1 - راهنمای خرید فرش

فرش ۱۵۰۰ شانه یعنی چه؟

فرش نقره ای در دکوراسیون
فرش ۱۵۰۰ شانه یعنی چه؟

فرش ۱۵۰۰شانه یعنی چه ؟ اگر قصد خرید فرش ماشینی را داشته باشید اصطلاح شانه و تراکم را حتما شنیده اید و اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که فرش ۱۵۰۰ شانه  یعنی چه؟

شانه فرش ماشینی تعداد گره های عرض فرش و تراکم فرش ماشینی تعداد گره های طول فرش می باشد، اما دلیل این تفاوت ها چیست؟ و آیا در کیفیت فرش تاثیری می گذارد یا خیر؟ در جواب این سوالات باید گفت مهمترین عامل در بحث کیفیت فرش ماشینی، نخ یا همان الیاف به کار رفته در فرش می باشد به طوری که یک فرش با تراکم پایین ولی الیاف درجه یک عمر بسیار طولانی تر در برابر فرش با شانه و تراکم بالا ولی الیاف نامرغوب خواهد داشت.

فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ کاشان جدیدترین محصول شرکت فرش تندیس خاطره  می باشد و در حدی ریز بافت می باشد که ظاهری دستبافگونه داشته و ظرافت آن چشم ها را به خود خیره می کند. باماهمراه باشید.

فرش1500شانه یعنی چه؟

مشخصات فرش ۱۵۰۰شانه

دراین مقاله برخی از اصطلاحات فرشبافی در صنعت فرش ماشینی توضیح داده شد. بنابراین تعریف فرش ۱۵۰۰ شانه به فرشی گفته می‌شود که در هنگام چله کشی ۱۵۰۰ جفت تار در دستگاه برای ان چله کشی شود. این تعداد تار در همان سه متر عرض فرش است بنابراین باید بسیار ظریف باشند. از طرفی باید مستحکم هم باشند.

 

می‌توانید تصور نمایید که در فضایی بین تارها چه نخی باید بافته شود. این نخ باید بسیار ظریف باشد. نمره نخ استفاده شده در فرش ۱۵۰۰ شانه ۴۴ تا ۵۰ است. بنابراین نخ ۱۵۰۰ شانه تراکم بالایی  دارد.

 

این تراکم بالا موجب ریزبافتی فرش است. در فرش ریز بافت نخ ظریف استفاده می‌شود. خاب این نخ ها کم است یعنی در حدود یازده میلیمتر. بنابراین فرش نازک است. بنابراین فرش ۱۵۰۰شانه کاشان می‌تواند برای نقشه های بسیار بسیار ظریف جایگاه مناسبی محسوب شود.

 

این فرش ها را در بازار فروش به فرش‌های دستبافگونه تر مشهور است. شاید با خواندن این نام به این فکر بیفتید که مفهوم این نام چیست؟ قبل از تولید فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه صنعت فرش ماشینی در رقابت با فرش دستبافت اقدام به تولید فرش۱۲۰۰ شانه کرده بود که در بازار به فرش دستباف گونه مشهور شد. از این رو مدل جدید به فرش دستباف گونه تر شهرت یافت. ولی به نظر میرسد باید فکری به حال نام گذاری صحیح فرش‌ها نمود. چون صنعت فرش هر لحظه در حال تغییر و تحول است. مثلا برای فرش های ۱۸۰۰ شانه و بالاتر چه نامی خواهد بود؟

 

 فرش1500شانه کاشان یعنی چه؟

فرش ۱۵۰۰شانه چه مصارفی دارد؟

فرش ۱۵۰۰شانه در مدل های سنتی و مدرن بافته می‌شود. مشتریان فرش ۱۵۰۰ شانه بدلیل ظرافت و نازکی و لطافت ان قیمت بیشتری می‌پردازند. این فرش ها در سالن‌های پذیرایی مجلل که مد و دکوراسیون بسیار اهمیت دارد کاربرد مناسبی دارند. در سالن های پذیرایی اپارتمانی شیک نیز در کنار سایر لوازم منزل می‌درخشند.بنابراین هنگامی این فرش را می‌خرند که می‌خواهند میزان دلبستگی به مد را به همتایان خود نشان دهند.

 

فرش ماشینی 1500شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی را چگونه مصرف کنیم؟

فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی مانند فرش دستبافت لطیف است. وسایل سنگین را روی آن قرار ندهید. چرا که اثر پایه ها موجب از بین بردن الیاف و اسیب به فرش می‌شود.

 

با آن که تراکم فرش زیاد است اما وزن فرش ۱۵۰۰شانه ماشینی هموزن فرش ۷۰۰ شانه ان در یک نخ همجنس ان است.نبابراین سبک است. به خاطر ظرافت و نازکی ممکن است روی سرامیک سر بخورد. این فرش را در اتاق سالمندان و بچه‌ها اگر پهن می‌کنید حتما از ترمز فرش استفاده نمایید تا حادثه ای تلخ براثر سر خورن برای عزیزانتان پیش نیاید.

 

فرش

, , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.