1 - راهنمای خرید فرش

رنگ زمینه در فرش ماشینی

فرش ماشینی

 رنگ زمینه در فرش ماشینی

رنگ زمینه درفرش ماشینی ،فرش های ماشینی در رنگهای متنوع تولید میشود که تفاوت رنگ آنها فقط در رنگ زمینه آنهاست ،رنگ گلهای یک نقشه از فرش در زمینه های مختلف با هم برابر است. رنگ زمینه به قسمت های از طرح فرش گفته می شود که هیچ طرح و نقشی در آن شکل گرفته نشده است . معمولا ۲ سانتی متر آخر هر فرش هیچ طرحی ندارد و روش شناختن رنگ زمینه فرش نیز محسوب میشود.

رنگهای زمینه فرش

فرش های ماشینی دارای تنوع بیش شماری هستند که به ترتیب اولویت تولید در رنگهای سرمه ای ، کرم ، فیلی ، آبی فیروزه ای ، آب کاربنی ، قرمز ، قهوه ای پر فروش ترین آنها را تشکیل میدهد اما رنگهای دیگری نیز همانند شکلاتی  ، نسکافه ای ، ترمه ای  و… کم و بیش در این صنعت در رنگهای زمینه فرش قرار میگرد . نحوه انتخاب رنگهای زمینه در فرش ماشینی به نوع نقشه و میززان فروش فرش در رنگ های مختلف بستگی دارد .به عنوان مثال در برخی از طرح های فرش تنها  ۱ تا ۲ رنگ زمینه بافته میشود چرا که ممکن است به طور روتین نقشه با رنگهای دیگر جذابیت و زیبایی نداشته باشد .

رنگ سرمه ای 

فرش با رنگ زمینه سرمه ای تا ۹۹درصد مواقع به شکل مشکی دیده میشود  و تنها در زوایای خاص و نورهای خاص محیطی هاله ای از رنگ سرمه ای تیره در فرش دیده میشود .دقت داشته باشید اگر فرشی را در رنگهای آبی سیریا تیره در نظر دارید حتما به سراق رنگهای آبی کاربنی باشید .

فرش با رنگ کرم 

رنگ کرم در فرش های ماشینی چند سالی است که جای خود را با سفید عوض کرده است و کرم شیری که چندین سال پیش در فرشهای ماشینی استفاده میشود بسیار کم مورد توجه تولید کننده گان قرار میگیرد .

طرح های جدید و نوع نقشه های استفاده شده در فرشهای امروزی که با سبکهای بسیار نو و فانتزی تر در فرش ماشینی استفاده میشود  و همینطور سلیقه این روزهای مشتریان فرش ها از دلایل این تغییر رنگ محسوب میشود.

فرش رنگ فیلی

رنگ فیلی رنگ جدید ی در فرش های ماشینی است که در حدود ۲ سال است که طرح هایی از فرش با رنگ فیلی بافته میشود . این رنگ علاوه بر این که زمینه روشنی دارد چرک تاب نیز هست و نگرانی شما را از بابت  کثیف شدن در مقابل گردو خاک میکاهد . رنگ فیلی با عنوان های نقره ای یا خاکستری نیز شناخته میشود  . ست کردن رنگ فیلی با دکوراسیون اهمیت ویژه ای دارد.برای خرید فرش ماشینی رنگ فیلی به رنگ مبلمان ، پرده و دکوراسیون منزل توجه کنید که عناصر محیط منزلتان با فرش هم خوانی داشته باشد ست کردن رنگ فیلی با دکوراسیون منزل کمی سخت از فرشهای کرمی و سرمه ای است.

فرش های آبی فیروزه ای

فیروزه ای از دسته رنگهای روشن در فرش ماشینی است .این رنگ کی تیره تر از آبی آسمانی  است . رنگ آب فیروزه ای معمولا در طیف های گوناگونی در مقیاس آبی ، فیروزه ای و سبز آبی یا الماسی قرار میگیرد . این رنگ از فرش مورد توجه عروس خانها خیلی قرار گرفته است . پیشنهاد میشود از این رنگ سرد در کنار رنگهای گرم در دکوراسیون منزل استفاده شود تا از خسته گنندگی رنگ کاسته شود.

فرش رنگ دودی

رنگ دودی یکی از رنگهایی است که از ابتدای صنعت فرش بافی در فرشهای ماشینی استفاده شده است .در حال حاضر فرشهای رنگ فیلی خیلی کم در فرش استفاده میشود و جای خودشان رارنگ دودی داده است .دلیل کم شدن طرح های فرش دودی  هم استقبال کم از این رنگ است که با سلیقه  این روزهای مردم کمتر سازگار است. نمونه ای از رنگ دودی در زیر مشاهده کنید.

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.