1 - راهنمای خرید فرش

فرش آنتی باکتریال

فرش

فرش آنتی باکتریال 

فرش آنتی باکتریال به فرش های که خاصیت ضد باکتری داشته باشند فرش آنتی باکتریال گفته می شود. این فرش ها به گونه ای هستند که میکروب و باکتری را به خود جذب نمی کنند. از این رو، نسبت به فرش های ماشینی معمولی بهداشتی تر هستند. علاوه بر این، این فرش ها رطوبت و بو را جذب نمی کنند. این ویژگی باعث می شود که کاملاً برای محیط های پر رفت و آمد متناسب باشند.

 

فرش آنتی باکتریال چگونه تولید می شوند؟

این فرش ها با استفاده از فناوری نانو تولید می شوند. در واقع، یکی از صنایعی که فناوری نانو در آن به کار گرفته می شود، صنعت فرش ماشینی است.

 

مراحل تولید فرش ماشینی نانو

  1. ابتدا اسپری ها نانو تهیه شده
  2. سپس به کل فرش پاشیده می شود
  3. هنگامی که فرش به نانو آغشته می شود، باعث می شود که با ریختن آب روی آن، آب جذب فرش نشود.

مواد نانو آب و بویی که در تماس با فرش قرار گرفته است را جذب خود می کنند و مانع از آن می شوند که آب و بو به فرش سرایت کند.

 

در ادامه، با تابش نور خورشید به مواد نانو به کار رفته در فرش، آب و بویی که جذب نانو شده است تجزیه می شوند. فرش های نانو فرش های دوستدار طبیعت هستند و هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی زنند.

 

شاید گمان کنید که تجزیه باکتری های جذب شده در مواد نانو تنها از طریق تابش نورخورشید اتفاق می افتد. اما این گونه نیست. باکتری های جذب شده در نانوی فرش حتی با نور معمولی محیط نیز تجزیه می شوند اما این فرآیند با تابش نور خورشید سریع تر اتفاق می افتد.

 

آیا استفاده از مواد آنتی باکتریال در فرش لازم است یا صرفاً یک آپشن اضافه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از آن تا حدی ضروری است. امروزه برای تولید فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی مثل اکریلیک استفاده می شود در حالی که در گذشته برای تولید فرش دستباف از الیاف طبیعی ابریشم و پشم استفاده می شده است مانند فرش کودک

الیاف مصنوعی میکروب و باکتری بیشتری را به خود جذب می کنند و از آنجایی که انسان ها تماس زیادی با فرش دارند، باکتری ها به بدن آنها منتقل می شود. از این رو، خاصیت آنتی باکتریال بودن فرش یک ویژگی بسیار مهم و بهداشتی است.

شیوه تولید الیاف اکریلیک ضد باکتری به این صورت است که یک منبع خارجی اشعه UV فرابنقش به آنها می تاباند. این فرآیند باعث می شود که الیاف باکتری ها را به خود جذب نکنند. امروزه با پیشرفت فناوری امکان ضد باکتری کردن الیاف پلی استر هم وجود دارد.

مزایا و معایب استفاده از فرش آنتی باکتریال

مزایای فرش های آنتی باکتریال یا همان فرش های نانو بیش از معایب شان است. تقریبا می توان گفت که این فرش ها عیبی ندارد. جهت آشنایی دقیق تر شما با این محصول مزایا و معایب آن به صورت جزئی تر بررسی می شود.

 

  • جذب نکردن باکتری:

    همان طور که گفته شد، ویژگی بارز این فرش ها این است باکتری ها را به خود جذب نمی کنند. این امر باعث می شود که فرش شما بهداشتی تر به نظر برسد. این فرش ها به خصوص برای افرادی که دارای فرزندان خردسال هستند بسیار مناسب است. همچنین، افرادی که رفت و آمد زیادی در محیط آنها صورت می گیرند بهتر است که جهت رعایت بهداشت، از فرش های نانو استفاده کنند.

 

  • دوستدار محیط زیست:

    فرش ها نانو هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی زنند. از این رو این فرش ها را دوستدار محیط زیست می نامند. در کشورهایی که «اقتصاد سبز» جزء ماموریت های آنهاست، فرش های ضد باکتری از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
    همانطور که گفتیم، فرش های نانو هیچ گونه عیبی ندارند. تنها چیزی که شاید بتوان مسامحتاً آن را عیب نامید، قیمت بالاتر آنهاست. به دلیل آن است که در تولید این فرش ها از نانو استفاده می شود، قیمت تمام شده این فرش ها نسبت به سایر فرش ها، مثلا فرش های ۷۰۰ شانه معمولی بیشتر است.

توصیه ای به خریداران فرش آنتی باکتریال

چنان چه فرزند خردسال دارید یا رفت و آمد زیادی در محل شما صورت می گیرد، یا آن که کار و فعالیت شما به گونه ای است که زیاد در معرض باکتری ها قرار دارید بهتر است که موقع خرید فرش ماشینی فرش های آنتی باکتریال را خریداری کنید. این کار نه یک خرید لوکس بلکه تلاشی در راستای داشتن زندگی بهداشتی تر است.

 

چنان چه قصد دارید فرش های نانو را خریداری کنید، می توانید سفارش خود را در ملک شاه به ثبت برسانید. از آنجایی که این فرش ها در جامعه فراگیر نشده اند، تولید انبوه نمی شوند و از این رو لازم است که به صورت سفارشی تولید شوند. ما دوستدار طبیعت هستیم.

 

تلفن فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.