1 - راهنمای خرید فرش

فرش کهنه نما

فرش نقره ای

فرش کهنه نما

 

فرش کهنه نما  از آنجا که فرش های دستباف کهنه بسیار ارزشمند هستند و قیمت بسیار بالایی هم دارند کسانی که در صنعت فرش فعالیت می کنند از فرش کهنه نما به عنوان جایگزین فرش هایی با قدمت بالا استفاده می کنند. کهنه نما کردن فرش نه تنها امروزه رایج است در گذشته نیز رواج داشته است.

 

در واقع فرش کهنه نما به فرشی گفته می شود که از روش های مختلفی به منظور دادن جلوه کهنه به فرش استفاده می شود در این روش ممکن است که رنگ اولیه فرش کم رنگ شود و یا اقداماتی انجام پذیرد که قسمت هایی از فرش ساییدگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح پاخور آن بیشتر باشد.

 

فرش ماشینی

خصوصیات فرش کهنه نما چیست؟

 

۱-عمر و قدمت فرش‌های کهنه نما: از زمان مطرح شدن و تولید فرش های وینتیج بیش از ۵ سال نمی گذرد.

 

۲-کیفیت فنی بالا: تقریبا تمامی فرش های وینتیج در شانه های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ تولید می شوند. دلیل این امر آن است که برای آن که طیف رنگی این گونه فرش ها خوب از آب درآید، نیاز است که شانه های فرش همچون پیکسل های یک عکس زیاد باشد تا مرز بین رنگ ها چندان واضح و مشخص نباشد. همانطور که مرز رنگ های یک طیف رنگی قابل تمایز نیست، عموماً رنگ های به کار رفته در فرش های کهنه نما هم به این شکل هستند. به عبارت دیگر، اصولاً رنگ های به کار رفته در آنها رنگ های نزدیک به هم هستند.

 

۳-تعدد رنگ محدود: بر خلاف فرش های سنتی که رنگ های متعدد و متمایزی در بافت آنها استفاده شده، تعدد رنگ فرش های کهنه نما چندان زیاد نیست.

۴-ماشینی بودن فرش‌های وینتیج: تمام فرش های وینتیج ماشینی هستند. در بازار فرش هیچ گونه فرش وینتیجی را پیدا نمی کنید که دستباف باشد.

 

فرش کاشان

مکان استفاده فرش کهنه نما

 

از آنجایی که فرش وینتیج یک فرش اصیل و ارزشمند شناخته می شود، پس باید در جای درستی از آن استفاده شود. مثلا آشپزخانه که یکی از پر رفت و آمدترین بخش های خانه است و فرش آن مدام در معرض کثیف شدن است، انتخاب خوبی برای فرش کهنه نما نمی باشد؛ اما در عوض سالن پذیرایی گزینه بسیار مناسبی برای پهن کردن فرش وینتیج محسوب می شود. به خصوص که این مدل فرش به راحتی با هر سبک دکوراسیون و مبلمانی هماهنگ شده و از این بابت هیچ مشکلی در میان نخواهد بود.

جنس و ابعاد و مشخصات فنی فرش کهنه نما

 

فرش های وینتیج و پتینه از الیاف آکرولیک هیت ست شده و پلی استر بافته می شوند و در نتیجه می توان گفت که این دسته از فرش ها دارای ویژگی هایی چون نرمی و لطافت، عدم پرزدهی، مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل مختلف، ثبات رنگ، ضد حساسیت و… می باشند.

همچنین فرش های وینتیج به صورت ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه با تراکم های ۲۲۵۰ و ۳۶۰۰ در ۸ رنگ تولید می شوند که شما می توانید آنها را در ابعاد ۲، ۴، ۶، ۹ و ۱۲ متری تهیه کنید. فرش های پتینه نیز ۵۰۰ شانه با تراکم ۲۱۰۰ قابل خریداری هستند.

فرش ماشینی کاشان

کیفیت و قیمت فرش کهنه نما

به طور کلی فرش های بافته شده از الیاف آکرولیک کیفیت بسیار مرغوبی داشته و بنابراین فرش کهنه نما هم از این قاعده مستثنی نیست و در نتیجه رنج قیمتی متوسطی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان مراجعه کنید.

در حال حاضر فرش کهنه نما مشتریان زیادی دارد و کسانی که این نوع از فرش ها را خریداری می کنند با علم و آگاهی از این که فرش کهنه نما در روندی غیر طبیعی تهیه شده است برای خرید فرش کهنه نما اقدام می کنند. این نوع فرش ها به سبب زیبایی خاصی که دارند جلوه ویژه ای را به منازل می بخشند.

فرش

,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.