1 - راهنمای خرید فرش

فرش ۷۰۰شانه بخریم یا ۱۰۰۰شانه

فرش ماشینی

فرش ۷۰۰شانه بخریم یا ۱۰۰۰شانه 

فرش ۷۰۰شانه بخریم یا ۱۰۰۰ شانه ،کارخانه فرش تندیس خاطره کاشان با ارائه انواع نقشه های فرش ماشینی ۷۰۰شانه و همچنین ۱۰۰۰شانه و با توجه به سلیقه های مختلف این محصولات را در رنگ های جدید و جذاب تولید می کند که در این مقاله می خواهیم به این موضوع که چه فرشی بخریم تا بهتر باشد .بپردازیم.

فرش کاشان

بهترین شانه فرش

شانه فرش یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید بهترین فرش ماشینی می باشد. شانه در حقیقت گره های عرضی پشت فرش می باشد که در فرش۷۰۰ شانه طبعا این مقدار ۷۰۰ و در فرش  ۱۰۰۰ شانه خواهد بود پس برای جا شدن این تعداد گره در یک متر پشت قالی در فرش ۱۰۰۰ شانه باید از نخ های ظریف تری استفاده کنیم که در نهایت بافت فرش ریزتر شده و زیبایی نقشه آن بیشتر خواهد شد.

 

اهمیت تراکم در فرش ۱۰۰۰ شانه

تراکم فرش۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰شانه؟ اهمیت تراکم در استحکام فرش، سنگینی و در نهایت عمر طولانی تر آن خواهد بود. به فرش های هزار شانه به بالا به دلیل ظرافت بافت در نقشه های آن ها فرش دستباف گونه می گویند. تراکم های مختص به فرش هفتصد شانه ۲۵۵۰ و تراکم فرش ۱۰۰۰ شانه ۳۰۰۰ می باشد.

 

البته به تازگی برخی از کارخانجات فرش ماشینی کاشان اقدام به تولید فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ نموده اند یا همچنین فرش ۷۰۰ شانه در تراکم های ۲۲۵۰ و ۲۵۵۰ نیز تولید می شود.

فرش کاشان

تفاوت فرش ۱۰۰۰شانه با ۷۰۰شانه

اصلی ترین تفاوت فرش ۷۰۰شانه با ۱۰۰۰ شانه در اختلاف شانه و تراکم می باشد که باعث می شود فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ضخیم تر از فرش ۱۰۰۰ شانه باشد ولی در عوض فرش ۷۰۰ شانه از نقشه های ظریف تر و ریزبافت تری برخوردار می باشد. با این تفاسیر برای خرید فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰شانه؟

 

در پاسخ باید گفت محصولاتی که در کارخانه فرش ماشینی کاشان تولید می شوند علاوه بر نشان استاندارد ایران گواهینامه کیفیت اروپایی را هم دارا می باشند که این نشان ها گواه بر تولیدات درجه یک این محصولات است. پس هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان تردیدی در خصوص کیفیت فرش ماشینی نداشته باشید.

 

پس می توان این گونه نتیجه گیری کرد مهم ترین تفاوت فرش ۱۰۰۰شانه با فرش ۷۰۰شانه در تعداد گره های عرضی و طولی که در شانه و تراکم فرش اختلاف ایجاد می کند می باشد و تفاوت دیگر نیز در طول خاب یا همان ضخامت فرش می باشد که به آن اشاره کردیم.

فرش کاشان

قیمت فرش ۷۰۰ شانه

قیمت فرش ماشینی هفتصد شانه نسبت به تولیدات دیگر بسیار مناسب می باشد که این فاکتور سبب استقبال خریداران و در نتیجه ایجاد تنوع در نقشه و رنگ های فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ شده است.

تفاوت قیمت فرش ۷۰۰ شانه در تهران و کاشان بسیار فاحش می باشد چرا که محصولاتی که در کارخانه فرش ماشینی عرضه می شوند با قیمت درب کارخانه بوده و بدون واسطه به دست مصرف کنندگان شهرهای مختلف کشور می رسند.

 

خرید فرش ارزان

نتیجه گیری

اگر سری به بازار حضوری و یا فروشگاه آنلاین فرش تندیس خاطره کاشان زده باشید متوجه خواهید شد فرش های ماشینی در مدل های فرش ۵۰۰ شانه، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه، فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه تولید و عرضه می شوند.

پس در نهایت به این جمع بندی می رسیم که جواب سوال فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰ شانه بیشتر در گروی انتظار شما از فرش مورد نظر و سلیقه خریداران در استفاده از فرش ماشینی می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.