1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

طرح های محبوب فرش

فرش 1200

طرح های محبوب فرش

طرح های محبوب فرش ،فرش نوعی کفپوش است که از گذشته تا به امروز در ابعاد و جنس متفاوت مورد استفاده قرار گرفته که به دو نوع فرش ماشینی و فرش دستباف تقسیم می شوند . فرش ماشینی بر خلاف فرش دستباف توسط ماشین آلات بافندگی به وجود می آید و به همین خاطر قیمت فرش ماشینی از دستباف پایین تر است و سبب شده در چند سال اخیر بیشتر افراد در خرید فرش ، به سراغ فرش ماشینی بروند . با توجه به محبوبیت فرش ماشینی در بین مردم ، تاکید بیشتر طراحان و نقشه کشان بر روی این نوع است و همه روزه طرح فرش های مدرن تری به بازار ارائه می شود که در این مقاله با نمونه های از طرح فرش های ماشینی که از محبوبیت بالاتری برخوردارند آشنا خواهیم شد.

 

طرح های محبوب فرش

پرفروش ترین طرح فرش

طرح های محبوب فرش ،در سال های اخیر انتخاب افراد به سمت طرح هایی رفته که خلوت بوده و لچک و ترنج در جای خود قرار دارند، شاید به دلیل این است که فضای خانه ها کوچک تر شده و به علت مبلمان و شلوغی منزل ترجیح بر انتخاب فرش خلوت است. یکی از پرطرفدارترین طرح ها بعد از افشان، فرش طرح نقره در چند سال اخیر بوده است . طرح حوض نقره در رنگ های زیبای بژ، فیلی، بادامی، سرمه ای، فیروزه ای و کرم بافته می شود که از محبوب ترین رنگ ها در فرش به حساب می آیند. قالی طرح حوض نقره ازنظر کیفیت هم بسیار عالی و بادوام است، الیاف با بالاترین کیفیت، نخ های صد درصد آکریلیک و هیت ست، ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ در ۸ رنگ مختلف و زیبا بدون پرزدهی و ایجاد حساسیت از مواردی ست که موجب فروش بالای آن شده است. فرش حوض نقره به دلیل ویژگی های تراکمی در رده فرش دستبافتگونه طبقه بندی می شوند.

 

 

معرفی طرح های محبوب فرش

 

معرفی جدیدترین طرح های فرش کاشان

طرح های محبوب فرش ،انتخاب جدیدترین طرح و رنگ فرش ماشینی با توجه به حجم انبوه تولیدات موجود در بازار برای برخی افراد سخت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با توجه به حجم فروش و نظر طراحان فرش کاشان، جدیدترین طرح های فرش ایرانی را برای شما انتخاب و معرفی کنیم.

جدیدترین طرح فرش سال ۱۴۰۰ را می توان در رده بندی های متفاوتی گنجاند. برای خرید انواع فرش پرفروش در سبک های مدرن و کلاسیک، ابتدا باید نوع دکوراسیون منزل خود را بشناسید. بعد به رنگ مبل، رنگ پرده، میزان نور توجه نمایید. و سپس با توجه به سلیقه و نوع چیدمان خانه، طرحی که هماهنگی بیشتر با لوازم خانه شما را دارد انتخاب و خریداری نمایید.

بدنیست اشاره کنیم که تمامی طرح ها و نقوش جدیدترین فرش سال ۲۰۲۱ تولیدی کارخانه فرش تندیس خاطره کاشان توسط طراحان معتبر و چیره دست فرش کاشان طراحی شده است. در تولید تمامی فرش های ۷۰۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه این مجموعه از الیاف درجه یک و عالی استفاده شده است. و مورد مهم دیگر قیمت تولیدات است که باید بگوییم قیمت پرفروش ترین طرح فرش ماشینی با قیمت کارخانه عرضه می شود.

 

معرفی جدیدترین طرح های فرش کاشان

فرش کلاسیک

اصلی ترین ویژگی فرش کلاسیک که آن را در میان خریداران محبوب کرده است، جدا از طرح های سنتی به کار رفته در آن، تنوع رنگی این نوع فرش است. اما کاربرد رنگ در فرش کلاسیک چیست؟ استفاده از این المان مهم نه تنها می تواند به طرح های موجود بر روی انواع فرش کلاسیک زندگی ببخشد، بلکه باعث می شود که بیننده بتواند از روی رنگ ها خاستگاه فرش را نیز تشخیص بدهد.

معمولا رنگ هایی که در فرش کلاسیک استفاده می شوند، ملایم بوده و هماهنگی کاملی با هم دارند. از سوی دیگر نخی که برای بافت انواع فرش کلاسیک استفاده می شود، متفاوت است.

در نمونه های سنتی تر معمولا از پشم برای بافت این نوع فرش استفاده می شود. اما امروزه انواع مختلفی از نخ برای بافت مورد استفاده قرار می گیرند که ویژگی فرش کلاسیک را تغییر می دهند. یکی از مرغوب ترین انواع نخ برای بافت فرش کلاسیک، نخ آکریلیک هیت ست شده است.

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.