1 - راهنمای خرید فرش

معرفی فرش کاشان

فرش نقره ای در دکوراسیون

معرفی فرش کاشان

معرفی فرش کاشان ،امروزه یکی از مهم ترین نیاز های هر خانه فرش محسوب می شود. در چندین جای ایران و دنیا فرش تولید می شود ولی یکی از معروف ترین محصولات فرش ماشینی کاشان می باشد. طبق گفته مورخان تاریخ ایرانیان جزء اولین کسانی بودند که ابتدا به بافت گلیم ها و سپس فرش های دستباف روی آوردند. با گذشت زمان و در حدود ۵۰ سال پیش تولید فرش های ماشینی در کاشان راه اندازی شد. تفاوتی که فرش های دستباف با فرش های ماشینی دارند عدم دخالت دست انسان در فرش های ماشینی می باشد. در ادامه مقاله در مورد فرش ماشینی کاشان بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قیمت فرش 700شانه بدون پرز

فرش کاشان

شرکت های فرش ماشینی کاشان ابتدا با تنوع کمی محصولات خود را تولید کردند اما با گذشت زمان به پیشرفت بالایی در این زمینه دست پیدا کردند. اولین محصولاتی که توسط این شرکت ها بافته شد فرش های ۳۲۰ شانه بود که ارتفاع نخ خاب آن بسیار بالا بوده و سطحی نرم و لطیف را داشت. زمینه این فرش ها اکثرا لاکی و روناسی بودند. اگر به فرش خانه های افراد قدیمی نگاهی بیندازید این محصولات را ملاحظه خواهید کرد. فرش های ماشینی که امروزه تولید بالایی دارند شامل فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰، ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰، ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰، ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ و در نهایت فرش های ۱۶۰۰ شانه با تراکم ۴۸۰۰ که مدت زمان زیادی از تولید آن سپری نشده و در دسته آخرین محصولات و همچنین به روز ترین فرش های ماشینی کاشان محسوب می شود. شانه و ترام دو جزء اصلی در فرش های ماشینی می باشند. منظور از این دو ویژگی تعداد گره های فرش می باشد. به تعداد گره ها در یک متر عرض فرش شانه و به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. همان طور که میدانید فرش های ماشینی از سه نوع نخ تار، پود و نخ خاب تشکیل شده است. در ابتدا ماشینی آلات بافت فرش های ماشینی یک پودی بودند اما به مرور زمان تعداد پود ها افزایش داشته و امروزه فرش هایی که با به روز ترین دستگاه ها تولید می شوند دارای سه پود می باشند. برای محاسبه تراکم فرش ماشینی لازم است تا از تعداد پود های به کار رفته در فرش آگاهی لازم را داشته باشیم. برای مثال در یک متر عرض فرش ۱۲۰۰شانه ، ۱۲۰۰ گره به کار رفته است. همچنین در یک متر طول فرش نیز به همین گونه می باشد. اما برای محاسبه تراکم تعداد گره ها در تعداد پود فرش ضرب شده و نتیجه تراکم کلی فرش می باشد که در فرش های ۱۲۰۰ شانه ، ۳۶۰۰ تراکم است.

نکات مهم درخرید فرش ماشینی

الیاف فرش ماشینی کاشان

همان طور که با گذشت زمان تنوع در فرش های ماشینی افزایش داشت، به تعداد الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی نیز اضافه شد. این الیاف شامل اکریلیک، پلی استر، پلی اوژن، پلی پروپیلن، نایلون و… می باشند. که هر کدام از این موارد در فرش به خصوصی به کار می روند. حتی گاهی در بعضی از فرش های ماشینی این الیاف به صورت ترکیبی نیز استفاده می شوند. مرغوب ترین و گران ترین الیاف در بین موارد ذکر شده الیاف اکریلیک بوده که ویژگی های زیادی را دارد. این ویژگی ها شامل مقاومت در برابر رفت و آمد و پاخوردگی، مقاوم در برابر نفوذ آلودگی به بافت فرش، دوام در برابر حرارت و تابش نور خورشید، مقاوم در برابر شستشو و بسیاری از موارد دیگر اما اصلی ترین ویژگی الیاف اکریلیک ضدحساسیت بودن آن می باشد. این الیاف به دلیل عدم پرزدهی برای افرادی که آلرژی دارند مناسب بوده و بهترین گزینه برای افرادی که بیماری تنفسی دارند می باشد.

نکات مهم خرید فرش کاشان

ابعاد و رنگ فرش ماشینی کاشان

فرش های ماشینی کاشان در تمام ابعاد استاندارد مانند فرش ۱۲ متری، ۹متری و ۶ متری بافته می شوند. سایز های کوچک تر نیز برای بافت قالیچه ها استفاده می شود. اما اگر شما ب دنبال فرشی با سایز سفارشی و غیر استاندارد می باشید لازم است تا ابعاد مورد نظر را به کارخانه های تولید فرش داده و در مدت زمان کوتاهی فرش خود را تحویل بگیرید. همچنین فرش های کاشان تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و پرفروش ترین رنگ ها شامل فرش زمینه کرم، زمینه سرمه ای، زمینه فیلی و زمینه نسکافه ای می باشد.

فرش 700شانه

خریدفرش کاشان

اگر به دنبال فرش کاشان با کیفیت و ضمانت می باشید پیشنهاد می کنم به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه تنوع بالایی در عرضه تمام محصولات فرش ماشینی داشته و بهترین ها را برای شما ارسال می کند. از ویژگی های قالی کاشان می توان به ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران اشاره کرد.

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.