1 - راهنمای خرید فرش

فرش گرد (دایره)

فرش گرد (دایره)

فرش گرد (دایره) ، برای به کار بردن فرش گرد باید عوامل مختلفی را بررسی کرد. به صورت کلی فرش گرد به تازگی وارد دنیای دکوراسیون منازل شده و طرح‌های به وجود آمده از آن نیز جدید هستند. در گذشته معمولاً از فرش‌های مستطیلی به صورت اجمالی استفاده می‌شد و از لحاظ هندسی تنوع کمی در فرش‌ها وجود داشت. فرش گرد را می‌توان در بخش‌های مختلفی از منزل مانند پذیرایی، اتاق و آشپزخانه قرار داد که هر کدام از آن‌ها را به شکل ویژه تحلیل خواهیم کرد. در ادامه موارد کاربرد این نوع فرش را همراه با مکان مدنظر آن بیان می‌کنیم.فرش گرد (دایره)

 

بزرگ‌تر نشان دادن فضا

همه کارشناسان دکوراسیون تلاش می‌کنند تا مسئله کمبود فضا را به خوبی پوشش دهند تا ضعفی در این مورد دیده نشود. به صورت کلی انداختن فرش گرد باعث می‌شود که محیط را بزرگتر از اندازه واقعی خود نشان دهد و وضعیت خوبی را به نمایش بگذارد. زمانی‌ که شما به منحنی‌های فرش نگاه می‌کنید ناخودآگاه به سایر اجسام اطراف آن نیز دقت خواهید کرد که همین امر باعث بزرگ دیده شدن می‌گردد. از طرفی این نوع فرش محیط کلی را منظم‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد و همین مورد می‌تواند یک دلیل مهم برای استفاده از فرش گرد در دکوراسیون منزل باشد.فرش گرد (دایره)

 

انتخاب فرش گرد

برای بهترین انتخاب می‌توانید به نقش پارچه مبل، کوسن یا پشتی‌ها و کاغذ دیواری اتاق توجه کنید. رنگ زمینه آن‌ها را در نظر گرفته و فرشی گرد متناسب با همان رنگ زمینه انتخاب کنید. اگر تمایل دارید تفاوت بیش‌تری ایجاد کنید، رنگی که بیش‌ترین جلوه را در فضایتان دارد ملاک قرار دهید.فرش گرد (دایره)

 

جای کافی برای فرش مستطیل ندارید.

نقشه هر واحد مسکونی دارای نقاطی است که نمی‌توان یک فرش کامل استاندارد را برای آن استفاده کرد. ممکن است در اتاق مدنظر شما ستون یا وسیله‌ای باشد که نتوانید فرش مستطیلی بیندازید. در چنین شرایطی به کار گرفتن فرش گرد بهترین راهکار ممکن است و شما را از شر مشکلاتی مانند جمع شدن فرش خلاص می‌کند. این مورد به‌خصوص در اتاق‌های کوچک بیشتر دیده می‌شود که فرش‌های گرد بهترین راه حل ممکن برای این کار هستند.

 

فرش گرد و مبلمان

اندازه فرش دایره‌ای شکل باید آن‌ قدر بزرگ باشد تا در فضا گم نشود و مبلمان اصلی دکوراسیون در ارتباط بصری و مکانی با آن قرار بگیرد. لبه آن باید در امتداد لبه پایینی مبل باشد تا فردی که روی مبل می‌نشیند، پاهایش روی فرش قرار گیرد. در این صورت چیدمانی منسجم خواهید داشت. انتخاب چنین فرشی برای دکوراسیونی با مبلمان دایره‌وار، مانند میز غذاخوری گرد یا میز قهوه‌خوری، گزینه جذابی خواهد بود.فرش گرد (دایره)

 

ناگفته‌هایی درباره فرش گرد

بسیاری از مزیت‌های فرش گرد در مطالب بالا بیان شد ولی فراموش نکنید که این نوع از فرش در بعضی از مکان‌ها نباید استفاده شود. اگر مبلمان شما از نوع کلاسیک مستطیل است این را بدانید که نمی‌توان از فرش گرد در این مورد بهره برد. اگر مبلمان خانه شما از نوع مدرن است می‌تواند به خوبی در کنار فرش گرد قرار بگیرد و یک شاهکار واقعی برایتان خلق خواهد کرد. اگر می‌خواهید این فرش را در زیر میز و صندلی قرار دهید در ابتدا اندازه میز را مشخص کنید و سپس برای خرید فرش ماشینی اقدام کنید تا دچار خطا و اشتباه محاسباتی نشوید.

 

بعضی از افراد معتقدند که نباید فضای خالی بر روی کف اتاق بیش از حد باشد زیرا حالت زننده‌ای دارد. در چنین مواردی می‌توان از فرش‌های گرد کوچک بهره جست که البته در این شرایط بیشتر برای زیبایی به کار می‌روند و تاثیر دیگری ندارند. رنگ فرش نیز باید با دیوار هماهنگ باشد تا تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب بیشتر گردد. به‌طور کلی این نوع از فرش انتخاب افراد خاص است و اگر به دنبال طرح‌های یونیک و منحصر به فرد هستید فرش گرد کمک زیادی به شما خواهد کرد.فرش گرد (دایره)

 

جمع بندی استفاده از فرش گرد در  دکوراسیون

محل قرارگیری فرش گرد در خانه شامل ورودی، پذیرایی، آشپزخانه و اتاق می‌شود و شخص ‌می‌تواند در این فضاها از آن بهره ببرد. در این مقاله به صورت اجمالی انواع کاربردهای فرش گرد بیان شد و حال شما می‌توانید با چشمانی باز انتخاب خود را به انجام برسانید. در حال حاضر برندهای بسیاری در حال تولید این فرش‌ها هستند و با حداکثر توان خود به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند. اکثر فرش‌ها دارای ضمانت مناسب بوده و از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار می‌گیرند. امیدواریم به کمک گرفتن از این اطلاعات محصولی درجه یک و مناسب خود را خریداری نمایید.فرش گرد (دایره)

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.