1 - راهنمای خرید فرش

فرش ۷۰۰شانه ضخیم است یا نازک ؟

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

فرش ۷۰۰شانه ضخیم است یا نازک ؟

فرش ۷۰۰شانه ضخیم است یا نازک ؟ در خرید فرش ماشینی به موارد زیادی توجه می شود. یکی از این موارد ضخامت و خاب فرش است. معمولا در کنار قیمت فرش به ضخامت فرش نیز توجه زیادی می شود. در همین راستا یکی از سوالات بسیاری از خریداران این است که فرش ضخیم بهتر است یا فرش نازک؟ خرید کدام فرش برای شما مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال باید موارد زیادی از جمله شانه و تراکم فرش فرش را مورد بررسی قرار دارد.

 

در این مقاله  به بررسی تاثیر ضخامت فرش در کیفیت و طول عمر و اینکه فرش ۷۰۰شانه ضخیم است یا نازک ؟  صحبت می کنیم .در ادامه مهم موارد تاثیر در گذار ضخامت فرش را بیان می کنیم.

 

فرش ماشینی 700شانه نازک است یا ضخیم ؟

فرش ضخیم یا فرش نازک، خرید کدام یک بهتر است ؟

در خرید فرش ماشینی مشخصات ضخامت فرش موردی مهم و قابل توجه است. اما در مورد ضخامت فرش موارد زیادی وجود دارد که باید به آن ها نیز دقت کرد. مهم ترین عاملی که در ضخامت فرش تاثیر گذار است، شانه و تراکم فرش است. شانه و تراکم فرش بیشترین تاثیر را در ضخامت و زیبایی فرش دارند. در این جا بهتر است توضیح کوتاهی در مورد شانه و تراکم فرش بدهیم.

 

شانه فرش به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض بافت فرش گفته می شود. این تعداد گره را می توان با یک خط کش اندازه کیری کرد. تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش نیز که معمولا با مضرب ۳ در نظر گرفته می شود، تراکم فرش نامیده می شود. پس می توان گفت شانه و تراکم به تعداد گره هایی که در بافت فرش وجود دارد اشاره می کند. برای مثال یک فرش ۷۰۰ شانه دارای ۷۰۰ گره در یک متر از عرض فرش خواهد بود. شانه و تراکم های شناخته شده را می توان به صورت زیر بیان کرد:

 

  • فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰
  • فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰
  • فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰
  • فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰

 

فرش 700 نازک است یا ضخیم ؟

تاثیر شانه و تراکم فرش در ضخامت و نازک بودن فرش

همان طور که گفتیم نازک یا ضخیم بودن فرش به طور مستقیم با شانه و تراکم فرش در ارتباط است. به صورت کلی با زیاد شدن شانه و تراکم فرش بافت فرش نازک تر می شود. اما علت نازک تر شدن بافت فرش چیست؟ با بیشتر شدن شانه و تراکم و افزایش ریز بافتی فرش تعداد گره هایی که در یک بخش مشخص از فرش قرار دارد زیاد می شود. در نتیجه برای این که این تعداد گره بتواند در کنار هم قرار گیرد باید از الیاف نازک تری استفاده شود. پس فرش های ریز بافت مثل فرش ۱۵۰۰ شانه الیاف نازک تری در بافت خود دارند.

 

الیاف نازک اصطلاحا ایستایی کمتری دارند. این بدین معنی است که اگر در کنار هم قرار گیرند ممکن است روی هم خمیده شوند. با خم شدن الیاف فرش روی هم، نقش های فرش به هم می ریزد و زیبایی خود را از دست می دهد. برای جلوگیری از این مورد باید ارتفاع نخ های خاب در فرش های ریز بافت با الیاف نازک کاهش پیدا کند. با کم شدن خاب فرش ایستایی نخ های خاب افزایش پیدا کرده و دیگر نقوش طرح فرش به هم نخواهد ریخت.

 

در فرش هایی که شانه و تراکم پایین تری دارند مثل فرش ۷۰۰ شانه الیاف ضخیم تری در بافت فرش استفاده شده است. این الیاف ایستایی بالایی دارند. از این رو می توان این فرش ها را با ضخامت بالاتری تولید کرد. پس فهمیدیم که با زیاد شدن شانه و تراکم در فرش به دلایل فنی از ضخامت بافت فرش کاسته می شود. ضخامت و خاب استاندارد در فرش های ماشینی به شکل زیر است.

  1. فرش ۵۰۰ شانه: خاب حدود ۱۱ میلی متر
  2. فرش ۷۰۰ شانه: خاب حدود ۹ میلی متر
  3. فرش ۱۰۰۰ شانه: خاب حدود ۸ میلی متر
  4. فرش ۱۲۰۰ شانه: خاب حدود ۷ میلی متر
  5. فرش ۱۵۰۰ شانه: خاب حدود ۶ میلی متر

 

فرش 700شانه ضخیمه یا نازکه ؟

فرش ضخیم و فرش نازک چه مزایا و معایبی دارند؟

تا اینجا با دلیل کم یا زیاد بودن ضخامت فرش آشنا شدیم. اما سوال خریداران این است که فرش های نازک و ضخیم چه تفاوت هایی دارند؟ خرید کدام یک برای یک خریدار بهتر خواهد بود. در این مورد باید گفت فرش ضخیم نسبت به فرش نازک مطمئنا مقاومت بیشتری دارد. بافت ضخیم فرش در برابر ضربه و قرار گرفتن اجسام سنگین مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. فرش های با خاب کم و بافت نازک فوق العاده ظریف و حساس هستند. به همین دلیل در هر فضایی نمی توان از این فرش ها استفاده کرد.

 

در سوی دیگر فرش های با شانه و تراکم کم مثل فرش ۵۰۰ شانه یا فرش ۷۰۰ شانه با دستگاه های قدیمی تر بافته می شوند و قیمت ارزان تری دارند. قیمت ارزان تر نیز مزیتی مهم است که در هنگام خرید به آن دقت می شود. در سوی دیگر فرش های با شانه و تراکم بالا بافت بسیار زیباتری دارند. نقش و نگار های این فرش ها به بهترین شکل به نمایش درآمده است. فرش ۱۲۰۰ و فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان که ریز بافت ترین فرش های ماشینی هستند با جدید ترین دستگاه ها بافته می شوند و بافتی دستباف گونه دارند.

 

فرش نازک بهتره یا ضخیم ؟

فرش نازک در چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

فرش های با بافت نازک و ظریف مثل فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه گران قیمت و دستباف گونه هستند. این فرش های لوکس و مجلل گران قیمت هستند و ظاهری فوق العاده زیبا و جذاب دارند. کسانی که به زیبایی فرش اهیمت بیشتری می دهند تا ضخامت فرش به خرید فرش های ریز بافت رغبت پیدا می کنند. یکی از ویژگی های فرش های نازک و ریز بافت داشتن طرح های مدرن و پالت رنگی شیک و به روز است.

 

فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه کاشان بافتی بسیار نرم و لطیف دارند و برخلاف فرش های قدیمی تر شکنندگی بافت در آن ها بسیار کم است. تار و پود این فرش ها از جنس پنبه است که لطافتی بی مانند در بافت این فرش شکل داده است. فرش های ارزان قیمت و ضخیم مثل فرش ۵۰۰ شانه دارای تار و پودی از جنس پلی استر هستند که ممکن است درصد کمی نیز پنبه داشته باشند.

 

فرش نازک و ریز بافت هر چند بسیار زیبا و لوکس است اما در سوی دیگر حساس و ظریف است. این فرش ها برای استفاده در فضا هایی که پاخور بالایی دارند مناسب نخواهند بود. زیرا به دلیل نازک بودن بافت از طول عمر فرش کاسته می شود. به همین دلیل اگر به سبک سنتی و اصیل ایرانی زندگی می کنید و به استراحت کردن روی فرش عادت دارید بهتر است فرش های ضخیم تر مثل فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان را خرید کنید.

 

فرش ضخیم بهتراست یا نازک ؟

فرش ضخیم در چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

فرش ضخیم برای هر نوع فضایی ایده آل است. این فرش مقاومت بسیار مناسبی در برابر پاخوردگی، ضربه قرار دادن اجسام سنگین و … دارد. بافت این فرش بسیار نرم و لطیف است. این فرش برای سبک زندگی ایرانی ایده آل است. فرش های ضخیم مثل فرش ۵۰۰ و فرش ۷۰۰ شانه قیمت ارزان تر و مناسب تری نسبت به فرش های ریز بافت دارند.

 

مزیت دیگری که فرش های ضخیم دارند کیفیت بسیار بالای الیاف و طول عمر عالی است. این فرش ها هر چند قیمت ارزان تری دارند اما با الیاف درجه یک بافته می شوند. الیاف این فرش ها تفاوتی با فرش های گران قیمت ندارند. نخ های استفاده شده در این فرش ها نیز اکریلیک هیت ست شده است که در فرش های گران قمیت و ریز بافت به کار می رود.

 

فرش نازک بخریم یا نازک ؟

خرید فرش ماشینی با کیفیت از کارخانه فرش

ضخامت فرش موردی است که با چشم نمی توان آن را تشخیص داد. از این نظر در خرید فرش ماشینی باید از برند های معتبر و معروف خرید کرد. در سایت قالی کاشان می توان بهترین فرش های تولید شده در کارخانه فرش کاشان را خرید کرد. محصولات عرضه شده در سایت قالی کاشان با ضمانت نامه ۱۰ ساله کیفیت به دست خریداران می رسد. اگر قصد خرید فرش درجه یک و با کیفیت کاشان به قیمت درب کارخانه را دارید مطمئنا خرید از فروشگاه قالی کاشان بهترین راه است.

 

در این فروشگاه فرش کاشان انواع فرش های ماشینی مثل فرش کلاسیک، فرش افشان، فرش سنتی، فرش فانتزی، فرش وینتیج، فرش شگی، فرش کودک و … قابل خرید است. جدید ترین طرح ها و مدل های فرش در این مجموعه قابل مشاهده و بررسی است. این مزیت نیز خرید فرش برای هر سلیقه ای را آسان کرده است. انواع فرش ضخیم و ارزان قیمت و فرش های نازک و ریز بافت در سایت قالی کاشان با کمترین قیمت از کارخانه فرش کاشان به فروش رسیده است. قبل از خرید فرش ماشینی پیشنهاد می کنیم با کارشناسان قالی کاشان تماس بگیرید. با این کار از مشاوره رایگان در خرید فرش نیز بهره مند می شوید.

 

فرش ضخیم

جمع بندی

نازک یا ضخیم بودن فرش موردی است که برای خریداران اهمیت زیادی دارد. در این مقاله موارد مهم در ضخامت فرش و هم چنین ویژگی های فرش ضحیم و نازک را بررسی کردیم. در نهایت این سوال که فرش نازک یا ضخیم بهتر است به ملاک های خرید شما بستگی خواهد داشت. اگر دوست دارید فرش زیبا و دستباف گونه در دکوراسیون داشته باشید، فرش های ظریف مثل فرش ۱۵۰۰ شانه برای شما مناسب است.

 

اما اگر فرش ضخیم و ارزان قیمت می خواهید فرش های ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه خرید بهتری است. در نهایت این شما هستید که در مورد نازک و ضخیم بودن فرش تصمیم خواهید گرفت. امیدواریم با خواندن این مقاله ازسایت شرکت فرش تندیس خاطره کاشان خریدی عالی داشته باشید.

 

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.