1 - راهنمای خرید فرش

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است

فرش کاشان زمینه ذغالی

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است

 

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است؟ از فرش وینتیج در کجای منزل استفاده کنیم؟ آیا می توان از فرش وینتیج در اتاق پذیرایی و هال استفاده کرد؟ همه اینها سوالاتی هستند که قرار است ما در این مطلب آن را برای شما پاسخ دهیم. قطعا خواندن این مطلب برای شما از فوایدی برخوردار خواهد بود، از جمله اینکه برای شما اطلاعاتی در خصوص دکوراسیون خواهد آورد و اینکه چگونه یک دکوراسیون شیک با چیدمان مدرن با استفاده از فرش وینتیج داشته باشید.

 

به این علت که سوال فرش وینتیج مناسب چه سبکی است ، ما بر آن شدیم که مطلبی را در این باره برای شما آماده کنیم و تمامی سوالات حول این محور را برای شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانیم برای شما از اطلاعات و تجربیات خود، در اختیارتان قرار دهیم.

 

فرش

فرش وینتیج مناسب چه سبکی است و آن را کجا پهن کنیم؟

 

فرش وینتیج به خاطر ظاهری که شبیه به فرش های عتیقه دارد و سبک کهنه نما است، باید به صورت هوشمندانه در خانه از آن استفاده شود. استفاده از فرش وینتیج در فضاهای کور مثل اتاق خواب و آشپزخانه کاملا اشتباه است و محیط هایی مناسب این فرش ها است که جلوی چشم مهمان ها هم باشند. برای مثال اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و هال می تواند بهترین گزینه برای استفاده از فرش وینتیج باشد.

 

و اما در ادامه به سبک هایی می پردازیم که می توان از فرش وینتیج در آنها استفاده کرد:

 

سبک دکوراسیون مدرن

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است چیدمان دکوراسیون به سبک مدرن در دنیای امروزی سبب تنوع در چیدمان منزل شده است و به خاطر اینکه به نوعی خاص و منحصر به فرد است، در تمام جهان طرفدارانی پیدا کرده است. در دکوراسیون مدرن، اکثرا طرح ها ساده هستند و پیچیدگی خاصی در دکوراسیون نیست. رنگ بندی ها هم عموما شاد و جذاب هستند و مخالف طرح های کلاسیک، هم از رنگ های گرم و هم از رنگ های سرد استفاده می شود.

 

سبک مدرن یکی از مناسب ترین سبک هایی است که می توان در آن از فرش وینتیج استفاده نمود. همانطور که گفتیم، ظاهر فرش وینتیج شبیه فرش های کهنه و قدیمی است. در واقع با استفاده از این فرش های ماشینی در دکوراسیون مدرن یک تضاد شیرین در دکوراسیون شما پدید خواهد آمد که قطعا برای شما و مخاطبان دلپذیر خواهد بود. اگر احساس می کنید که فضای دکوراسیون مدرنی که دارید، خیلی یکنواخت است، توصیه می کنیم با استفاده از یک فرش وینتیج به این یکنواختی پایان دهید.

 

سبک دکوراسیون لاکچری و سلطنتی

فرش وینتیج مناسب چه خونه است اگر در خانه از مبلمان و اجزای لوکس و سلطنتی استفاده می کنید، حتما برای فرش خود از طرح های کلاسیک یا وینتیج استفاده نمایید. استفاده از فرش هایی غیر از این موارد که خدمتتان عرض کردیم، جلوه و جذابیت دکوراسیون را از بین خواهد برد. پس حتما برای دکوراسیون خانه ای که به صورت سلطنتی چیدمان شده است، سعی کنید حداقل از فرش های کلاسیک استفاده کنید. فرش های وینتیج هم به این خاطر که دارای طرح و رنگ کلاسیک هستند، مناسب این مکان ها خواهند بود.

 

سبک دکوراسیون کلاسیک

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است در پاسخ به این سوال که می پرسد فرش وینتیج مناسب چه سبکی است، باید گفت فرش های وینتیج به خاطر ظاهر خاصی که دارند، می توانند در انواع سبک ها مورد استفاده قرار بگیرند.

 

فرش وینتیج را می توانید در چیدمان دکوراسیون کلاسیک هم استفاده کنید تا کلکسیونتان کامل شود. اما موارد اول و دوم که خدمتتان عرض کردیم برای استفاده فرش وینتیج بسیار مناسب تر خواهند بود. در دکوراسیون های کلاسیک سعی کنید از رنگ های خنثی مثل فرش وینتیج طوسی استفاده نمایید.

 

 

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون داخلی

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است طراحی دکوراسیون داخلی سنتی این روز ها مورد توجه درصد زیادی از مردم است. در خانه های مدرن که دارای طراحی داخلی به روز هستند استفاده از وسایلی که حال و هوای قدیمی دارد تضاد شیرینی ایجاد کرده است.

 

خیلی از آپارتمان ها و خانه های مجلل با وسایل و ابزار سنتی قدیمی و عتیقه زینت داده شده اند. از آن جایی که فرش هم یکی از المان های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است همواره مورد توجه ویژه طراحان می باشد، اما نکته ای که مطرح می شود این است که فرش های عتیقه و قدیمی و آن هایی که حقیقتا کهنه شده اند دارای ارزش بسیار بالایی هستند و قیمت های بالا دارند.

 

به همین دلیل خیلی از افراد معمولی از پس تهیه این مبالغ برای خریدن چنین فرش هایی بر نمی آیند و این موضوع باعث شده این روز ها برخی از شرکت ها به رسم قدیم، اقدام به کهنه کردن فرش های ماشینی نو کنند و در نتیجه با صرف هزینه ای بسیار پایین تر بتوان به این هدف رسید. در مورد فرش های کهنه نما هم محدودیتی برای ابعاد و اندازه وجود ندارد و به دلیل استقبال خوبی که از آن ها شده است در سایز ها و طرح های مختلف تهیه می شوند.

 

اگر برای دکوراسیون داخلی خانه تان از طرح های اصیل و سنتی پیروی می کنید حتما استفاده از یک فرش وینتیج یا کهنه نما را فراموش نکنید. این فرش ها همان زیبایی فرش های دستباف قدیمی و با ارزش را دارند. وزن این فرش ها هم پایین است، بنابراین مشکلی برای شست و شو هم نخواهید داشت.

 

عملیات کهنه نما کردن فرش های نو

 

فرش وینتیج مناسب چه خونه است برای کهنه کردن فرش های نو از هیپو کلریت سدیم استفاده می شود که این فرایند را دوا شور کردن می نامند. فرش نو با این عملیات رنگ خود را از دست می دهد و شبیه به فرش های دستباف کهنه ای می شود که سال ها از عمرشان گذشته است. یک روش دیگر شستن فرش با ترکیب چوبک و خاکستر و آب است.

 

روش قدیمی پهن کردن فرش در محل های پر رفت و آمد هم یک روش طبیعی و خوب است ولی به مدت زمان زیادی نیاز دارد. فرش هایی که برای کهنه کردن انتخاب می شوند باید از مرغوبیت کافی برخوردار بوده و مقاومت بالایی هم داشته باشند.

 

چرا فرش وینتیج انتخاب مناسبی است؟

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است فرش های وینتیج هم از نظر ظاهر زیبا و شیک و لوکس هستند و هم تولید دست هستند و ارزش هنری دارند. این فرش ها به عنوان فرش هایی باارزشی در صنعت و اقتصاد شناخته شده‌ اند و اگر به مد اهمیت می دهید، بهتر است بدانید ونتیج مد روز است.

 

همچنین فرش وینتیج به راحتی با انواع دکوراسیون و هر سلیقه ای جور در می آید. معمولا همه می خواهند مبلمان و وسایلشان در نگاه اول چشمگیر باشد، فرش وینتیج به خاطر خاص بودنش شما را به این هدف می رساند. فرش های کهنه نما به دلیل سبک و رنگشان طوری با کل فضای خانه هماهنگ می شود که انگار سال های سال آنجا قرار گرفته اند.

 

فرش وینتیج چگونه تولید می شود؟

فرش وینتیج مناسب چه خونه است فرش وینتیج یا کهنه نما فرشی است با طرح و نقشه فرش های سنتی که با روش های صنعتی، ظاهری کهنه و عتیقه به خودگرفته است. فرش با طرح وینتیج به صورت ماشینی هم می شود اما تولید فرش وینتیج روش های دیگری هم دارد که پیچیده تر از آن است که فکرش را بکنید.

 

مرحله اول انتخاب و خرید فرش هایی است که قرار است نمایی کهنه به خود بگیرند. سپس ریشه و دور تا دور فرش برش می خورد و مجددا دوخته می شود و یا ریشه های سفید با رنگ های تیره مقل پوست انار رنگ می شوند تا طلایی و کهنه به نظر برسند، پرز فرش گرفته و نخ های آن کوتاه و در مرحله با موادی شیمیایی مانند «کلسیم هیپوکلریت» شسته و به اصطلاح دواشور می شوند تا رنگ پریده و کمر نگ شوند.

 

پس از آن فرش های تا شده در مدت زمان مشخصی، دور دستگاه غلتک مانندی می گردند تا با سایش سطحشان صاف شود و سپس مقابل نور آفتاب پهن می شوند، تا مجددا به میزان دلخواه کمرنگ شوند.

مرحله بعدی رنگ آمیزی مجدد فرش است، پس از دواشور کردن، گرچه رنگ گاهی محو می شود اما طرح برجا می ماند، بعد از این مرحله یک به یک طرح ها و رنگ ها در جاهایی که مجددا مورد نیاز است رنگ آمیزی بارها و بارها انجام می شود تا به رنگ دلخواه برسد. برای همین است که در فرش وینتیج رنگ ها همیشه یک دست نیستند.

 

گاهی نیز پیش می آید که فرشی کلا پر رنگ یا کم رنگ باشد. برخی از فرش های وینتیج سایه-روشن دارند و این باعث می شود که بیننده فکر کند فرش پستی و بلندی دارد. در کل پالت رنگی فرش وینتیج شاد و وسیع است.

 

فرش وینتیج را چطور در دکوراسیون به کار بریم؟

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است فرش وینتیج را از بهترین آثار هنری معاصردر خانه تان در نظر بگیرید. آنگاه به خانه تان نگاه کنید و ببینید کدام طرح و رنگ با دکوراسیون منزل شما هماهنگ می شود. اگر محیط مینیمالیستی و ساده‌، با رنگ های ملایم و یا خنثی دارید فرش وینتیج می تواند انفجاری از رنگ، در عین هماهنگی باشد. مثل محوری است که در مرکز ایستاده و تمامی اجزای خانه را دور خود می چرخاند.

 

بنابراین با انتخابی دقیق و هماهنگ با مبلمان و دکوراسیون می توانید به بهترین شکل خانه را دکور کنید. اگر طالب رنگ های گرم هستید و می خواهید مشرق زمین را به گوشه‌ ای از منزل خود بیاورید، باز هم فرش وینتیج انتخاب مناسبی برای شماست. فرش وینتیج برای دور هم جمع کردن مبلمان در اتاق نشیمن، برای گرما بخشیدن و منحصر به فرد کردن به اتاق خواب و برای استقبال از مهمانان در ورودی خانه مناسب است.

 

 

کیا از فرش وینتیج خوش شون میاد ؟

فرش وینتیج مناسب چه خونه ای است معمولا پدر ، مادرا و پدربزرگ ها و مادربزرگ هامون کمتر این فرش ها مورد توجه شون قرار می گیره چون این عزیزان بیشتر دوست دارن فرش های کلاسیک تر و نقشه های سنتی داشته باشند.

اما عروس خانوما این روزا بیشتر تمایل دارن که از این طرح ها استفاده کنند.نخ خاب این نقشه وینتیج جدید ۷۰۰ شانه و آکرولیک نخ پود پنبه با ۲۱۰۰ تراکم می باشد.

 

انتخاب طرح فرش متناسب با سبک زندگی

فرش‌ها سبک ها و طرح های مختلفی دارند؛ به عنوان مثال فرش های ماشینی کلاسیک، فرش ماشینی مدرن، فرش ماشینی طرح ترک، فرش چهل تکه، گبه، گلیم و … . هر یک از این طرح ها با سبک زندگی خاصی ارتباط دارند. به عنوان مثال، فرش های چهل تکه ملک شاه با دکوراسیون و سبک زندگی مدرن، فرش های کلاسیک با سبک زندگی معمولی، فرش گبه با سبک زندگی سنتی همخوانی دارند. به همین منظور، هنگام خرید فرش ماشینی کاشان، انتخاب سایز مناسب فرش و طرح فرش شما باید متناسب با سبک زندگی شما باشد. پس هنگام خرید، اولین کاری که می کنید این است که باید تصمیم بگیرید که قصد دارید خانه خود را به چه سبکی دکور کنید.

 

تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب

همونطور که گفتیم، هنگام خرید باید به مکانی که در حال تهیه فرش برای اون هستید دقت کنید. حالا فرض کنید که در حال خرید فرش اتاق خواب هستید و ما هم قصد دارید تا از تاثیر فرش بر دکوراسیون اتاق خواب براتون بگیم.

 

اولین نکته ای که باید به اون توجه کنید این هست که تو اتاق خواب تون تخت دارید یا نه؟ اگر تخت داشته باشید نیازی نیست که کل اتاق تون رو فرش کنید و اصلا خوب هم نیست که زیر تخت فرش پهن کنید. چون به مرور زمان حتی اگر بهترین فرش ها با بهترین جنس نخ ها رو هم تهیه کنید باز هم پس از مدتی دچار فرورفتگی میشن. اگر اتاق تون تخت داره پیشنهاد ما این هست که اطراف اون رو با فرش های چهل تکه، فرش مدرن و یا فانتزی ملک شاه بپوشونید.

 

این شیوه دکور کردن خیلی مدرن و امروزی هست. اگر ترجیح میدید که تمام فضای اطراف تخت فرش باشه باید فرش سایز سفارشی تهیه کنید. البته ما خودمون این کار رو هم براتون انجام میدیم ولی بهتر هست که تمامی فضای اطراف تخت رو با فرش پر نکنید. مگر این که کف پوش های شما ظاهر خوبی نداشته باشند.

 

 

اما چنان چه در فضای اتاق خواب تون تخت ندارید؛ دو حالت داره. اگر کف پوش های شما زیبا و شکیل هستند بهتره که از کناره های دیوار ۴۵ سانتی متر رو خالی بگذارید و بقیه رو با فرش سایز مناسب پرش کنید. و اگر کف پوش های شما وضعیت مناسبی ندارند ترجیحا باید تمامی فضای اتاق خواب تون رو فرش کنید.

 

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.