1 - راهنمای خرید فرش

رنگ زمینه فرش

فرش جدید سال 1401

رنگ زمینه فرش

رنگ زمینه فرش یکی از مباحثی است که خریداران فرش ماشینی با آن روبه رو هستند انسان ها از اولین زمان هایی که یکجا نشینی را به رسمیت شناخته و بدنبال ساخت خانه و در واقع سرپناهی بودند، کف پوش را لازمه یکجا نشینی دانسته و در طول زمان انواع و اقسام کالاها و ابزار هایی را که می توانستند به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار دهند بکار گرفتند . اما در این بین هر کالایی که به عنوان کف پوش مورد استفاده واقع می شد اما به اندازه کافی مناسب نبود را حذف کرده و بدنبال بهترین بوده اند. در طول سال های سال، بهترین کف پوش برای خانه ها فرش هایی شناخته شدند که توسط دستگاه و ماشین آلات تولید شده و تحت عنوان فرش های ماشینی عرضه شدند. هرچند زمان زیادی لازم بود تا به تکنولوژی تولید فرش های ماشینی رسید اما در کم ترین زمان ممکن فرش های ماشینی جای خود را در خانه ها باز کرده و به عنوان بهترین کف پوش مورد توجه قرار گرفتند.

در این مقاله به بررسی رنگ زمینه فرش پرداخته ایم پس با ما همراه باشید.

 

بهترین رنگ فرش ماشینی-فرش زمینه زغالی خوبه؟

مفهوم رنگ زمینه در فرش ماشینی

رنگ زمینه فرش های ماشینی عرضه شده در فروشگاه اینترنتی فرش کاشان، طیف وسیعی از رنگ ها را به خود اختصاص داده اند که می تواند مفید و یا غیر مفید باشد. از طرفی تنوع رنگ دست خریداران را در انتخاب باز گذاشته و موجب خواهد شد خریداران متناسب با آنچه مورد نیاز خانه است خرید کنند. از سوی دیگر این تنوع برای خریدارانی که بودن آگاهی وارد بازار شده و با انتخاب هیجانی روبرو می شوند مطلوب نباشد. تنوع و زیبایی بی نظیر فرش های کاشان به حدی است که هر خریدار را وسوسه خرید می کند.

 

تولید فرش های ماشینی در رنگ های مختلف عبارت از تفاوتی است که در رنگ زمینه فرش های ماشینی وجود دارد وگرنه رنگ نگاره ها و گل و بوته ها عموما مشابه یکدیگر و بر اساس طرح های موجود شکل می گیرد. در فروشگاه اینترنتی فرش کاشان انواع طرح ها در رنگ زمینه های مختلف عرضه شده که خریداران را مجذوب خود می نماید.

 

گلوریا زمینه صدفی

 

رنگ های زمینه فرش

تقریبا تمامی رنگ ها به عنوان رنگ زمینه در فروشگاه اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان موجود است. فرش هایی در رنگ زمینه آبی و سورمه ای، سبز، کرم، خاکستری، فیلی و … طیف گسترده ای را محصولات را بوجود آورده اند. فرش های ماشینی به علت تولید انبوه و توان تولیدی بالای دستگاه های پیشرفته بیش از فرش های دستبافت بازار را در اختیار خود گرفته و امروزه شاهد تعداد بیشماری از فرش های ماشینی هستیم. انتخاب رنگ فرش های ماشینی بستگی زیادی به سلیقه، سبک دکوراسیون و فضای خانه دارد اما بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده از تجربه تولید کنندگان و فروشندگان به ترتیب رنگ های سرمه ای، کرم، فیلی، آبی فیروزه ای، آب کاربنی، قرمز و حتی قهوه ای بیشترین فروش را در سال های اخیر به خود اختصاص داده اند. المان ها و عوامل مختلفی در انتخاب رنگ فرش موثر است که موجب شده رنگ هایی مانند فرش با رنگ زمینه ترمه ای، شکلاتی، نسکافه ای و … کم ترین میزان تقاضا را داشته باشند چراکه این رنگ ها رنگ های خاص هستند که کم و بیش نه تنها در صنعت بافت فرش ماشینی بلکه در صنعت نساجی مورد توجه خاص پسندان واقع می شوند . البته این رنگ ها رنگ های جدیدی هستند که کم تر تا کنون در بازار ها دیده شده اند و معمولا افراد ریسک پذیر و صاحب سبک از این رنگ ها استفاده می کنند.

 

هرچند همواره از تنوع رنگی و انواع مختلف رنگ های زمینه در تمامی طرح ها صحبت شده است اما برخی از طرح ها تنها در چند رنگ زمینه به بازار عرضه می شوند چراکه این طرح ها تنها در رنگ های خاصی زیبا و چشم نواز خواهند بود مانند طرح هایی که در رنگ زمینه ترمه ای وارد بازار می شوند. طراحان و هنرمندان کاشانی به خوبی می دانند که خلاقیت و نوآوری عامل مهمی در پیشرفت و خوش نامی برند است از این رو مدام به دنبال تولید محصولات جدید بوده و بافت فرش هایی با رنگ زمینه ترمه ای به عنوان رنگ جدید و جذاب از جمله این نوآوری ها توسط کارخانه تولید فرش کاشان تلقی می شود.

 

 

 

گردش رنگ در دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون اهمیت فوق العاده ای دارد . در پاسخ به این سوال که چرا تا این حد به فرش های ماشینی در رابطه با تأثیرگذار بر دکوراسیون توجه می شود می توان فضایی را در نظر گرفت با سه بعد اصلی در چنین فضایی بی شک کف بیشترین دید را به خود جلب می کند پس رنگی که کف را پوشش می دهد تعیین کننده خواهد بود.

 

انتخاب رنگ فرش ماشینی باید به گونه ای باشد که گردش رنگ فضا را هماهنگ سازد در واقع این موضوع به همان مسئله ست شدن و هماهنگ بودن رنگ فرش ماشینی با سایر اجزاء از جمله مبلمان و پرده ها اشاره دارد. گردش رنگ بدان معناست که در هنگام هماهنگ نمودن رنگ ها توجه داشته باشیم که منظور یکسانی رنگ ها نیست بلکه منظور آن است که کدام رنگ ها در فضای مد نظر ما زیبایی بیشتری خواهند داشت. برای مثال رنگ زمینه ترمه ای که قابلیت ست شدن با رنگ های تیره و روشن را دارد در کنار هر رنگی زیبا خواهد بود و خوش خواهد درخشید، از این رو با وجود رنگ زمینه ترمه ای نگرانی کم تری در رابطه با ست شدن و گردش رنگ در فضا را خواهیم داشت.

 

نادیا زمینه ترمه ای

بررسی فرش ترمه ای رنگ

رنگ ترمه ای در فرش ماشینی همانند رنگ فیلی و یا گردویی است و این رنگ برای کسانی خوب است که به دنبال فرش های رنگ روشن هستند ولی رنگ کرم را به دلیل روشن بودن زیاد نمی خواهند.

 

فرش ترمه ای طرح افشان و بدون ترنج برای دکوراسیون های کوچک عالی است.

 

خرید فرش ترمه ای رنگ کاشان

خرید فرش به قیمت ارزان و کیفیت بالا امکان پذیر است به شرط آنکه با علم و آگاهی وارد بازار شده و قبل از اقدام به خرید اطلاعات کافی در این زمینه کسب نماییم. برای خرید فرش ارزان قیمت اما با کیفیت بهترین مکان فروشگاه اینترنتی فرش کاشان است. در این فروشگاه فرش هایی زیبا در رنگ زمینه ترمه ای عرضه شده اند که بنا بر خاص بودن و جدید بودن توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و توانایی زیبا کردن دکوراسیون خانه با سبک معماری و چیدمان سنتی، کلاسیک و فانتزی را دارند. در انتخاب فرش کاشان در رنگ زمینه ترمه ای شیک و خاص بودن موردی است که حرف اول را زده و جذابیتی فاخر برای صاحب خانه به همراه دارد.

 

در شرایط موجود و لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت حفظ سلامت خود و دیگران، خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی فرش کاشان بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته و خریداران می توانند در هر ساعتی از شبانه روزبدون خارج شدن از خانه و قرار گرفتن در معرض ویروس به راحتی و با قیمت ارزان محصول درجه یک و ناب فرش کاشان را خریداری نمایند.

 

, , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.