1 - راهنمای خرید فرش

فرش ماشینی قشنگ

خصوصیات فرش1500شانه

فرش ماشینی قشنگ

 فرش ماشینی قشنگ ،در خرید یک نوع کالا زیبایی و ظاهر برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین خاطر برخی ها سعی می کنند که بر اساس ظاهر یک کالا را برای خود انتخاب کنند. حال از بین کالاهای مختلف می گردند تا بالاخره به زیباترین و قشنگ ترین آن برسند. بحث فرش و خرید آن هم چون بیشتر در ارتباط با خانم ها است، در این قضیه به وضوح دیده می شود. 

قشنگ ترین فرش ماشینی ، فرشهای با تراکم بالا  هستند زیرا که تراکم طولی و عرضی بالا تاثیر مستقیم بر زیبایی فرشهای ماشینی دارد . طرح و نقش نیز از دیگر فاکتور های مهم در زیبایی فرش می باشد .

جنس نخ به کار رفته در فرشهای ماشینی نیز در زیباتر شدن و قشنگ تر شدن آن بی تاثیر نیست  ماشینی هستید بدون شک باید فرش  به طور خلاصه تراکم و شانه بالا و متناسب ، طرح و مدل زیبا ، رنگ‌بندی زیبا و … از ویژگی های قشنگترین فرش ماشینی است . زیرا که فرشی قشنگ و زیباست  که تمام این خصوصیات را داشته باشد.

 

شانه وتراکم در فرشهای قشنگ

شانه وتراکم فرش  در زیبایی وقشنگی فرش تاثیر بالایی دارد و از زیباترین طرح های فرش ماشینی محصولات ۱۵۰۰ شانه هستند . که تراکم و تعداد شانه آن بسیار زیاد است ، تراکم ۱۵۰۰ شانه ، ۴۵۰۰ می باشد . که بالاترین تراکم و تعداد شانه را در بین فرشهای ماشینی دارد .

 

۱۵۰۰ شانه قشنگ ترین فرش ماشینی است . زیرا که به خاطر تراکم بالای آن بسیار ظریف و ریز نقش می باشد . طرح های پیچیده و شلوغ را با تراکم های بسیار بالا می بافند . تا طرح و نقشه زیباتر و واضح تر به نظر برسد .

 

هرچه تراکم و شانه بیشتر باشد فرش ریز بافت تر است . بنابراین نقشه و طرح بر روی فرش های ریز بافت مشخص و زیباتر است . فرش های ۱۵۰۰ شانه که بالاترین تراکم را دارا هستند . از جنس الیاف صد در صد آکریلیک و هیت ست تولید شده اند .

 

فرشی که الیاف اکریلیک هیت ست شده تولید شده باشد ، فاقد پرز است . الیاف اکریلیک بسیار ظریف و نازک است . به همین خاطر فرشهای ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ را با این الیاف می بافند .

این فرشها به دلیل فشردگی و تراکم بالا بسیار مستحکم و مقاوم در برابر هر گونه آسیبی هستند .

 

قشنگ ترین فرش کاشان

اغلب قشنگ ترین فرشهای ماشینی پرفروشترین ها هم هستند و باید گفت فرشهای با کیفیت و زیبا پرفروش هستند . فرشهای تولید کاشان جزو برترین محصولات می باشند . زیرا که از بهترین الیاف تولید می شوند . کاشان قطب تولیدی فرشهای ماشینی در ایران است .

 

حجم زیادی از تولیدات فرش ماشینی را به عهده دارد . فرشهای کاشان دارای بالاترین کیفیت و زیباترین طرح و نقشه است . جنس الیاف آنها از بهترین الیاف می باشد . نقش و نگار های آن نیز بی نظیر و منحصر به فرد است .

 

پرفروشترین فرش کاشان یک فرش مشخصی نیست . فرشهای ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه امروزه بیشتر فروش دارند . زیرا که دستباف گونه هستند . و ظاهر آنها درخشان و لطیف است . و همچون فرش های دستباف ظریف و زیبا می باشند .

 

نمای آنها از دور همانند نزدیک بسیار درخشنده و زیبا است . برخی از طرح های ۷۰۰ شانه کاشان پرفروش می باشند . زیرا که ۷۰۰ شانه ها دارای تنوع زیادی در رنگ‌بندی و طرح می باشد .

 

قشنگ ترین فرش ماشینی از نظر مردم و کیفیت

فرش های ماشینی زیبای مختلفی امروزه تولید و بافته می شود . انتخاب یک فرش به عنوان قشنگ ترین فرش ماشینی کار سختی است . زیرا که فرشهای ماشینی انواع مختلفی دارند و تنوع زیادی نیز در طرح و رنگ‌بندی دارند . به همین خاطر نمی توان فرشی خاص را به عنوان قشنگ ترین انتخاب کرد .

از لحاظ طرح و نقشه و هم چنین رنگ‌بندی ، به دلیل وجود سلایق مختلف نیز نمی توان طرحی را به عنوان زیباترین انتخاب کرد . برخی از مردم طرفدار طرح های لچک و ترنج و برخی خشتی یا طرح فرش افشان می باشند .

به همین علت قشنگ ترین فرش ماشینی از لحاظ طرح و نقشه نمی توان مشخص نمود . بلکه تنها می توان کیفیت جنس و هم چنین تراکم و شانه آن را مورد بررسی قرار داد . زیرا که الیاف به کار رفته در فرش و تراکم در زیبایی و ظرافت آن بسیار نقش اساسی دارد .

هر چه که الیاف نازک تر و ظریف تر باشد . و شانه و تراکم بالا باشد . زیباتر و قشنگ تر خواهد بود . به طور مثال فرشهای ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه قشنگ تر از فرشهای با تراکم پایین همانند ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه است .

 

,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.