1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش, 6 - فرش

شانه و تراکم در فرش ماشینی

فرش کاشان

شانه و تراکم در فرش ماشینی 

فرش فرح

شانه و تراکم در فرش ماشینی 

شانه و تراکم در فرش ماشینی را دراین مقاله و نوشته برای شما توضیح میدهیم. بطور کلی فرش ماشینی کاشان دارای دو مشخصه است: شانه و تراکم
توضیحات ارائه شده دراین طرح شما را در خرید فرش ماشینی کاشان کمک میکند.

منظور از شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم در فرش ماشینی نکته مهمی در خرید فرش ماشینی است که شما باید اطلاعات لازم را در رابطه با آن داشته باشید.
معمولا افرادی هستند که آشنایی زیادی با فرش و مشخصات آن ندارند و ممکن است این پرسش به وجود بیاید که: تراکم و شانه در فرش چیست؟ یا فرق شانه با تراکم در چه چیزی است؟ با خواندن مطالب با مفهوم تراکم و شانه آشنا می‌شوید.
هر تخته فرش دارای دو نوع تراکم یا مشخصه می‌باشد که عبارتند از: عرضی (شانه) و طولی (تراکم)

شانه فرش چیست؟

تراکم عرضی یا شانه فرش:
به تعداد ریشه یا گره در هر متر مربع از عرض فرش را شانه می گویند.برای مثال فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به این معنی می باشد که در هر متر مکعب از عرض فرش معادل ۷۰۰ریشه (گره) بافته شده است.
شانه های رایج در بازار فرش : فرش ۵۰۰ شانه , فرش ۷۰۰شانه , فرش ۱۰۰۰شانه و فرش ۱۲۰۰شانه می باشند.

تراکم فرش چیست؟

تراکم طولی فرش(تراکم) :
تراکم نیز مانند شانه است و به تعداد گره در هر متر مربع از طول فرش ماشینی می گویند.برای مثال فرش دارای تراکم ۲۵۵۰ در هر متر مربع از طول ۲۵۵۰ ریشه یا گره بافته شده است.
مقدار تراکم فرش: ۶۰۰ , ۷۰۰ , ۸۰۰ , ۱۰۰۰ , ۱۷۰۰ , ۲۰۰۰ , تراکم ۲۵۵۰ , تراکم ۲۷۰۰ , تراکم ۳۰۰۰ , تراکم ۳۶۰۰

بهترین شانه و تراکم برای فرش

شانه و تراکم در فرش ماشینی هرچه بیشتر باشد فرش ماشینی ریز نقش‌تر می‌شود و شباهت زیادی به فرش دستباف دارد به همین دلیل به آن ها فرش دستباف گونه نیز می‌گویند.
شانه به ریزنقشی فرش مربوط می‌باشد و تراکم فرش همان‌طور که از اسمش مشخص است به فشردگی فرش مربوط می‌باشد و هرچه تراکم فرش بالاتر باشد فرش سفت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.
اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید پیشنهاد ما به شما خرید فرش‌هایی با تراکم و شانه بالا است زیرا این فرش‌ها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر فرش‌ها دارند.
شرکت فرش تندیس خاطره کاشان با داشتن کادری مجرب از کارشناسان به صورت ۲۴ ساعت در شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌های زیر در ارتباط باشید:
فرش

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.