1 - راهنمای خرید فرش

رنگ اتاق خواب دخترانه و پسرانه

رنگ اتاق خواب دخترانه و پسرانه

ایده های طراحی داخلی اتاق کودک برای پسرها دارای جذابیت و زیبایی خاصی است. ترکیب آبی و سبز ، اضافه کردن شخصیت های کارتونی و قهرمانان، استفاده از عناصر فضا نوردی و همچنین وسایل و عناصر فوتبالی و خیلی موارد دیگر را می توان برای دکوراسیون کودکان پسر در نظر گرفت. ایده های شگفت انگیزی که در ادامه برای دکوراسیون اتاق پسران وجود دارد را مشاهده کنید و از آنها برای داشتن یک دکور جذاب پسرانه الهام بگیرید.

 

همیشه این باور وجود داشته که رنگ اتاق خواب دخترانه باید صورتی و رنگ اتاق خواب پسرانه باید آبی باشد. این باور غلط تا سال‌های طولانی مدت در بین جامعه‌ی ما رواج داشته است. در صورتی که رنگ اتاق خواب بسیار در روحیات نوجوانان تأثیرگذار است.

 

امروزه روانشناسان بیش‌تر از قبل به مسئله‌ی رنگ اتاق خواب نوجوانان اهمیت می‌دهند. چرا که عوامل محیطی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در دوران بلوغ داشته باشد. رنگ اتاق خواب نیز یکی از عوامل محیطی است می‌توان در این دوران بسیار موثر باشد. به‌همین دلیل برای رنگ اتاق خواب فرزندان خود باید اهمیت قائل شوید و رنگی را انتخاب کنید که متناسب با روحیات فرزند شما باشد.

 

 

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه چیست؟

علم رنگ‌شناسی چند سالی است که به آن توجه شده است. این علم در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود و مختص به اتاق خواب نیست. ممکن است شما با قرار گرفتن در محیط بیمارستان، احساس اضطراب و استرس داشته باشید. به‌همین دلیل رنگ اتاق‌های بیمارستان به‌طور معمول به رنگ آبی است. این رنگ باعث کاهش استرس و ناراحتی می‌شود یا به طور کلی آرامش‌بخش است. در مکان‌هایی همانند مهدکودک‌ها از رنگ‌های شادی‌آور همانند زرد استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها باعث می‌شود کودکان احساس نشاط و شادابی بیش‌تری داشته باشند. برای رنگ اتاق خواب فرزندان‌تان نیز بهتر است به رنگ‌هایی که با روحیات‌شان سازگار است، دقت کنید.

 

 

رنگ آبی

به‌طور معمول زمانی که صحبت از رنگ آبی می‌شود، بیش‌ترین انتخابی که برای این رنگ می‌شود، برای اتاق خواب پسرهاست. دخترها نیز می‌توانند از فواید این رنگ استفاده کنند. هیچ رنگی محدود به دختر و پسر نمی‌شود. رنگ آبی به‌دلیل آرامش بخش بودن بهتر است برای فرزندانی که دچار کج خلقی هستند، استفاده شود. طی تحقیقاتی که انجام شده است، رنگ آبی می‌تواند ضربان قلب را کاهش دهد به‌همین باعث کاهش استرس و عصبانیت می‌شود. هم‌چنین می‌تواند به‌شکل یک خنثی کننده‌ی عصبانیت عمل کند.

 

برای دکوراسیون اتاق خواب‌هایی با رنگ آبی می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های زرد و قرمز و هم‌چنین می‌توانید از پرده‌هایی با توناژ گرم استفاده کنید.

 

 

رنگ قرمز

رنگ قرمز اتاق خواب

رنگ قرمز باعث افزایش انرژی و نشاط در جوانان می‌شود.

 

در علم رنگ‌شناسی، رنگ قرمز را به‌عنوان رنگ تحریک کننده می‌شناسند. رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می‌شود. این رنگ باعث افزایش انرژی و نشاط در جوانان می‌شود. به‌همین دلیل در رنگ‌بندی کلاس‌ها استفاده از رنگ قرمز بسیار رواج دارد. اگر رنگ قرمز را برای دیوارهای اتاق فرزندتان انتخاب می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ ممکن است باعث افزایش هیجانات و افزایش پرخاشگری شود. برای این‌که از این هیجانات جلوگیری کنید، می‌توانید از رنگ‌های مرتبط با قرمز استفاده کنید. احتیاجی نیست همه‌ی لوازم اتاق خواب فرزندتان به رنگ قرمز باشد. می‌توانید تنوع رنگی به اتاق خواب فرزندتان دهید و از پرده‌ها یا کمدهایی استفاده کنید که رنگ‌هایی متناسب با رنگ قرمز هستند.

 

 

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی اتاق خواب

رنگ نارنجی روابط اجتماعی را هدف قرار می دهد.

 

رنگ نارنجی رنگی است بر ارتباط و روابط اجتماعی تأثیرگذار است. اگر اتاق خواب فرزندان‌تان را نارنجی کنید، می‌توانید روابط اجتماعی فرزند خود را بهبود ببخشید. نوجوانانی که در اتاق خواب‌هایی با طیف رنگی نارنجی هستند، بیش‌تر از دیگران همکاری و برونگرایی از خود بروز می‌دهند. همچنین به فرزندان شما اعتماد به نفس بالایی می‌دهد. به‌طور کل رنگ‌های گرم باعث افزایش احساسات و هیجانات می‌شود. به‌همین دلیل ممکن است رنگ نارنجی نیز باعث افزایش خشونت در فرزندان شما شود. به‌همین خاطر ممکن است اثر معکوسی داشته باشد. هم‌چنین ممکن است روی نوجوانان خجالتی اثر گذارد و باعث پرخاشگری بیش‌تر شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از رنگ‌های نارنجی کم‌رنگ استفاده کنید. هم‌چنین اگر علاقمند نیستید که همه‌ی دکوراسیون اتاق خواب فرزند شما نارنجی باشد، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های سبزکم‌رنگ و بنفش کم‌رنگ یا رنگ خامه‌ای حنثی استفاده کنید.

 

 

رنگ صورتی

رنگ مورد علاقه تقریباٌ بیش‌تر دختران نوجوان، صورتی است. البته استفاده از این رنگ محدود به دختران نمی‌شود. پسران هم می‌توانند از مزایای این رنگ استفاده کنند. صورتی نیز یکی از رنگ‌هایی است که به انسان آرامش می‌بخشد. هم‌چنین یکی دیگر از فواید استفاده از رنگ صورتی، بالارفتن احساس همدلی و رشد در نوجوانان است. به‌همین دلیل نوجوانان با دلسوزی و ملاحظه‌ی کاری رفتار می‌کنند. به‌همین خاطر رنگ صورتی احساس مادرانه را به فرزندان شما القاء می‌کند.

 

فرزاندانی که اتاق خواب‌شان به رنگ صورتی است به‌طور معمول پس از مدتی احساس بیزاری می‌کنند. اگر از رنگ صورتی به فراوانی استفاده کنید ممکن است باعث سردرد برای فرزندتان شود. هم‌چنین ممکن است احساس عصبانیت یا تندخویی را به‌همراه آورد. اگر فرزند شما بعد از مدتی درخواست تعویض رنگ اتاق کرد، تعجب نکنید. چرا که پس از مدتی این رنگ برای فرزند شما آزار دهنده خواهد بود و بهتر است آن را تعویض کنید.

 

 

نکات پایانی انتخاب رنگ برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه

امروزه تفکیک جنسیتی و انتخاب رنگ مناسب برای هر جنس، متناسب با علم روانشناسی نیست. روانشناشان بر این عقیده‌اند که رنگ اتاق خواب نوجوانان باید متناسب با روحیات آن‌ها باشد. علم رنگ‌شناسی یکی از علومی است که رنگ‌هایی که برای دکوراسیون انتخاب می‌شود را متناسب با روحیات فرد و مکان تقسیم‌بندی می‌کند. هم‌چنین یکی دیگر از وظایف علم رنگ شناسی، شناخت ذات هر رنگ است. ذات هر رنگ و تأثیری که بر فرد می‌گذارد، با سایر رنگ‌ها متفاوت است. اگر قصد دارید، اتاق خواب فرزندتان را رنگ کنید، بهتر است در کنار سلیقه‌ای که برای انتخاب رنگ به‌کار می‌برید، از رواشناسی رنگ کمک بگیرید. اگر به‌طور مثال فرزند شما روحیات کج خلقی یا عصبانیت زودرس دارد، استفاده از رنگ‌های گرم همانند قرمز و نارنجی مناسب نیست. بهتر است از رنگ‌های آرامش‌بخش همانند آبی کم‌رنگ یا سبز کم‌رنگ استفاده کنید.

 

فرش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.