1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش تندیس خاطره کویرکاشان

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش دستباف گونه چیست؟هر فرش دارای شانه و تراکم مختلفی است.

منظور از شانه و تراکم،  به تعداد گره های (ریشه) موجود در عرض و طول فرش ماشینی را می گویند.

هرچه تعداد شانه و تراکم فرش بالاتر باشد،  انسجام ریشه ها و نخ های خاب فرش بیشتر است و فرش ماشینی به فرش دستباف شباهت بیشتری خواهد داشت؛ به اصطلاح اینگونه فرش های ماشینی فرش دستباف گونه می گویند.

به فرش های ۷۰۰ شانه به بالا مانند هزار، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه،  فرش دستباف گونه می گویند.

 

فرش دستبافگونه چیست؟

ویژگی های فرش دستباف نما

فرش دستباف گونه چیست؟همانطور که گفته شد تراکم و شانه بالا در فرش ماشینی سبب شده تا به این گونه فرش ها ، دستبافگونه بگویند و از آنجایی که شانه و تراکم بالا سبب متراکم تر شدن فرش می شود ، این قابلیت را دارند تا هر طرح و نقشی را از مدرن تا سنتی در خود جای دهند اما فرش هایی که به دستباف نما مشهور هستند ، مانند فرش های دستباف از طرح های سنتی برخوردار هستند.

 

فرش های دستباف نما به دلیل متراکم بودن و توپر بودن از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند البته توجه داشته باشید که هرچه شانه و تراکم بیشتر شود از ارتفاع نخ خاب فرش کاسته شده و بر ظرافت و زیبایی آن اضافه می شود .

 

پس بدانید که هرچه مقدار این ارتفاع کمتر شود ، مقاومت فرش در برابر فشار و سایش کمتر شده و از طول عمر آن کاسته می شود . ( استاندارد فرش دستباف گونه با شانه و تراکم ۷۰۰ شانه تا ۱۲۰۰ شانه است )

 

ویژگی فرش دستباف گونه چیست؟

فرش ۱۲۰۰ شانه دستباف گونه کاشان

فرش دستباف گونه چیست ؟فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در کنار فرش ۱۵۰۰ شانه بهترین رقیب برای فرش دستباف ایرانی محسوب می شوند. خریدارانی که توانایی خرید فرش دستباف را ندارند ولی می خواهند فرش ریزبافت و فوق العاده زیبا داشته باشند به سوی این فرش ها می روند.

 

ظرافت و تراکم بسیار زیاد در فرش ۱۲۰۰ شانه می تواند نقش و نگار های طرح فرش را به زیباترین شکل ممکن نمایش دهد. زیبایی خیره کننده در فرش ۱۲۰۰ شانه به راحتی با دیدن فرش قابل تشخیص است.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان نسبت به فرش ۱۵۰۰ شانه قیمت ارزان تری دارد. در سوی دیگر ضخامت بیشتری نیز در فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ کاشان شاهد هستیم. ضخامت بیشتر در فرش ۱۲۰۰ شانه در کنار قیمت ارزان باعث شده فروش نسبتا بیشتری در برابر فرش ۱۵۰۰ شانه داشته باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه دستباف گونه کاشان خریدی بسیار عالی برای هر سلیقه و دکوراسیونی خواهد بود.

 

فرش دستباف نما جدید

فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه دستبافت گونه

چگونه دیگر از فرش ماشینی ریز با فرش دستباف گونه ۱۵۰۰ شانه است.

به دلیل حجم بالا گره‌ها در عرض و طول فرش، شباهت زیادی به فرشهای دستگاه پیدا کرده‌اند.

تعداد تراکم فرش ۱۵۰۰ شانه دستبافت گونه ۴۵۰۰ است.

در بافت خود از نخ اکریلیک هیت ست شده استفاده شده است.

ارتفاع نخواب این فرش ظریف کمتر از مابقی فرش های ماشینی است و در دسته بندی فرش ها، جز قالی های دستباف گونه درجه یک به حساب می آید.

در بیان دیگر می توان گفت قالی لوکس دستباف گونه ماشینی فرش ۱۵۰۰ سال است که باعث تزئین منازل می شود.

 

فرش دستباگونه

قیمت و خرید فرش دستباف گونه ماشینی کاشان مستقیم از کارخانه

فرش دستباف گونه چیست؟اگر قصد خرید فرش دستباف گونه ماشینی کاشان را دارید فروشگاه تندیس خاطره کاشان بهترین فرش های کاشان را برای شما به نمایش گذاشته است. در فروشگاه تندیس خاطره کاشان بهترین فرش های بافته شده در کارخانه فرش کاشان با ارزان ترین قیمت قابل خرید است. قیمت فرش در سایت قالی کاشان به خاطر کنار زدن واسطه ها و عرضه مستقیم فرش از کارخانه کاهش زیادی پیدا کرده است.

 

قیمت ارزان فرش در سایت تندیس خاطره کاشان در کنار طرح های بسیار متنوع و جدید قرار دارد. انواع فرش فانتزی ماشینی، فرش کلاسیک و اصیل، فرش ترک، فرش آشپزخانه، فرش کودک، گلیم فرش و گبه، فرش سه بعدی، تابلو فرش و… در فروشگاه تندیس خاطره کاشان قابل بررسی و خرید است.

 

مزیت دیگری که سایت تندیس خاطره کاشان برای خریداران در نظر گرفته است، ضمانت نامه طلایی ۱۰ ساله کیفیت فرش است. این ضمانت نامه ۱۰ ساله در کنار کیفیت عالی و قیمت ارزان فرش توانسته نظر مثبت خریداران را کسب کند.

 

در این مقاله از وبلاگ تندیس خاطره کاشان سعی شد تمامی ویژگی های فرش های دستباف گونه ماشینی بررسی شود. امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم سوال های شما را به خوبی پاسخ دهیم. هر سوالی دیگری که در مورد فرش ماشینی کاشان دارید می توانید با کارشناسان تندیس خاطره کاشان مطرح کنید تا از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.