1 - راهنمای خرید فرش

فرش آکرلیک بدون پرز

فرش ماشینی

فرش آکرلیک بدون پرز

فرش آکرلیک بدون پرز از لحاظ کیفیت بهترین فرش ماشینی کاشان است و الیاف استفاده شده در این فرشها درجه یک و عالی میباشد. برای بافت فرش های ماشینی از انواع الیاف طبیعی و منصوعی استفاده می کنند . بهترین فرش ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی اکریلیک است.یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین نخ در بافت فرش ، نخ خاب می باشد که نخ خاب بین ۷۰ تا ۸۵ درصد وزن یک فرش را تشکیل می دهد . هرگونه تغییر در کیفیت ، قیمت یا هزینه تولید نخ خاب ، بر قیمت فرش ماشینی تاثیر می گذارد .

 

به دلیل قوی بودن این نخ در برابر کشش ، فرش های بافته شده با این نخ هم بسیار مقاوم خواهد بود و بعد مدتی شکل و اندازه آن تغییر نمی کند . برای تولید نخ اکریلیک ابتدا به وسیله دستگاه های رنگرزی الیاف اکریلیک را باز کرده ، می شویند و مطابق نمونه دلخواه آن را رنگ می‎کنند . الیاف اکریلیک الیافی مصنوعی هستند که از مواد نفتی ساخته می شوند. این الیاف مصنوعی از پلیمری به نام پلی اکریلو نیتریل دارای میانگین مولکولی در حدود ۱۹۰۰ مونومر واحد ساخته شده است.

 

به تعریفی دیگر در کشور ایالات متحده امریکا به پلیمری اکریلیک گفته می شود که حداقل ۸۵ درصد ان را پلیمر اکریلو نیتریل تشکیل داده باشد. الیاف اکریلیک سبک بوده و حالتی شبیه نخ پشم طبیعی دارند. الیاف اکریلیک گرم بوده و برای محصولی چون فرش بسیار مناسب می باشد.

 

نخ فرش آکرلیک بدون پرز

فرش آکرلیک بدون پرز از نخی بافت می‌شود که رنگ پذیری خوبی دارد و به طور کلی ضد حساسیت است . از نظر کوتاه شدن و یا به اصطلاح آبرفت، دراثر استفاده با توجه به مدت زمان مصرف فرش، بسیار ناچیز است و تغییر طول آن در اثر پاخوردن بسیار کم است. در صورتی که در فرش های دیگر این مقدار به میزان قابل توجهی به چشم می آید.

 

نخ اکریلیک نسبت به بید و روغن و چربی و مواد شیمیایی و تابش مستقیم نور خورشید مقاوم است .

 

الیاف اکریلیک هنگام شست و شو و قرار گرفتن در برابر نور خورشید، تغییر رنگ و کیفیت نخواهند داشت این الیاف به مرور زمان دچار سایش و خوردگی نمی شونداکریلیک لطافت بیشتری دارد و روشن تر از نخ های دیگر است.بوی مواد پلاستیکی و مواد نفتی نمی دهد .

 

در برابر حرارت های قابلمه یا اتوی داغ و کتری که به نوعی حرارت غیر مستقیم دارند، بسیار مقاوم است طول عمر فرش های اکریلیک نسبت به سایر فرش ها بسیار بیشتر می باشد.از نظر کوتاه شدن و یا کوبیده شدن سطح فرش بر اثر راه رفتن طی دراز مدت تغییر حالت نمی دهد .

فرش های اکریلیک نسبت به فرش های پلی استرBCF بسیار زیبا تر هستند.

 

فرش بدون پرز 

فرش آکرلیک بدون پرز از مشکلات اساسی در این نوع الیاف پرزدهی ان ها می باشد . تولید کنندگان برای پایین اوردن میزان پرز در نخ اکریلیک از فرایند هیت ست استفاده می کنند . اصولاً فرآیند هیت ست و بخاردهی به منظور افزایش کیفیت نخ و نهایتاً فرش ماشینی می باشد . فرشی که از نخ هیت ست شده تولید می شود دارای جذابیت بیشتر، ماندگاری بیشتر و استفاده راحت تر برای مصرف کننده خواهد بود . هیت ست شدن باعث قوی شدن ساختار نخ می گردد و به همین علت در فرآیند های مختلف بافت از خود پارگی کمتری بروز می دهد که همین امر باعث بافت فرش با کیفیت تری می شود.

 

فرش های اکریلیک با خاصیت ضد حساسیت و بدون پزدهی در شرکت فرش تندیس خاطره با بهترین قیمت و ویزه ترین خدمات پس از فروش مانند ارسال رایگان به فروش می رسد . شرکت فرش تندیس خاطره کاشان فرش های اکریلیک را به عنوان برترین فرش ماشینی کاشان به مشتریان ارائه می دهد .

 

تلفن فرش کاشان

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.