 - فرش

خرید فرش ۷۰۰شانه

فرش 700 شانه

خرید فرش ۷۰۰شانه

خرید فرش ۷۰۰شانه با پیشرفت علم وتکنولوژی وبافت فرش ماشینی که دارای تراکم های مختلفی اعم از فرش۵۰۰شانه و۷۰۰شانه و۱۰۰۰شانه وفرشهای ۱۲۰۰شانه  میباشد که دراین میان فرش ۷۰۰شانه بخاطر کیفیت و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد که مادراین نوشته قصدداریم شما را با فرش ۷۰۰شانه کاشان آشنا کنیم.

 

فرش ۷۰۰ شانه با ورود دستگاه  پیشرفته hcp  در ایران معروف شد البته زمان ورد فرش ۷۰۰ شانه با مشکلات زیادی همراه بود در اوایل تولید این فرش ریزبافت بسیاری از خریداران با فرش های ۵۰۰ شانه اشنایی کامل داشتند و خوبی فرش ها رو با ضخامت و به اصطلاح خودشان فرش های کلفت میشناختند .

 

فرش ۷۰۰ شانه با استفاده از نخ ۱۸ سه‌لا که بسیار نرم و لطیف بود بسیاری از باورهای خریداران فرش را بهم ریخت. خریداری که یک فرش خوب را با ضخامت بالا میسنجید به یکباره با فرشی لطیف و نرم برخورد کرد انتخاب بین فرش ضخیم و فرش نرم و زیبا در ابتدا بسیار دشوار بود که با اشنایی فروشنده های فرش با برتری فرش  ۷۰۰ شانه کم کم این محصول   طرفداران زیادی را با خود همراه کرد.

 

فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۱۵۰۰ اولین فرش های تولید شده فرش ۷۰۰ شانه در بازار بود که به مرور و با پیشرفت دستگاه و طراحی نقشه های زیبا تراکم ها بیشتر و بیشتر میشد ،فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰ ، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۲۵۰ ،فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ و در اخر فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰  بود که روانه بازار شد.

 

تراکم فرش در قیمت فرش بسیار پر اهمیت هست با پایین بودن تراکم تعداد نخ استفاده شده در فرش کاهش پیدا میکند که باعث کاهش هزینه تولید میشود.

 

فرش ۷۰۰شانه تراکم ۲۵۵۰

خرید فرش ۷۰۰شانه همانطور که در بالا متذکر شدیم با تراکم های مختلفی تولید میشود ولی بهترین تراکم و استاندارد ترین تراکم در فرش  ۷۰۰شانه تراکم ۲۵۵۰ هست که بسیاری از کارخانه های تولید فرش از این تراکم استفاده میکنند.

 

فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ یا تراکم ۲۵۵۰  کدام بهتر است ؟

 

فرش  ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰شناخته شده است و بهترین تراکم برای این نوع بافت تراکم ۲۵۵۰ هست البته کارخانه های هستند که اقدام به تولید فرش۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ میکنند که پیشنهاد ما تراکم استاندارد ۲۵۵۰ میباشد.

 

قیمت فرش ۷۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه همانطور که با تراکم های مختلف بافت میشود قیمت های متفاوتی هم دارند . با بالا رفتن تراکم قیمت فرش ۷۰۰شانه نیز افزایش پیدا میکند . فرش ۷۰۰ شانه از محصولات خاصی در فرش هست که با تراکم های مختلف تولید میشود بخاطر همین قیمت های مختلفی در بازار بابت این نوع محصول ارائه میشود.

 

در مجموع اگر بخواهیم به تاریخچه فرش کاشان و انواع آن اعم از فرش های ۵۰۰و ۱۰۰۰و ۱۲۰۰ شانه کاشان به خصوص فرش ۷۰۰شانه کاشان عبوری گذرا داشته باشیم،می توانیم این چنین بگوییم که در ایران در دوران صفویه که جزئی از تاریخ ایران بوده است تولید فرش به خصوص فرش کاشان در اوج خود بود و به صورت جدی دنبال شد.در همین حال و هوا استادان فهیم و فاخر که بافنده این فرش ها بودند،انواع گوناگونی را از فرش کاشان تولید کردند که از جمله آن می توان به فرش ۷۰۰ شانه کاشان اشاره نمود.

 

ویژگی های فوق العاده فرش ۷۰۰ شانه کاشان

فرش ۷۰۰ شانه کاشان(واقعی)

دارای تراکم عرضی یا شانه فرش ۷۰۰ گره می باشد.

تراکم این فرش اغلب ۲۲۵۰.۲۵۵۰و۳۰۰۰ گره می باشد؛ که البته ۲۵۵۰ گره آن مشهور تر است.

دو نوع هشت رنگ و ده رنگ دارد که اختلاف آن چنانی از لحاظ قیمت ندارند.

ترجیحا با دستگاه HCPX2 بافته شده باشد اما خوب با دستگاه های دیگر هم بافته میشود.

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.