1 - راهنمای خرید فرش

قیمت فرش ماشینی نانو

فرش کاشان

قیمت فرش ماشینی نانو

قیمت فرش ماشینی نانو،محققان در سال های اخیر با تحقیقاتی که انجام داده اند توانسته اند نخی را تولید کنند که خاصیت ضد باکتری داشته باشد . استفاده از این نخ ها در فرش های باعث می شود موقع استفاده از آن ها در مکان های پر رفت و آمد دچار بو گرفتگی نشوند . و این مزیت به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری آن ها می باشد . از زمان های گذشته در کشور ما از فرش به عنوان یک وسیله ی زینتی استفاده می کردند.

اکنون پس از گذشت سال ها به عنوان یکی از نیاز های ضروری ما محسوب می شوند . با ورود فرش های ماشینی به جای فرش های دست بافت موجب بروز یک سری آلرژی شد که این آلرژی ها به دلیل استفاده الیاف مصنوعی در فرش های ماشینی است. زیرا در زمان های گذشته برای بافت فرش های دست بافت از الیاف پشم و ابریشم که طبیعی بودند استفاده می شد.

این گونه از الیاف ها دارای هیچ گونه حسایت و آلرژی نبودند . اما در فرش های ماشینی از الیاف پلی استر و آکریلیک استفاده می کنند که این نوع از الیاف ها موجب ایجاد حسایت و آلرژی در افرادی می شوند که مستعد آلرژی هستند به خصوص کودکان . با رشد شهر نشینی بیمار های تنفسی ، پوستی و چشم بسیار زیاد شده است .

 

فرش یکی از عامل های اصلی آن است. برای انتخاب فرش یکی از مهم ترین معیار های انتخاب آن کیفیت آن می باشد و توجه به این عامل برای حفظ سلامت خانواده مهم است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و بروز و ایجاد تکنولوژی نانو فرش های وارد بازار شده است که چنین تکنولوژی در آن ها استفاده شده است. با افزایش و شیوع بیماری ها حفظ سلامت جامعه و ارتقا سلامت جامعه در دستور کار قرار گرفته است. به همین خاطر تولید فرش ماشینی آنتی باکتری دارای تاثیر بسزایی بوده است که جزو یکی از مهم ترین عامل های حفظ سلامت جامعه است.

از جمله خاصیت های بازر فرش های آنتی باکتریال می توان به ضد بو و ضد قارچ بودن آن که برای افرادی که دارای بیماری های پوستی ، تنفسی و چشمی هستند بسیار خوب است و ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد. به همین دلیل برای حفظ سلامت کودکان که دائما با فرش در تماس هستند و سایر افراد خانواده مفید می باشند. و سطح سلامت را بسیار بالا می برند .

 

ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در فرش های ماشینی

قیمت فرش ماشینی نانو به دلیل خاصیت آنتی باکتریال (که با استفاده از تکنولوژی نانو صورت می دهند) بالاتر از فرش‌های ماشینی دیگر است. . فرش های آنتی باکتریال به دلیل خاصیت دفع مایعات ضد لک هستند. هنگامی که روی آن آب یا لکه ای ریخته شود آن لکه جذب فرش نمی شود و با تابش نور خورشید به آن از بین می رود. فرش های آنتی باکتریال به دلیل داشتن ویژگی های که در خود دارند موجب می شوند که گاز های سمی را جذب و هوا را پالایش کنند و هنگامی که آن ها را در مقابل نور خورشید قرار دهید آلودگی های را که جذب کرده اند به وسیله ی نور خورشید تجزیه می کنند.

این فرش دارای خاصیت خود تمیز شونده است و همین امر باعث شده که آن را به غنوان دوستدار طبیعت بشناسند . و همچنین برای سلامت افراد زیانی ندارد . برای این که این فرش ها خود را تمیز کنند علاوه بر نور خورشید می توانند این کار را به وسیله نور های معمولی نیز انجام دهند بنابراین برای این که آلودگی های که به وسیله فرش جذب شده تجزیه شود نیاز نیست که حتما در برابر نور خورشید قرار بگیرند اینکار را می توان دربرابر نور های معمولی که در منازل قرار دارند نیز انجام دهند فقط در مکان های که دارای گردش هوا و نور کم می باشند این عمل به کنی صورت می گیرد.

فرش و پتو یکی از پر کاربرد ترین وسیله های تولید شده در نساجی می باشند که وسیله الیاف آکرلیک تولید می شوند . این دو وسیله از جمله وسایلی هستند که به صورت مستقیم با سطح بدن و پوست در ارتباط  هستند . پس استفاده از مواد آنتی باکتریال در فرش و پتو ضروری است و باعث عدم رشد میکروب و آلودگی بر روی آن ها می شود . و این مسئله خود ضرورت و اهمیت آنتی باکتریال را نشان می دهد.

فناوری نانو توانسته با استفاده از کمترین غلظت فلز نقره خاصیت ضد میکروبی قوی بسازد . برای ساخت الیاف اکریلیک ضد باکتری به یک منبع خارجی مانند اشعه UV نور فرابنفش نیاز است . محققان توانسته اند که خاصیت آنتی باکتریا را بر روی الیاف پلی استر و آکریلیک انجام دهند اما برای انجام این کار باید هزینه ی بالای صرف شود . اما با داشتن خاصیت های که بیان شد صرف چنین هزینه ای ارزش دارد . در نمایشگاه تهران امسال اولین فرش آنتی بکتریال حاوی نانو ذرات نقره رونمایی شد .

 

یک توصیه به خریداران فرش نانو

قیمت فرش ماشینی نانو به نسبت بالاتر است به همین علت باید در نگهداری آن دقت کرد. برای پاک شدن سریع تر لکه های ایجاد شده بر روی فرش نانو بهتر است که ابتدا عامل ایجاد لکه را پاک کنید و بعد آن را در مقابل اشعه UV نور فرابنفش که همان نور خورشید و یا نور های معمولی در منزلتان می باشد قرار دهید تا مابقی لکه که در زمان پاک کردن عامل لکه از بین نرفته است، به صورت کامل پاک شود . نانویی که برای تولید فرش و پتو مورد استفاده قرار می گیرد به صورت کامل از بنیان معدنی و طبیعی هستند و به همین خاطر است که در طبیعت به صورت کامل قابل بازیافت است .

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.