1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش

فرش چند متری بخرم؟

فرش 700 شانه
فرش چند متری بخرم؟

فرش چند متری بخرم ؟ فرش ۱۲متری بخریم یا ۹متری ؟فرش ۹متری بخریم یا ۶متری ؟ و سوالات بسیار دیگر …یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون منزل فرش است. در فرهنگ ایرانی هم این عنصر نقش مهم و بسزایی در چیدمان منزل دارد؛ به همین جهت معمولا افراد برای انتخاب این عنصر دکوراسیونی حساسیت بسیاری به خرج می دهند. از قیمت فرش گرفته تا مدل و بافت و سایر این مسائل به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارند؛ اما در این میان، یکی از مهمترین و البته رایج ترین سوال هایی که افراد در هنگام چیدمان منزل خود دارند این است که « فرش چند متری بخرم؟ »

در این مطلب سعی داریم در این رابطه بیشتر صحبت کنیم و پاسخی برای این سوال رایج بیان کنیم، پس این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

مسئله مهمی که در چیدمان وسایل و البته دکوراسیون منزل وجود دارد در وهله اول کاملا به سلیقه شما، متراژ خانه و البته سبکی که برای دکوراسیون منزل خود در نظر گرفته اید بستگی دارد؛ بنابراین باید در قدم اول به سراغ چیزی بروید که دوستش داشته باشید.

حالا وقت آن می رسد که کمی موضوع را جزئی تر بررسی کنیم. نکته مهمی که در انتخاب فرش مناسب وجود دارد این است که اندازه فرش باید متناسب با اندازه خانه باشد. با وجود اینکه این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد، ولی برای بسیاری از افراد جزء آخرین گزینه هاست؛ یعنی اول فرش را می خرند و بعد به خانه می رسند! حالا که این نکات را متذکر شدیم می توانیم با خیال راحت به بقیه اصولی در رابطه با مبلمان و فرش بپردازیم که می توانند به شما بگویند که فرش چند متری بخرید!

چیدمان فرش و پایه های مبل در دکوراسیون نشیمن

در دکوراسیون نشیمن و چیدمان فرش، فارغ از اندازه فرش و ابعاد خانه باید قانونی را مد نظر داشته باشید و آن این است که پایه های جلویی مبل بر روی فرش قرار بگیرند و پایه های عقبی بر روی زمین و بیرون فرش باشند. در رعایت این موضوع حتما باید به ابعاد فرشی که می خواهید بخرید هم دقت کنید تا خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشد، چراکه در این شرایط، مبل ها یا خیلی به هم نزدیک شده و یا خیلی از هم فاصله می گیرند. این مسئله می تواند در مراحل ابتدایی خرید یک اندازه مناسب فرش به شما کمک کند.

اگر مبلمان شما یک دست نبوده و یک یا دو صندلی متفاوت دارید می توانیم قانون دیگری را هم اضافه کنیم که فقط تعدادی از پایه های مبل بر روی فرش قرار بگیرند. این مسئله بیشتر برای خانه هایی است که به اندازه کافی بزرگ هستند و جای مانور دادن در آن کاملا وجود دارد.

نکته: اگر به فرش هایی با ابعاد بزرگ علاقه دارید می توانید هر چهار پایه مبل را بر روی فرش قرار دهید. باید این را بگوییم که اگر تصمیم به این کار دارید ممکن است منزلتان شلوغ تر و البته کمی کوچکتر به نظر برسد.

چیدمان فرش جدا از پایه های مبل در دکوراسیون نشیمن

خیلی از افراد به فرش های کوچک و قالیچه ها علاقه دارند. شما می توانید بر حسب علاقه خود از قانون های گفته شده فاصله گرفته و کاری را که دوست دارید انجام دهید. فقط در این حالت حتما دقت کنید که هیچکدام از پایه های مبلمان را بر روی فرش قرار ندهید، چراکه جلوه فرشتان به شدت کم خواهد شد!

فاصله فرش از دیوار در دکوراسیون منزل

یکی از مهمترین نکات در اندازه فرش مناسب آن است که در حد اماکن، فاصله فرش با کناره های دیوار حدود ۴۵ سانتی متر فاصله داشته باشد؛‌ اما اگر خانه شما آنقدر بزرگ نیست این اندازه را به حداقل ۲۰ سانتی متر برسانید. این کار می تواند در بهتر و بیشتر شدن جلوه کفپوش ها هم تاثیرگذار باشد.

چیدمان فرش در دکوراسیون ناهارخوری

برای انتخاب اندازه فرش مناسب دکوراسیون ناهارخوری پیشنهاد ما این است که حدود ۶۰ سانتی متر از هر طرف فرشی که زیر میز ناهارخوری قرار می گیرد پیدا باشد. یکی از دلایل این کار هم این است که در حالتی که بر روی صندلی می نشینید هم باز پایه های صندلی بر روی فرش قرار می گیرند و از آن بیرون نمی زنند.

چیدمان فرش مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب اندازه فرش مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب هم از بزرگ ترین معضلات افراد است! در این راستا باید گفت که فرشی مناسب دکوراسیون اتاق خواب است که حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از تخت بزرگ تر باشد. باید این را هم گفت که این قانون در شرایط مختلف می تواند تغییر کند به گونه ای که برای تخت خواب یک نفره حدود ۳۰ سانتی متر و برای تخت خواب های دونفره بزرگ همان ۴۵ سانتی متر مناسب هستند. اگر هم تصمیم به استفاده از فرش های کوچک و قالیچه ها دارید بهتر است که آنها را در پایین تخت خواب قرار دهید.

,,,,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.