2 - راهنمای شستشو و مراقبت

لکه گیری فرش

لکه گیری فرش

لکه گیری فرش

همان طور که می دانیم ایجاد لکه بر روی فرش یک اتفاق طبیعی است و راهکار های مختلفی برای رفع آن وجود دارد که البته برخی از این راهکار ها ممکن است به بافت فرش آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. اما قصد ما در این مقاله بر این است تا راهکار های مفید و بدون ضرری را به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید انواع لکه ها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل روش های پاک کردن لکه ها با یکدیگر متفاوت است.

 

فرش

انواع لکه ها: لکه چسب (مواد چسبنده) – لکه چربی و روغن (مواد چرب گونه مانند گریس و…) – لکه صنعتی (لاک ناخن، جوهر و…) – لکه خون، سس، شکلات و… – لکه چای، قهوه، آبمیوه

 

نکات اولیه جهت پاک کردن و لکه گیری از روی فرش

همانطور که قبلا اشاره کردیم روش زدودن لکه های مختلف، متفاوت است و برخی از روش ها که علمی نباشد ممکن است به بافت فرش آسیب های جبران ناپذیری وارد سازد.

 

فرش

۱- اولین اقدام برای از بین بردن لکه های مایع، خشک کردن سریع آن به وسیله یک پارچه نخی که قابلیت جذب بالایی داشته باشد و بتواند لکه را به سرعت جذب کند. در اینصورت می توانیم مقدار زیادی از لکه را که هنوز به الیاف فرش نفوذ نکرده است را در همان اقدام اولیه از بین برد.جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

۲- بهتر است همه لکه هایی که ایجاد می شود، در همان لحظه پاک شود زیرا لکه ها به مرور زمان به بافت فرش نفوذ کرده و بعد از آن برای پاک کردن آن مواد شوینده قوی تری لازم است.

 

۳- برای پاک کردن هرگونه لکه تحت هیچ عنوان از وایتکس استفاده نکنید زیرا استفاده از وایتکس به هر میزان می تواند به بافت فرش و رنگبندی آن تاثیر جبران ناپذیری بجا بگذارد.

 

روش پاک کردن قهوه و چای از روی فرش

قبل از هرکاری  ابتدا چای یا قهوه ریخته شده را با قاشق ازسطح فرش جمع میکنیم .با پارچه ای نخی روی قسمت مورد نظر میکشیم و  پارچه ای نخی و تمیز دیگر را به سرکه و آب آغشته میکنیم و شستشو میدهیم.

 

در روشی دیگر سریعا قسمت لک شده را با آب سرد و مواد شوینده شستشو دهیم تا لکه محو شود راه دیگری که به پاک کردن لک کمک میکند ریختن مقدار نمک بر روی سطح لک شده است بعد از آن کمی صبر کنید ،مشاهده میکنید که لکه چای جذب نمک شده و تا حد زیادی از بین میرود و بعد محل لک شده را با آب گرم و مواد شوینده تمیز کنید .جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

راه پیشهادی دیگر ، کمی ماست روی لکه چای بریزد و بعد از گذشت چند دقیقه با قاشق ماست را جمع کرده محل را با دستمال خیس تمیز میکنیم .

 

روش پاک کردن آدامس از روی فرش

روش پیشنهادی اول استفاده از یک تکه یخ میباشد .ابتدا برای مدت ۳۰ ثانیه تکه یخ را روی لکه آدامس نگه دارید مشاهده میکنید تکه آدامس کم کم سفت میشود  سپس آدامس را با چاقو یا قاشق از روی فرش جدا نمایید و در نهایت ذره های باقی مانده را بانوک قیچی بچینید .

 

استفاده از سفیده تخم مرغ روش کاربردی دیگری برای پاک کردن لکه آدامس است بدین صورت که سفیده تخم مرغ را روی لک ریخته و بعد از چند دقیقه یه به آرامی با انگشت آدامس را از فرش جدا میکنیم و محل لک را شستشو میدهیم .جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

روشی هایی دیگر استفاده از سس مایونز ،مایع ظرفشویی و نمک و سرکه گرم میباشد که کمک به پاک کردن لکه آدامس میکند .

 

روش پاک کردن شربت از روی فرش

درابتدا سریعا با قاشق باقی مانده شربت را از روی سطح فرش جمع میکنیم تا از نفوذ بیشتر شربت به فرش جلوگیری شود سپس یک اسفنج را خیس کرده و روی آن میکشیم این کار را چندین بار تکرار کنید تا لک به طور کامل پاک شود.

اگر با روش بالا لکه باقی ماند از محلول الکل و سرکه به نسبت مساوی استفاده نمایید.با اسفنج محلول را روی فرش بکشید تا لک کاملا پاک شود . اگر آب میوه ها رنگی و مقاوم تر باشند از یک یا دو قطره مایع ظرفشویی استفاده کرده و با دستمال به صورت آرام و ضربه ای بزنید تا لکه کامل از بین برود.

جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

پاک کردن لکه چربی و روغن از روی فرش ماشینی

زمانی که لکه های چربی یا روغن روی فرش ایجاد می شود، افراد زیادی نمی دانند که چگونه برای پاک سازی آن اقدام کنند این مشکلات بیشتر در آشپزخانه ها حین پختن و طبخ غذا اتفاق می افتد و بجای استفاده از روش های اصولی و علمی دست به روش هایی برای پاک سازی می زنند که در مواقع متعددی به بافت فرش آسیب های جدی وارد می کنند.

 

روش اول: مایع ظرف شویی را با مقداری آب مخلوط کرده و سپس روی محل چربی ریخته و در نهایت با یک دستمال نخی خشک که قابلبت جذب بالایی داشته باشد آن را پاک کنید.

 

روش دوم: اگر به روش بالا نتوانستید چربی را پاک کرده و چربی یا روغن دارای مقاومت بالایی باشند می توانید از محلول زیر استفاده کنید: این محلول شامل یک قاشق هیدروژن پراکسید به همراه یک لیتر آب گرم سپس بایک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

 

نکته: این محلول قوی می باشد و اگر به مدت طولانی روی فرش باقی بماند، می تواند به بافت فرش آسیب برساند و سبب پوسیدگی و از بین رفتن رنگبندی فرش شود.

 

نحوه پاک کردن لاک ناخن از روی فرش

لاک ناخن یکی از لکه هایی است که اگر روی فرش ایجاد شود، پاک کردن آن بسیار سخت است زیرا این مایع پس از مدتی با هوا واکنش می دهد و تبدیل به جامد می شود، همچنین این ماده می تواند به بافت فرش نیز صدمه وارد کند.

 

درصورت ایجاد این مدل لکه، تا قبل از آن که خشک شود آن را پاک کرده زیرا زمانی که خشک شود پاک کردن لاک ناخن به مراتب سخت تر خواهد بود، ابتدا تا جایی که مقدور است لکه لاک ناخن ایجاد شده را با قاشق برداشته بطوریکه بعد از هر بار برداشتن، قاشق را شسته و مجددا به برداشتن لاکن ناخن با قاشق اقدام کنید. سپس به وسیله یک پارچه نخی که قابلیت جذب بالایی داشته باشد به آرامی روی محل لکه بکشید تا باقیمانده لاک ناخن جذب پارچه شود.جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

اما اگر از زمان ایجاد لکه لاک ناخن مدت زمان طولانی گذشته باشد، می توانید محلول تمیز کننده را با یک پارچه نخی تمیز که قابلیت جذب بالایی داشته باشد، آغشته کنید و به آرامی روی محل لکه بکشید. توجه کنید که محلول پاک کننده را مستقیما روی فرش نریزید و فقط آن با پارچه آغشته کنید.

 

فرش

لکه جوهر و اصول پاک کردن آن از روی فرش

برای پاک کردن این مدل از لکه ها از روی فرش ابتدا یک پارچه نخی تمیز و خشک که قابلیت جذب بالایی داشته باشد روی لکه انداخته تا مقداری از لکه جذب آن شود بعد از آن مقداری از شامپو بچه را روی محل لکه ریخته و یک دستمال نخی مرطوب که با آب گرم شسته شده را روی محل گذاشته تا لکه های بیشتری جذب پارچه شوند و در نهایت یک مقدار آب گرم روی فرش ریخته و با یک پارچه نخی دیگر باقیمانده لکه را تمیز کنید.جهت خرید با شماره تلفن ۰۹۱۲-۲۴۲-۰۹۹۰ تماس بگیرید.

 

 

فرش

راه های ارتباط با ما

 

فرم تماس با ما

        

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.