1 - راهنمای خرید فرش

طرح فرش کودک دخترانه

فرش ماشینی

طرح فرش کودک دخترانه

 

طرح فرش کودک دخترانه؛ مدل شخصیت‌های کارتونی

کودکان معمولاً در بازه‌ی سنی ۳ تا ۹ سال تماشای کارتون را شروع می‌کنند. در این سنین ذهن کودکان در حال رشد است و محدودیتی برای یادگیری چیزهای مختلف ندارد. آن‌ها به ویژه از طریق تفریح و سرگرمی بهتر و بیشتر می‌آموزند. و کارتون‌ها این سرگرمی را برایشان فراهم می‌کند. بنابراین انیمیشن‌ها به طور مستقیم بر ذهن کودکان تأثیر می‌گذارند.

 

حال سوال این‌جاست که فرش کودک دخترانه با طرح شخصیت‌های کارتونی چه تأثیری بر کودکان خواهد داشت؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال ابتدا باید ببینیم خود کارتون‌ها چه تأثیراتی بر کودکان دارند. سپس رد پای این تأثیرات را در فرش‌های کودک دخترانه با طرح قهرمان‌های انیمیشنی پیدا می‌کنیم.

 

به یادگیری بصری و شناخت رنگ‌ها کمک می‌کند

از نظر علم روانشناسی، ذهن و به خصوص ذهن کودکان در یادگیری بصری فعال‌تر از سایر یادگیری‌ها است. بنابراین کودکان با تماشای انیمیشن‌های زیبا و رنگارنگ چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. همچنین می‌توانند تفاوت رنگ‌ها را به درستی تشخیص دهند.

 

امروزه کارتون‌ها تنوع بالای رنگ‌هایشان را با خود به دنیای فرش‌های کودکانه آورده‌اند. این فرش‌های رنگارنگ درست همان تأثیر انیمیشن‌ها را بر یادگیری بصری کودکان دارند. دنیای دختران هم که دنیای رنگ‌هاست. می‌توان ادعا کرد آن‌ها بیشتر از پسرها به هارمونی و توازن رنگ‌ها توجه می‌کنند. بنابراین می‌توان حدس زد که آن‌ها با فرش کودک دخترانه با طرح شخصیت‌های کارتونی خود ارتباط بیشتر و قوی‌تری برقرار می‌کنند.

 

در دکوراسیون خانه به ویژه در فرهنگ ایرانی فرش یکی از مهم‌ترین اجزاء است. زیرا رنگ و لعابی که فرش به کف اتاق‌ها می‌دهد اولین چیزی است که به چشم می‌آید. در مورد اتاق خواب کودک، روشن است که چینش اتاق دخترانه و پسرانه تفاوت‌های زیادی دارد. و این تفاوت در درجه‌ی اول در طرح و نقش وسایل مختلف آن‌ها دیده می‌شود. اگر شما در آستانه‌ی خرید فرش برای اتاق شاهزاده خانم دلبندتان هستید قطعاً سلیقه‌ی شما و خود او در اولویت قرار دارد. اما نکات دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید تا در مورد انتخاب طرح مناسب فرش کودک دخترانه این نکات را در اختیار شما قرار دهیم.

 

در ویژگی‌های مثبت اخلاقی، الگوی کودکان قرار می‌گیرند

در بیشتر انیمیشن‌ها مشاهده می‌کنیم که قهرمان‌ها نسبت به دوستان و عزیزان خود وفادارند. آن‌ها همچنین با خانواده‌ها و بزرگ‌تر‌های خود با احترام برخورد می‌کنند. صداقت، تلاش، پذیرش خود و مهربانی از دیگر ویژگی‌های مثبت اخلاقی است که در کارتون‌ها نمایش داده می‌شوند. کودکان به قهرمان‌های این انیمیشن‌ها وابستگی عاطفی پیدا می‌کنند و درنتیجه آن‌ها را الگوی فکری و رفتاری خود قرار می‌دهند.

 

فرش‌های کودکانه این قهرمان‌ها را به اتاق خواب کودکان دعوت می‌کنند. و هم‌زیستی کودکان را با آن‌ها موجب می‌شوند. می‌دانیم که دختربچه‌ها روابط عاطفی قوی‌تری برقرار می‌کنند. آن‌ها خودشان را با قهرمان‌هایشان یکی فرض کرده و به جای آن‌ها زندگی می‌کنند. شاهزاده خانم کوچک شما به دوست خود که روی فرش کودک دخترانه با طرح شخصیت‌های کارتونی نقش بسته، جان می‌بخشد و خصوصیات اخلاقی پسندیده‌ی او را به خوبی می‌آموزد و تکرار می‌کند.

 

نحوه‌ی صحبت کردن و یک زبان جدید را به کودک می‌آموزند

کودکان با گوش دادن به مکالمه‌های شخصیت‌های کارتونی صحبت کردن را راحت‌تر می‌آموزند. علاوه بر این اگر انیمیشن به زبان دیگری باشد به کودک کمک می‌کند تا با زبان‌های دیگر آشنا شده و واژه‌ها و اصطلاحات آن‌ها را به حافظه بسپارد.

 

وجود یک فرش کودک دخترانه با طرح شخصیت‌های کارتونی در اتاق خواب کودک شما هم باعث تقویت زبان او می‌شود. اما چگونه؟! می‌دانیم که کودکان به تصویر قهرمان‌های خود جان می‌بخشند و مثل یک دوست خیالی با آن‌ها صحبت می‌کنند. همین مکالمات خیالی به شاهزاده خانم شما در یادگیری زبان کمک می‌کند.

 

طرح فرش کودک دخترانه کارتونی باعث کاهش استرس کودکان می‌شوند

می‌توان گفت امروزه مهم‌ترین ویژگی کارتون‌ها کمیک بودن آن‌هاست. انیمیشن‌ها خنده و شادی را به زندگی کودکان و حتی بزرگ‌ترهای آن‌ها تزریق می‌کنند. و خنده با تولید اندورفین، استرس را در کودکان کاهش می‌دهد.

 

فرش‌های کودک کارتونی نیز با حضور خود در اتاق خواب کودکان این خاطرات خنده‌آور و لحظات شادی را هر روز و هر لحظه به کودکان یادآوری می‌کنند. در حقیقت مثل یک عکس یادگاری، لذت حاصل از تماشای انیمیشن‌ها را برای کودکان ماندگار می‌کنند. و به این ترتیب کودکان دختر یا پسر با حضور همیشگی تصویر شادی و خنده کمتر در دنیای استرس و نگرانی خود غرق می‌شوند.

 

طرح فرش کودک دخترانه؛ مدل بازی و آموزشی

امروزه یکی از انتخاب‌های جذاب فرش اتاق کودک، فرش‌های بازی و آموزشی هستند. این فرش‌ها علاوه بر این‌که کفپوش مناسبی برای اتاق فرزند عزیز شما هستند، یک زمین بازی بزرگ نیز به حساب می‌آیند. بعضی از فرش‌های بازی و آموزشی کودکان برای پسران و بعضی برای دختران مناسب‌ترند. البته همیشه استثناء وجود دارد و مثلاً ممکن است دختر خانمتان از شما یک فرش با طرح زمین فوتبال بخواهد.

 

فرش طرح لِی‌لِی

در گذشته دختران به راحتی می‌توانستند در حیاط خانه یا در کوچه لِی‌لِی بازی کنند. اما امروزه با توجه به زندگی آپارتمان‌نشینی و بیماری‌ها و خطراتی که مانع بیرون رفتن کودکان می‌شوند این بازی جایگاه خود را از دست داده است.

 

اما جای خالی هیجان و تحرکی که بازی لِی‌لِی برای دخترخانم‌ها ایجاد می‌کرد به راستی احساس می‌شود. فرش‌های کودک با طرح لِی‌لِی این جای خالی را پر کرده است. و با ایجاد تحرک برای دختر کوچولوی شما به حفظ سلامتی او نیز کمک می‌کند.

 

فرش بازی ماروپلّه

وجود یک صفحه‌ی ماروپلّه‌ی بزرگ در اتاق خواب یک دختر خانم کوچولو می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. دختران از گذشته‌ها به این بازی علاقه‌ی خاصی نشان می‌دادند. آن‌ها آن را یکی از بهترین سرگرمی‌های خود در جمع‌های دوستانه‌شان به حساب می‌آوردند. حال هرچه صفحه‌ی این بازیِ جذاب، بزرگ‌تر؛ بهتر!

 

فرش‌های آموزشی

کودکی سن کنجکاوی و آموزش است. کودکان همیشه در مواجهه با هستی شگفت‌زده می‌شوند و دوست دارند بیشتر و بیشتر در مورد آن بدانند. بعضی از کودکان وقتی مطلب علمی جالبی در رابطه با جهان می‌آموزند، به قدری هیجان‌زده می‌شوند که دوست دارند تصویر یا نشانه‌ای از آن در اتاق خود داشته باشند.

 

بعضی از فرش‌های آموزشی با این هدف طراحی شده‌اند. مثل فرش منظومه‌ی شمسی، قاره‌ها و فصل‌ها که علاوه بر جنبه‌ی آموزشی با رنگ‌های متنوع و جذابشان زیبایی دلنشینی به اتاق خواب دخترک دوست‌داشتنی شما می‌دهند.

 

گفتنی است فرش‌های دیگری هم با هدف آموزش اعداد، رنگ‌ها و الفبا طراحی شده‌اند که برای کودکان دختر و پسر مناسبند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرح فرش کودک دخترانه

  1. شیرزادی گفت:

    چطوری میتونم فرش کودک بخرم؟

    1. شرکت تندیس خاطره گفت:

      با سلام وقت بخیر
      شما میتونید از طریق سایت طرح مورد نظرتون را انتخاب و خرید کنید و همچنین میتونید با شماره ۰۳۱۵۴۷۵۰۹۸۸ تماس بگیرید تا همکارانم شما راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.