1 - راهنمای خرید فرش

فرش چند متری برای خانه بخریم بهتره؟

تاثیرفرش دردکوراسیون

فرش چند متری برای خانه بخریم بهتره؟

فرش چندمتری برای خانه بخریم بهتره؟ یکی از سوالاتی که خریداران فرش ماشینی با آن مواجه هستند که فرش چند متری برای خانه بخرند بهتره ،فرش ۱۲متری بخرند ،فرش ۹متری بخرند یا ۶متری ، خرید فرش هم از اون کارایه سخت و وقت گیره که باید حواسمون باشه تا به خوبی انجامش بدیم. می دونین که قبل از خرید، یه سری نکاتی است که باید در نظر داشته باشیم مثلا اینکه ابعاد فرش رو درست انتخاب کنیم.
فضایی که قراره فرش ماشینی رو پهن کنیم باید اندازه بگیریم و تصمیم بگیریم که میخوایم کل فضا رو با فرش پر کنیم یا نه فقط یه قالیچه یا فرش ۶ متری که در وسط بندازیم و مبلمان رو اطرافش قرار بدیم کافیه؟ این مسائل یه چیزه کاملا شخصی است که به سلیقه هر کسی برمیگرده اما به نظر من دیگه تموم شد دورانی که همه خانه رو فرش مینداختند.

الان تو بیشتر خانه ها فرش یه نوع وسیله تزئینی به حساب میاد. مخصوصا اینکه چون بعضی از فرش ها قیمت بالایی دارند نمیشه ابعاد بزرگ از این فرش ها خرید پس بهترین گزینه اینه که یه سایز متعارف مثل یه قالیچه بخریم تا بتونیم از زیبایی این فرش ها هم استفاده کنیم به غیر از این، بعضی از طرح ها سایز فرش ۹ متری و فرش ۱۲ متری ازشون تولید نمیشوند.

 

قیمت فرش با توجه به ابعاد فرش انتخابی

قیمت فرش بستگی به عوامل زیادی داره یکی از این موارد سایز است. که هر چه ابعاد فرش بالاتر بره قیمت هم افزایش پیدا میکنه البته ابعادی هم که میخوایم انتخاب کنیم بستگی به مکانی داره که فرش میخواد در آنجا قرار بگیره. مثلا اگر اندازه فضای پذیرایی جوری بود که هم میشد ۲ تا فرش ۹ متری و هم ۲ تا فرش ۱۲ متری بندازیم به نظرم بهتره همون فرش ۹ متری رو تهیه کنیم. پیشنهاد من اینه که فرش هایی با طرح های زیبا اما با ابعاد کوچک تری انتخاب کنیم البته این موضوع کاملا بستگی به مدل چیدمان وسایل منزل و البته سلیقه شما داره.

 

خب برمی گردیم به بحث قیمت. قیمت فرش از آیتم هایی است که نقش مهمی در انتخاب های ما داره البته همه این ها برمیگرده به میزان بودجه ای که برای خریدمون در نظر گرفتیم ولی در کل سایز انتخابی ما هست که قیمت رو مشخص می کنه به طور مثال قیمت فرش ۱۲ متری طبیعتا از قیمت فرش ۶ متری یا قالیچه بالاتر خواهد بود. مسئله دیگه ای که باید به آن توجه کنیم و بدانیم؛ اینه که نوع فرش هم قیمت رو تحت تاثیر قرار خواهد داد. منظور از نوع فرش (فرش ۱۵۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه) است.

 

سایزهای رایج دربازار

سایزهای رایج فرش دربازار سایز ۱۲متری و۹متری و۶متری است البته سایزهای سفارشی هم بافت میشود که بصورت جفتی است .خانه شما هر اندازه‌ای و به هر شکلی که باشد، مطمئناً انتخاب‌های شما به چند اندازه رایج از فرش در بازار ایران محدود خواهد شد. فرش‌های رایج در ایران در طیف نیم تا ۱۲ متری با ابعاد مختلف قرار می‌گیرند. هنر شما این است که بهترین اندازه و ابعاد فرش متناسب با خانه خودتان را پیدا کنید.

 

فرش مناسب تنها محدود به طرح و رنگ و حتی کیفیت نمی‌شود. اندازه یک فرش هم تأثیر زیادی بر کاربری فرش دارد. در انتخاب اندازه مناسب فرش باید مؤلفه‌هایی را در نظر گرفت که در بالا به مواردی از آن‌ها اشاره کردیم. هر بخشی از خانه ابعاد و هندسه متفاوتی دارد؛ پس باید فرش متناسب با آن را انتخاب کرد.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.