2 - راهنمای شستشو و مراقبت

علت زرد شدن فرش و ریشه های فرش

زرد شدن فرش

علت زرد شدن فرش و ریشه های فرش

موارد زیادی باعث زرد شدن فرش ها بعد از شست و شو فرش می شود این مشکل در اکثر مواقع وقتی به وجود می آید که فرش را در خانه می شویم. نکات زیادی برای زرد نشدن فرش ها بعد از شستشو خانگی وجود دارد که در ادامه این مطلب به انها  می پردازیم. پاک کردن زردی فرش بخصوص در قسمت ریشه ها وقت گیر است در این مطلب به عواملی که باعث زردی فرش و زردی در ریشه های فرش و همچنین روش های رفع زردی فرش می پردازیم.

 

  • اولین دلیل و مهمترین دلیل زرد شدن فرش بعد از شستشو استفاده از شوینده های بی کیفیت است. استفاده از شوینده های بی کیفیت باعث می شود فرش به درستی تمیز نشود یا به عبارتی دیگر چرک و آلودگی های فرش به خوبی از بین نرود و این آلودگی در بافت فرش بماند که این امر باعث می شود بعد از خشک شدن فرش  لکه های زرد رنگی روی فرش پدید آید. بنابراین باید حتما حتما، از شوینده های با کیفیت بالا برای شست و شو استفاده کنید که مجبور به دوباره کاری نشوید.
  • دومین دلیل زرد شدن فرش ها بعد از شست و شو نحوه خشک کردن و آبگیری نادرست فرش است. بعد از شست و شو فرش باید تمام آب درون فرش گرفته شود اگر آب ، درون فرش باقی بماند منجر به زردی فرش می شود. برای آبگیری فرش میتوانید از پارو استفاده کنید.
  • نحوه پهن کردن فرش نیز تاثیر به سزایی در زرد شدن فرش خصوصا ریشه های فرش دارد.
  • دلیل بعدی زرد شدن فرش ها و ریشه فرش ها جارو نکردن فرش قبل از شست و شو است. عدم این کار باعث   می شود  گرد و غبار در بافت فرش باقی بماند درنتیجه بعد از شستن فرش باعث تیرگی فرش می شود.

رفع زردی فرش بعد از شست و شو

اگر نکات بالا را به درستی رعایت کنید فرش و ریشه ها زرد نمی شود. اگر به هر دلیلی فرش و ریشه های  فرش شما  زرد شد با روش های زیر میتوانید زردی آنها را از بین ببرید. اما این راه حل ها فقط برای لکه های سطحی و کم است اگر لکه فرش شما زیاد بود باید ان را به قالیشویی برید.

جهت خرید فرش ۷۰۰ شانه با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

شستشوی مجدد و اصولی کل فرش

اگر امکان و حوصله شستن مجدد فرش را دارید حتما این روش را امتحان کنید. برای انجام این کار شوینده مناسبی را انتخاب کنید که اسیدی نباشد و با استفاده از اسفنج و آب ولرم شروع به کشیدن مواد شوینده روی لکه‌های زرد کنید. سپس فرش را در جای مناسبی برای خشک شدن قرار دهید و اصلا روی آن مجددا آب نریزید.

 

شستن نقاط زرد شده فرش

در صورتی که مقدار زردی فرش کمتر است می‌توانید فقط نقاط زرد را با آب ولرم و شوینده مناسب غیر اسیدی پاک کنید. سپس برای خشک کردن از سشوار استفاده کنید.

 

استفاده از محلول سرکه و نمک

با ترکیب کردن مقدار مساوی نمک و سرکه (هر کدام دو قاشق) در آب می‌توان انتظار از بین رفتن زردی فرش را داشت. برای این کار دستمالی را به مواد آغشته کرده روی فرش می‌کشیم.

 

استفاده از جوش شیرین و سرکه

این ترکیب هم به دلیل داشتن جوش شیرین قوی‌تر از ترکیب قبلی بوده و باید به نسبت برابر سرکه و جوش شیرین در آب حل شود و روی فرش با دستمال کشیده شود.

 

فرش خود را به قالیشویی بسپارید

در صورتی که روش‌های بالا کارساز نبودند توصیه می‌شود فرش خود را به قالیشویی ممتازی بسپارید تا بدون دغدغه از شر لکه‌های زرد روی فرشتان راحت شوید. قالیشویی‌های کاربلد معمولا سوالاتی از شما پیرامون علت به وجود آمدن این لکه‌ها می‌پرسند، کیفیت و بافت فرش را بررسی کرده و شوینده مناسبی را انتخاب می‌کنند.

جهت خرید فرش ۷۰۰ شانه با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

 

راه های ارتباطی ما

        

فرم تماس با ما

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.