1 - راهنمای خرید فرش

فرش هیوا سرمه ای

فرش زمینه تیره

فرش هیوا سرمه ای

فرش هیوا سرمه ای  ،جدیدترین فرش کاشان ،فرش طرح هیوا از سری طرح های جدید فرش ۷۰۰ شانه کاشان با تراکم ۲۵۵۰ می باشد که با طراحی زیبا و منحصربه فردی که دارد توانسته نظر مشتریان را به خود جلب نماید .

 

فرش هیوا را می توان از نمونه فرش های با ترنج میانی معرفی نمود که به صورت گل چندپر طراحی شده است . طراحی بوم فرش را می توان به دو قسمت تقسیم کرد . یک قسمت آن به گونه ای است که گویی ترنجی بزرگتر ترنج مرکزی را در برگرفته است و در حد فاصل ترنج مرکزی تا این ترنج ، می توان طرح ها و نقش و نگارهایی زیبا را مشاهده نمایید که به صورت به هم پیوسته طراحی شده است .

 

در اطراف این ترنج تا حاشیه کار می توانید یک طراحی مدرن را مشاهده نمایید که به صورت طرح های مربع شکل در فرش طراحی شده اند و به زیباتر شدن فرش کاشان مدل هیوا کمک قابل توجهی نموده است .حاشیه فرش هیوا ، همانند دیگر فرش های ماشینی از یک قاب مستطیلی تشکیل شده است که با طراحی زیبا و خاصی نمای جالب توجهی به فرش ۷۰۰ شانه هیوا بخشیده است .

 

فرش هیوا

 

 

فرش ۷۰۰ شانه کاشان

شانه و تراکم دو جزء مهم و جدانشدنی در فرش معرفی می شود . هرچه یک فرش از شانه و تراکم بالاتری برخوردار باشد ، فرش ماشینی کیفیت بهتر و بالاتری خواهد داشت.

 

فرش های بافته شده در کارخانجات فرش ماشینی از دو نوع تراکم ( تراکم طولی و تراکم عرضی ) برخوردار هستند. شانه یک فرش در واقع تعداد گره هایی است که در واحد عرضی فرش بافته می شود . تراکم طولی اما ، تعداد ریشه هایی است که در طول فرش بافته می شود.

 

تعداد بالای گره ها در واحد عرضی فرش باعث می شود تا فرش بافت شلوغ تر و ریزتری داشته باشد. می توان گفت که شانه فرش نشان دهنده میزان ریزبافتی فرش است که نقشه یک فرش را به صورت زیباتری مشخص می کند.

تراکم یک فرش اما ، نشانه ای از فشردگی و متراکم بودن فرش است . در واقع هرچه یک فرش از تراکم بالایی برخوردار باشد ، فرش متراکم تر و به اصطلاح سفت تر خواهد بود و در برابر سختی و پاخوردگی دوام و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد .

 

فرش ماشینی هیوا

فرش هیوا ۱۰۰% آکریلیک

جنس نخ فرش ماشینی، بی گمان یکی از مهمترین مسائل و موضوعات در کیفیت نهایی فرش است. جنس نخ فرش ماشینی می تواند بی سی اف، پلی استر، پلی پروپیلین، آکریلیک باشد که هر کدام دارای خواص و ویژگی های مختص خودشان می باشند .یکی ارزان تر و کم کیفیت و دیگری گران تر و با کیفیت . نخ غالب در صنعت فرش ماشینی کاشان ، هم اکنون نخ ۱۰۰ درصد آکریلیک می باشد. آکریلیک (Acrylic) هیت ست شده، نخی هست که با دما و گرما ویژگی هایش تثبیت شده است که در نتیجه این عمل؛ محصول نهایی تولید شده با این نخ؛ بدون پرزدهی می باشد.

 

مقاومت بالای نخ های آکریلیک باعث می شوند تا فرش در برابر ضربه و پاخوردگی مقاوت بیشتری از خود نشان دهد . نخ های آکریلیک به فرش بافتی نرم و لطیف می دهند به گونه ای که دست به راحتی روی آن سر می خورد . علاوه بر همه این ها ، استفاده از نخ آکریلیک باعث می شود که جدیدترین فرش کاشان طرح نیلا ، رنگبندی شادتر و زنده تری داشته باشد.

 

نتیجه گیری

از سری موارد مهم و تاثیرگذار در داشتن یک دکوراسیون شیک ، انتخاب رنگ مناسب فضا است.انتخاب رنگ مناسب با دکوراسیون خانه و منزل

 

به عبارتی می توان گفت :

رعایت اصل تناسب رنگ ها در چیدمان منزل ، اصلی مهم و ضروری است . وجود رنگ های متنوع از یک طرح به مشتری این اجازه را می دهد که با توجه به نیاز و سلیقه خود به انتخاب رنگ فرش دلخواه خود بپردازد.فرش های با رنگ روشن انتخاب بجا و مناسبی برای فضاها و سالن های پذیرایی کوچک به شمار می روند . چرا که باعث می شوند تا فضا بزرگتر و دلباز تر نمایش داده شود .

 

فرش های با رنگ روشن ، برای فضاهایی که رفت و آمد کمی دارند استفاده می شود. زیرا فرش های با رنگ روشن ، باعث می شوند تا کثیفی فرش زودتر نمایان شود .در مقابل ، از فرش های با رنگ تیره ، چون فرش سرمه ای رنگ برای دکوراسیون های مدرن استفاده می شود . در محیط های پر رفت و امد و خانه های پرجمعیت از فرش های تیره رنگ استفاده می کنند . چرا که رنگ تیره فرش باعث می شود تا کثیفی فرش دیرتر نمایان شود .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.