5 - دکوراسیون فرش

فرش چه رنگی برای آشپزخونه بخرم؟

جدیدترین فرش فانتزی

فرش چه رنگی برای آشپزخونه بخرم؟

فرش چه رنگی برای آشپزخونه بخرم؟نکته مهم دیگر در انتخاب فرش آشپزخانه، رنگ فرش است. در نظر داشته باشید که این فضای پرتردد و ترافیک، بیش از حد معمول در معرض کثیف شدن قرار دارد. بالاتر نیز به احتمال پاشیدن و ریختن ذرات غذا و مواد خوراکی و در نتیجه لک شدن فرش اشاره کردیم.

اگر رنگ فرش روشن باشد ممکن است با انواع شوینده‌های موقت مانند شامپو فرش هم نتوان از شر لکه‌های باقی مانده از ذرات غذا و انواع خوراکی‌ها خلاص شد. مثل لک زردچوبه که در آشپزخانه‌های ایرانی به وفور یافت می‌شود.

 

 

 

فرش آشپزخانه مدرن

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن می‌باشد می‌توانید از کف‌پوش‌های سبک مدرن که طرح‌های ساده و خلوت‌تر نسبت به فرش‌های دیگر دارد استفاده کنید. فرش‌های وینتیج یا کهنه‌نما نیز می‌توانند برای مطبخ شما مناسب باشند البته بستگی به دکوراسیون قلب خانه شما نیز دارد . فرش آشپزخانه فانتزی(طرح های سبزیجات و…)

فرش‌های فانتزی نسبت به فرش‌های دیگر و فرش‌های سنتی مقرون‌به‌صرفه تره اگر دکوراسیون خانه شما مدرن هست، این مدل فرش می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشد. کف‌پوش‌های فانتزی آشپزخانه با طرح‌های بسیار زیادی در بازار موجود است، ازجمله فرش‌های با  طرح ادویه‌جات، میوه

 

 

فرش چه رنگی برای آشپزخونه بخرم؟

ابعاد و اندازه مناسب برای فرش آشپزخانه

شما می‌توانید با توجه به متراژ مطبخ و سلیقه خود از فرش‌ ماشینی یا دستباف بیضی، دایره، مستطیل شکل متناسب با فضای خود استفاده کنید.

قالیچه‌های ۲.۵×۱  و ۲.۲۰×۱.۴۰ هم می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.اگر شما مطبخ کوچکی دارید یا به هر دلیلی نمی‌توانید برای آشپزخانه خود قالی تهیه کنید می‌توانید از پادری‌ها یا کناره‌ها برای زیر سینک ظرف‌شویی خود یا مکان‌های دیگراستفاده کنید.

از مزایای کناره این است که به دلیل ابعاد کوچکتر نسبت به سایز های فرش های دیگر به راحتی قابل جابه جایی است و به راحتی در خانه قابل شست و شو است.کناره در ابعاد ۱×۴ و ۱×۳ و ۱×۲ موجود می‌باشد برای اطلاعات بیشتر ابعاد فرش میتوانید به مقاله ابعاد فرش ماشینی مراجعه کنید.

 

فرش چه رنگی برای آشپزخونه مدرن بخرم؟

فرش آشپزخانه جهیزیه عروس

فرش جهیزیه آشپزخانه عروس می تواند در رنگ های شاد انتخاب شود و می توانید برای فرش آشپزخانه تازه عروس ها از فرش هایی که در طرح های پارکت تولید شده‌اند هم استفاده کنید که معمولاً در آنها از رنگ های گرم استفاده شده است.

 با توجه به نیاز بازار و تنوع سلیقه ها، طراحان و تولیدکنندگان فرش، مدل فرش های مختلفی را در بازار عرضه می کنند که شما می توانید برای جهیزیه عروس از مدل فرش جهیزیه جدید عروس استفاده کنید و در بعضی از مدل های تازه، علاوه بر طرح های جذابی که مشاهده می کنید، از طرح های سه بعدی و عمق دار دار نیز استفاده شده که می تواند جلوه بسیار چشم‌نوازی را در فضای آشپزخانه شما ایجاد کند.

 

فرش چه رنگی برای آشپزخونه ام بخرم؟

چه جنس فرشی مناسب آشپزخانه است؟

پیش تر بیان کردیم که در آشپزخانه فعالیت های مختلفی انجام می شود. شستشن ظرف و لباس تولید رطوبت می کند، پخت و پز حرارت ایجاد می کند و … . به این ترتیب، فرشی که انتخاب می کنید باید قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته باشد، و به علت پخش شدن چربی و حرارت پخت و پز نیاز به شستشوی زیاد خواهد داشت، از این رو باید در برابر شستشو مقاوم باشد.

 

فرش آشپزخانه چه رنگ و طرحی بخرم؟

سخن پایانی

شما می توانید یک فرش با جنس فیبر دوام دار بخرید که بهترین شانس تمیز نگه داشتن کف آشپزخانه را داشته باشید یا این که یک فرش ارزان قیمت خریداری کنید، تا به آسانی در هر زمان که خواستین آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از پیشنهادات ما فرش با جنس پلاستیک است که بهترین گزینه برای مقابله با لکه ها، چربی و رفت و آمد بالای آشپزخانه خواهد بود. با این حال، نایلون نیز از گزینه های دیگر گران تر است.

 

 

 

, , , , , , , , , , ,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.