مقالات

دکوراسیون فرش دودی در منزل

باغ ارم

دکوراسیون فرش دودی در منزل

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،با توجه به رواج سبک مدرن در چیدمان خانه های جدید، به کارگیری رنگ های خنثی در لوازم منزل محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

فرش ماشینی دودی رنگ از جدید ترین و شیک ترین رنگ های زمینه فرش کاشان می باشد. رنگ دودی به علت وقار و سنگینی که دارد، زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می بخشد.

فرش کاشان با رنگ زمینه دودی را می توان با رنگ های سرد، گرم، هم خانواده و یا متضاد ترکیب کرد. فرش دودی رنگ دارای طرح های متنوعی می باشد که حس آرامش خاصی به محیط می بخشد.

دوراسیون فرش دودی در منزل ،فرش های دودی با طیف روشن انتخاب خوبی برای مکان های کم رفت و آمد می باشد. برای جاهایی پر رفت و آمد که نشست و برخاست زیاد تر است می توان از طیف  های تیره رنگ دودی استفاده کرد.

و نیز فرش های با زمینه دودی در خانه فضا را دنج تر و صمیمی تر نشان خواهد داد و مورد توجه جوانان و زوج های جوان می باشد. فرش دودی قابلیت استفاده در فضاهای کوچک و نیز خانه های بزرگ را دارد.

یکی از پیشنهاد خوب برای خانه هایی با ابعاد کوچک، فرش افشان دودی مدرن است. فرش های تیره رنگ به علت چرک تاب بودن، خیلی دیر کثیف می شوند و تمیز کردن آن ها نیز آسان تر می باشد. اگر در خانه کودک و یا حیوان خانگی دارید، فرش دودی گزینه بسیار مناسبی است.

 

دکوراسیون فرش دودی در منزل

 

فرش دودی رنگ در دکوراسیون

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،این رنگ به گونه ای است که می توان هم در دکوراسیون ها و فضاهای کوچک قرار داد و هم در دکوراسیون های بزرگ و دلباز. برخی از مواقع، خریدار برای اتاق کوچک و تنگ خودنمی خواهد از فرش های رنگ روشن از قبیل کرم، سفید و یا اطلسی استفاده کند. برای این فضاها، خرید فرش های با رنگ زمینه دودی رنگ توصیه می شود.
برای پذیرایی های کوچک می توان از فرش افشان مدرن دودی استفاده کرد.
ترکیب رنگ دودی با کرم، رنگ شیری فضایی لطیف را در دکوراسیون ایجاد می کند و ستی هماهنگ را ایجاد می کند. جذابیت ترکیب رنگ دودی رنگ با زرد بسیار بالاست.
دکوراسیون فرش دودی در منزل ،رنگ های زیبا و متنوع وقتی جلوه و نمایش بیشتری دارند که در شانه و تراکم بالا بافته شوند. فرش دودی رنگ ۱۵۰۰ شانه، دارای زیبایی طرح و نگاره است که بسان قالی های دستباف خوش می درخشد. فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه نیز جز محصولات دستبافتگونه زیبا هستند.
قشر جوانان، فرش های مدرن ترک را با رنگ تیره را می پسندند و برای دکوراسیون های مدرن خود به دنبال طرح های مدرنیته هستند. به این دسته از خریداران، فرش های طوسی پررنگ ترک که همانند رنگ دودی است توصیه می شود.

رنگ طوسی از نظر روانشناسی

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،رنگ طوسی نمایانگر بزرگواری و وقار یک شخص است. این رنگ در طیف رنگ مشکی و سفید قرار دارد، و از آنجا که رنگ طوسی در میانه این طیف قرار می‌گیرد برخی معتقدند طوسی، رنگ توافق و صلح است. رنگ طوسی، تداعی کننده حس آرامش و در عین حال تعقل و منطق می‌باشد.

رنگ طوسی از نظر رنگ‌شناسی

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،رنگ طوسی ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است. این رنگ، جزء رنگ‌های خنثی و سرد محسوب می‌شود. طراحان دکوراسیون، دو دلیل برای به کارگیری این رنگ در دکوراسیون دارند؛ اول به دلیل دوری از ایجاد زرق و برق در چیدمان و دوم به دلیل انتخاب این رنگ به عنوان پس زمینه است.

 

زنگ طوسی از نظر رنگ شناسی

استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز، در چرخه رنگ قرار نمی‌گیرد و طبعا نمی‌توان رنگ‌های مکمل آن را با توجه به اصول چگونگی ست کردن رنگ‌ها شناخت. اما از محاسن رنگ‌های خنثی این است که می‌توان هم از رنگ‌های گرم و هم از رنگ‌های سرد به عنوان رنگ مکمل آن استفاده کرد.

دکوراسیون فرش دودی در منزل، از آنجا که رنگ طوسی تناژ‌های متفاوتی را شامل می‌شود، هم جزء رنگ‌های روشن و زیبا، هم تاریک و دراماتیک محسوب می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید اتاق نشیمن خود را روشن کنید، اما نمی‌خواهید از رنگ سفید در آن استفاده کنید، رنگ طوسی روشن، انتخاب مناسبی است. این رنگ، دارای تنالیته‌های متفاوتی است که برای به دست آوردن تناژ‌های مختلف آن، می‌توانید مقدار کمی از رنگ‌های اصلی را به این رنگ اضافه کنید.

با انجام این کار، امکان استفاده از بسیاری از رنگ‌ها را به عنوان مکمل خواهید داشت. به عنوان مثال با افزودن رنگ زرد به طوسی، این رنگ را به رنگی گرم تبدیل خواهید کرد. ما در این بخش، به معرفی تنالیته‌های مختلف رنگ طوسی می‌پردازیم.

دکوراسیون فرش دودی در منزل ،یکی از بهترین و محبوب ترین رنگ هایی که برای ست کردن با رنگ طوسی مورد استفاده قرار می گیرد رنگ زرد است. ترکیب رنگ زرد و طوسی در کنار یکدیگر جذابیت فوق العاده ای را به طراحی داخلی منزل می بخشد.
رنگ طوسی و بژ در کنار یکدیگر ترکیب بی نظیری را بوجود می آورند و شما می توانید با افزودن یک رنگ شاد به این ست دکوراسیون داخلی زیبایی قسمت های مختلف منزل تان را چند برابر کنید.
ست رنگ طوسی و آبی یکی دیگر از انواع ست های بی نظیر برای طراحی دکوراسیون طوسی است و به دلیل اینکه رنگ طوسی و آبی از انواع رنگ های سرد محسوب می شوند بهتر است برای ایجاد تعادل در طراحی داخلی منزل تان رنگ های گرمی نظیر قرمز و قهوه ای را نیز به این ترکیب رنگی بی نظیر اضافه کنید.

 

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.