3 - شانه و تراکم فرش, 4 - نقشه و طرح فرش, 6 - فرش

قیمت فرش ۶ متری

فرش ماشینی

قیمت فرش ۶ متری

فرش ۶ متری یکی از سایز های هشت گانه استاندارد در فرش های ماشینی است. به صورت کلی در صنعت فرش ماشینی و از جمله فرش کاشان، منظور از این سایز، فرشی است که با طول و عرض ۲ در ۳ متر بافته می شود. البته این طول و عرض در فرش دستباف به دلیل اینکه محصول دست و کار انسان است، دقت کمتری نسبت به فرش ماشینی که کار ماشین و کامپیوتر است دارد و ممکن است تا چند سانت اختلاف داشته باشد. اما به صورت کلی همین طول و عرض برای این سایز تعریف شده است.

 

در سالهای قبل فرش ۹ متری و فرش ۱۲ متری، از محبوبیت بیشتری نسبت به فرش های ۲*۳ برخوردار بودند. این مسئله به فرش ماشینی محدود نمی شود و در فرش دستباف هم به همین روال بوده است. اما با تغییر سبک زندگی مردم و کوچکتر شدن فضای خانه ها و رونق گرفتن زندگی آپارتمان نشینی، بحث مدیریت فضا و استفاده ی حداکثری از فضاهای موجود به شکل بسیار جدی تری رونق گرفته است.

 

مسلما این موضوع را می توان یکی از عوامل اصلی روی آوردن مردم به خرید فرش ۶ به جای فرش ۹ و یا فرش ۱۲ متری ( و حتی فرش های بزرگتر مانند فرش ۱۵ متری و ۱۸ متری و ۲۰ متری) دانست.

 

علاوه بر این، با کوچک تر شدن سایز و اندازه فرش، سبکتر شدن و راحتی حمل و نقل آن نیز یکی دیگر از مزایای فرش ۶ متری، نسبت به دیگر سایزهای بزرگتر فرش است. این نکته در انتخاب فرش، به ویژه برای کسانی که اجاره نشین هستند و یا به دلیل نوع شغل شان مجبورند زیاد جا به جا شوند و اسباب کشی زیادی را انجام می دهند، بسیار اهمیت دارد. تا آنجا که بعضی ها ترجیح می دهند به جای خرید فرش های بزرگ از قالیچه استفاده کنند!. البته مسلم است که سبکتر شدن وزن فرش به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

 

فرش ۶ متری در دکوراسیون

انتخاب سایز و اندازه فرش تا حد زیادی با نوع دکوراسیون شما و عناصر قرار گرفته در دکوراسیون و نحوه چینش آن مشخص میشود. به همین دلیل پیش از اقدام به خرید فرش، تصمیم گیری در مورد نوع مبلمان منزل و اندازه آنها و همچنین در نظر فضاهای خالی از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه شما فرش فانتزی و مدرن انتخاب کنید یا فرش کلاسیک، فرش روشن انتخاب کنید یا تیره و… همه و همه به این موضوع بستگی دارد.

 

در محیط های پذیرایی بزرگ و با استفاده از فرش ۲*۳ متری چندان خوشایند نیست. اما در صورتی که محیط خانه و پذیرایی شما به صورت طولی است و عرض کمی دارد می توانید از ۲ در ۳ در کنار هم استفاده کنید. البته از فرش ۲ در ۳ به جای فرش ۱۲ متری و فرش ۹ متری نیز یکی از گزینه هایی است که برخی افراد برای چینش فرش های خود انتخاب می کنند. در این حالت، فرش های ۲در۳ در کنار یکدیگر قرار گرفته و به صورت یک پازل چیده می شوند. این چینش پازلی (و یا به اصطلاح آجری) خود یک  مدل طراحی دکوراسیون است و زیبایی های خاص خود را دارد، به ویژه در بعضی از انواع طرح فرش که حاشیه های آنها وقتی درکنار یکدیگر قرار می گیرند، به صورت قرینه شده و طرح جدید را ایجاد می کند.

 

فرش ۶متری ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه یا ۷۰۰ و ۱۰۰ شانه؟

در خرید فرش در کنار جنس نخ و الیاف که توجه زیادی به آن می شود، شانه و تراکم فرش نیز فاکتوری مورد توجه است. انتخاب شانه مناسب فرش قبل از خرید کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. از نظر کیفیت تفاوت چندانی بین شانه های مختلف فرش وجود ندارد. البته اگر با الیاف یکسانی بافته شده باشند. بیشتر تفاوت در این فرش ها به ظاهر فرش و ضخامت آنها بر می گردد.

 

به عبارت دیگر با زیاد شدن شانه فرش ظاهری فرش زیباتر شده و طرح فرش بهتر به چشم می آید. به همین خاطر فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه دستباف گونه نامیده می شوند. اما این فرش ها ضخامت کمتری نسبت به فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه دارند. پس می توان گفت انتخاب شانه فرش به نیاز و علاقه خریدار بستگی دارد. افرادی که ضخامت فرش برای آنها مهم تر است، فرش های با شانه پایین تر را خرید می کنند. اما اگر به دنبال زیباترین فرش های ماشینی باشند فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه خرید اول آنها خواهد بود.

 

خرید فرش ۶ متری ارزان قیمت از کارخانه

برای خرید فرش با قیمت ارزان از درب کارخانه، فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان را انتخاب کنید. در این فروشگاه انواع فرش ماشینی مانند فرش کلاسیک، فرش فانتزی، فرش وینتیج، فرش کلاریس، فرش شگی، فرش آشپزخانه، فرش کودک و… با جدیدترین طرح ها قابل خرید است. با خرید از قالی کاشان هزینه کمتری برای خرید فرش پرداخت خواهید کرد. هم چنین فرش را با ارسال رایگان تحویل خواهید گرفت.

یکی از مزیت های فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان نسبت به سایر فروشگاه ها داشتن بیشترین تنوع طرح فرش است. انواع فرش ۵۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه در این فروشگاه با طرح های زیبا و لوکس به فروش رسیده است.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.