1 - راهنمای خرید فرش

فرش تقلبی را بشناشید

فرش

فرش تقلبی را بشناشید

فرش تقلبی را بشناشید ،امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برندهای برتر و شناخته شده، تولید و روانه بازار می‌شوند که باید هنگام خرید فرش به این نکته توجه فراوانی داشت.

 

در این مقاله به روش‌هایی برای تشخیص فرش های اصلی از تقلبی اشاره خواهیم کرد امیدوارم مطالب گویا و روشن باشدو بتوانید فرش های اصلی و تقلبی به راحتی تشخیص دهید. پس با ما همراه باشید.

 

فرش کاشان

 

برچسب پشت فرش (شناسنامه فرش)

اولین و مهم‌ترین روش تشخیص تولید کننده واقعی یک فرش، دقت در برچسب پشت آن یا همان شناسنامه فرش می‌باشد. در این برچسب‌ها معمولا نام و علامت تجاری (لوگو) تولید کننده و مشخصاتی از قبیل کد طرح (نقشه) فرش، تراکم طولی و عرضی آن، تعداد رنگ فرش، جنس الیاف، علامت استاندارد و …  ذکر می‌شود.

 

در این بخش به تشابه اسمی تولید کنندگان که در مقاله هشدار مهم در هنگام خرید فرش ماشینی به آن اشاره کردیم توجه ویژه ای داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید.

 

در موردفرش های کاشان ذکر این نکته ضروری است که طرح و نقشه فرش تنها با یک کد عددی مشخص می‌شود و هیچ‌گونه اسم دیگری ندارد پس اگر فرشی با اسامی از قبیل طرح کهکشان، طرح یلدا، طرح ارغوان و … با نام شرکتی غیراز شرکت تندیس خاطره کاشان پیدا کردید  قطعا بدانید آن محصول متعلق به این تولید کنندگان نیست و توسط برندهای مشابه تولید شده است.

 

اما بسیاری از شرکت های معتبر نیز طرح های خود را با اسامی مشابه همان هایی که در بالا ذکر شد نام گذاری می کنند اما ممکن است یک طرح با یک اسم مشخص توسط تولیدکننده های مختلفی تولید شود پس اگر برند خاصی را مد نظر قرار داده اید به موارد ذکر شده در این مقاله برای تشخیص اصالت فرش دقت کافی را داشته باشید.

 

 

علامت تجاری تولید کننده (لوگو)

دومین راه شناخت محصولات اصلی تولیدکنندگان برتر فرش ماشینی آشنایی با علامت تجاری (لوگو) این تولیدکنندگان می‌باشد، البته این علامت هم معمولا بر روی شناسنامه فرش درج می‌شود.

در ادامه می‌توانید علامت تجاری تولیدکنندگانی که محصولات شان در بازار الکترونیک فرش ایران عرضه می‌شود را مشاهده نمایید. در این بخش هم نسبت به تشابه علائم تجاری تولید کنندگان توجه لازم را داشته باشید.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، دقت کنید بر روی شناسنامه فرش آدرس کارخانه درج شده باشد به عنوان مثال برای فرش های مشهد، آدرس ذکر شده مربوط به مشهد و شهرک های صنعتی اطراف آن باشد. وجود علامت استاندارد نیز از دیگر مواردی است که علاوه بر موارد فوق باید به آن ها توجه داشته باشید.

 

فرش

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.