1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش, 6 - فرش

طرح های فرش ماشینی

فرش ماشینی ارزان

طرح های فرش ماشینی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای خرید فرش ماشینی باید در نظر بگیرید توجه به فضایی است که فرش قرار است در آنجا قرار بگیرد. برای آشپزخانه بهتر است فرشی را تهیه کنید که با شست‌وشوی زیاد آسیب نبیند.

 

بدیهی است فرش در آشپزخانه به دلیل آشپزی و رفت‌وآمد زودتر کثیف می‌شود و نیاز به شست‌‎‌وشوی بیشتری دارد.

 

فرشی که قرار است در پذیرایی یا نشیمن قرار گیرد باید با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما که می‌تواند سنتی یا مدرن باشد انتخاب شود. طرح‌های ایرانی تنوع کم‌نظیری دارند و به منزل شما جلوه فوق‌العاده‌ای می‌بخشند. اما برای اتاق خواب معمولا افراد طرح‌های مدرن و فانتزی را انتخاب می‌کنند.

 

ابعاد فرش ماشینی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که در هنگام خرید یک فرش ماشینی خوب باید به آن توجه شود. فرش را کوچک‌تر از ابعاد فضا انتخاب کنید تا بخشی از آن زیر مبل یا وسایل دیگر نرود.

 

اگر فرش به طور کامل کف اتاق یا سالن را بپوشاند فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد و جلوه و زیبایی فرش را از بین می‌برد. بنابراین حتما فرش اتاق نشیمن را متناسب با اندازه مبلمان و فرش اتاق خواب را با توجه به ابعاد تخت‌خواب انتخاب کنید.

 

طرح های فرش ماشینی

فرش ماشینی مدرن

علاوه بر فرش های ماشینی سنتی که با الگوگیری از فرش دستباف تولید می شوند، فرشهای ماشینی مدرن با شکل و طرح و جنس های متفاوت تولید می شوند. از آن جمله میتوان فرش های ماشینی شاگی که الیاف آن بلند و نامنظم هستند را نام برد. این نوع فرش ها در طراحی دکوراسیون مدرن و در فضاهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند .

 

 

 

فرش ماشینی مدرن

کیفیت فرش ماشینی

فرش ماشینی با جنس های مختلف و انواع مختلف برای کاربردهای مختلفی تولید می شوند. چنانچه در تولید این نوع فرش ها از الیاف با کیفیت استفاده شود و کنترل کیفی مناسب در هنگام تولید و پردازش آن صورت پذیرد، فرش ماشینی عمر طولانی و کیفیت بالایی خواهد داشت. البته نگهداری اصولی برای حفظ و پایداری از فرش نباید فراموش شود.

 

کیفیت فرش ماشینی کاشان

 

طرح و نقشه:

نقشه‌هایی که با اصول نقشه کلاسیک ایرانی در فرش ­های کلاسیک در تضاد نباشد از ویژگی‌های عینی و ظاهری یک فرش ماشینی خوب است. فرش ماشینی در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. برخی طرح‌ها با نقشه‌های پر تراکم، برخی با نقشه‌های ساده، برخی با طرح‌های سنتی و برخی با طرح‌های مدرن بافته می‌شوند.

 

انتخاب طرحی که مناسب فضای مورد استفاده باشد و سبب نمایش یا عدم نمایش لکه‌های احتمالی باشد در انتخاب فرش می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

فرش‌های بدون ترنج یا مرکز برای بزرگتر جلوه دادن فضا مناسب هستند و درمقابل فرش‌هایی با طرح شلوغ سبب کوچک‌تر دیده شدن فضای منزل خواهند شد.

 

فرش‌های مدرن فرش‌های دارای پرزهای بلند که برای محل‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند. زیرا باعث آسیب‌دیدگی آن‌ها و کاهش عمر مفیدشان خواهد شد. همچنین در محل‌هایی با آلودگی زیاد، این نوع فرش‌ها به زودی آلوده می‌شوند و به دلیل سخت‌تر بودن جارو و شستشو سبب ایجاد دردسر برای مصرف کننده خواهند شد.

 

فرش‌های مدرن (به طور ویژه فرش‌های مدرن شگی) را برای اتاق خواب یا محل‌های کم رفت و آمد می‌توان مورد استفاده قرار داد.

 

 

فرش کاشان

 

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.