4 - نقشه و طرح فرش, 6 - فرش

فرش طرح چکاوک

فرش کاشان

فرش طرح چکاوک

فرش طرح چکاوک یکی از زیباترین فرش ها در بین فرش های کاشان است که طرفداران بسیاری دارد. در کارخانه های فرش کاشان بیشترین فرش ۷۰۰ شانه با تراکم های مختلف مانند ۲۲۵۰ ، ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰ بافته می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از محصولات ۷۰۰ شانه فرش کاشان به نام فرش چکاوک بپردازیم که یکی از فرش های زیبا و پر فروش محسوب می شود.

 

 

مشخصات فرش طرح چکاوک

فرش ۷۰۰ شانه مدل چکاوک سرمه ای ، دارای تراکم ۳۰۰۰ با رنگ زمینه ی سرمه ای  ، و ۱۰ رنگ است. این فرش با دستگاه hcp  – هند لوک (دستبافت گونه ) بافته شده و وزن تقریبی آن بین ۴۰ تا ۴۲ کیلو گرم است . طرح چکاوک یکی از طرح های مدرن فرش کاشان است که  تنوع رنگی بسیاری دارد. رنگ های موجود در بازار عبارتند از چکاوک فیلی، سرمه ای ، دودی ،  آبی و سیلور.

 

نخ فرش چکاوک سرمه ای

در این فرش ،از  نخ اکرولیک هیت ست شده که بهترین نوع نخ در فرش های ماشینی استفاده شده است. این نخ بسیار بادوام و فاقد پرز دهی است به همین دلیل ضد حساسیت و الرژی نیز هست. نخ پود به کار رفته در این فرش پنبه است و ضخامت آن بین ۸ تا ۱۰ میلی متر است.

 

 

ابعاد فرش چکاوک سرمه ای

فرش چکاوک در ابعاد مختلفی بافته می شود. بسته به مکان استفاده ی شما از فرش ، شما میتوانید فرش را در ابعاد ۶ متری (۲*۳) ، ۹ متری(۲.۵ * ۳.۵) و ۱۲ (۳ * ۴)متری تهیه کنید. همچنین میتوانید ابعاد دلخواه خود را به کارخانه فرش تندیس خاطره کاشان سفارش دهید تا برای شما بافت شود.

 

سوالی دارید؟ از ما بپرسید!

 

 

جهت مشاهده وب سایت فرش تندیس یلدای کاشان کلیک کنید.

 

فرم تماس با ما

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.