1 - راهنمای خرید فرش

فرش چند شانه بخرم ؟

فرش چند شانه بخرم ؟

فرش چندشانه بخرم؟ هنگام خرید فرش اولین سوالی که از شما پرسیده می شود این است : فرش چند شانه بخرم؟ اگر شما شخصی هستید که به زیبایی فرش اهمیت می دهید به شما توصیه می کنیم که فرشی انتخاب کنید که شانه و تراکم بالاتری داشته باشد . هرچه این دو قسم بالاتر باشند ، فرش ریزتر به نظر می آید .

فرش های با شانه بالا شباهت زیادی به فرش دستبافت دارند و به ان دستبافت گونه نیز می گویند. اگر عادت دارید بیشتر روی فرش بنشینید و از مبل نیز استفاده نمی کنید و یا به دنبال فرشی با دوام و طول عمر بالایی هستید فرش انتخابی شما باید ضخیم تر باشد.  ما به شما پیشنهاد خرید فرش های ۵۰۰ و یا ۷۰۰ را می دهیم که تراکم آن نیز پایین تر است .

 

فرش سال چه فرشیه؟

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

از پرفروش ترین شاخه فرش های ماشینی ، فرش ۷۰۰ است که خود شامل فرش ۷۰۰ شانه ۸ رنگ و ۱۰ رنگ می باشد . فرش های ماشینی ۷۰۰ دارای تراکم ۲۵۵۰ می باشند .فرش های ۷۰۰ به دو دسته فرش واقعی و تبدیلی تقسیم بندی می شوند . دسته فرش ۷۰۰ شانه واقعی درجه یک به طور معمول در رنگ ۸ و یا ۱۰ و توسط دستگاه های بروز کارخانجات فرش ماشینی بافته و به بازار عرضه می شود  در صورتی که فرش ۷۰۰ تبدیلی همانطور که پیداست از تبدیل کردن دستگاه های ۵۰۰ شانه و ایجاد تغییراتی در ان بوجود می ۰۰۰۰۰۴۱۱۰۱۰آید . که این نوع فرش ها دارای تراکم ۱۵۰۰ می باشند و به صورت ۷ رنگ به بازار عرضه می شوند و به یقین کیفیت کمتری نسبت به ۷۰۰ واقعی دارند .

 

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه

وقتی میگوییم فرش ۱۰۰۰ شانه یعنی در یک متر از عرض آن چیزی حدود هزار گره یا ریشه وجود دارد.فرش های ۱۰۰۰ در زمره فرش های جدید بازار است . هرچه شانه فرش بالاتر باشد ، فرش شلوغتر می شود . این گونه فرش ها با الیاف خیلی ریز بافته می شود . فرش های ۱۰۰۰ به صورت ۱۰ رنگ و از نخ ۱۰۰% اکریلیک هیت ست بافته می شوند . تراکم فرش های ۱۰۰۰ شانه ، ۳۰۰۰ است .

 

خرید فرش ماشینی با زمینه کرم

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

از ویژگی های بارز فرش های ۱۲۰۰ تعداد ریشه های بالای ان است . در این نوع فرش فشردگی گره ها بالاست و فرش مقاومت بالایی دارد و به همان نسبت رش طول عمر بالایی دارد . نام دیگر فرش ۱۲۰۰ شانه ، فرش دستبافت گونه است .تراکم این نوع فرش ۳۶۰۰ است و به خاطر این حجم بالای تراکم از دسته فرش های لوکس به حساب می آید. این دسته از فرش های ماشینی به صورت ۸ رنگ با بهترین دستگاه ها و با کیفیت ترین الیاف در کارخانه بافته و به بازار عرضه می شوند .

 

انتخاب فرش مناسب

هنگام خرید یک فرش باید به این  نکته توجه کنیم که این فرش در کجا و چگونه قرار است مورد استفاده قرار بگیرد . مثلا اگر برای سالن پذیرایی خواستار خرید یک فرش هستید باید بدانید که پذیرایی مکانی پررفت و آمد است برای چنین مکان هایی فرش باید دوام بیشتری داشته باشد و با توجه به گفته های بالا در تقسیم بندی های فرش های ۷۰۰ و ۱۰۰ و ۱۲۰۰ می توانیم یک انتخاب مناسب داشته باشیم . یا مثلا محلی مثل اتاق خواب ، که رفت و آمد در آن به نسبت کمتر از آشپزخانه و سالن پذیرایی است ، فرش های با تراکم پایین مثل ۷۰۰ شانه مناسب است .

 

یک خرید خوب داشته باشیم

شانه فرش از مواردی است که باید برای یک خرید خوب به آن توجه داشته بایم . همان طور که می دانید خرید یک فرش کار راحتی نیست.وجود کالاهای با درجه کیفیت متفاوت در بازار فرش نیز سختی کار را بیشتر کرده است .

 

از آنجایی که همه ما خرید فرش را هرسال تکرار نمی کنیم ، باید هنگام خرید فرش دقت بیشتری داشته باشیم و حساسیت به خرج دهیم  بنابراین خوب است که قبل از خرید فرش ، اطلاعاتی راجع به آن داشته باشیم تا یک خرید خوب داشته باشیم و از آن لذت ببریم .

 

111

 

, , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.