1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش, 6 - فرش

نکات مهم در خرید فرش

فرش ماشینی 3600شانه

نکات مهم در خرید فرش

نکات مهم در خرید فرش ،فرش و قالی، در خانه ما ایرانی ها حرف اول را می زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست و رازهایی درباره جنس فرش ها وجود دارد که بهتر است آنها را بدانید .

 

برای خرید فرش ماشینی باید به فضایی که تصمیم به استفاده از فرش ماشینی خود دارید نیز توجه داشته باشید و بر اساس اولویت و هر ملاکی که در ذهن دارید، محصول مناسبی را خریداری نمایید. برای مثال شما می‌توانید به دنبال فرش ماشینی باشید که پرز و یا گرد و خاک کمتری می‌گیرد و لطافت بیشتری دارد و…

 

علاوه بر این برخی از شرایط نیز می‌تواند در انتخاب فرش ماشینی شما مؤثر باشند. برای مثال توصیه‌ای که برایتان داریم این است که اگر در خانه خود فرزند کوچک و یا حتی حیوان خانگی دارید به دنبال فرش‌هایی بروید که پرز کمتری می‌گیرند و طرح‌های شلوغ‌تری دارند. با این کار اگر لکه و یا آلودگی بر روی فرش شما قرار بگیرد به همین راحتی‌ها به چشم نخواهد آمد!

 

نکات مهم در خرید فرش

فهرست مطالب

 

  • نکات مهم در خرید فرش

 

  • ابعاد فرش ماشینی 

 

  • در هنگام خرید فرش به ابعاد آن دقت کنید

 

  • شانه و تراکم فرش

 

  • ویژگی اصلی شانه و تراکم

 

چگونگی خرید فرش

ابعاد فرش ماشینی 

 انتخاب فرش ماشینی می‌تواند با ابعاد موجود در خانه شما نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. برای مثال اگر فضای خانه شما کوچک است و می‌خواهید که با کمک یک فرش ماشینی مناسب، فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید، توصیه ما این است که به سراغ فرش‌های ماشینی با رنگ‌های روشن‌تر بروید تا بتوانید با کمک آن، خانه خود را روشن‌تر، دلبازتر و بزرگ‌تر نمایان کنید.

 

توصیه دیگری که برایتان داریم این است که اگر به هر دلیلی فرشی ماشینی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید بهتر است که آن را کاملاً لوله کرده و در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید. با این کار می‌توانید از سلامت و طول عمر فرش ماشینی خود محافظت کنید.

 

 

در هنگام خرید فرش به ابعاد آن دقت کنید

۱-اندازه های قالی و قالیچه را به دقت کنترل کنید. توجه کنید فرش کج و کوله خریداری نکنید. می توان از چند سانتی متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمت های بالا و پایین آن، که اصولا از مشخصات فرش دست بافت است،چشم پوشی کرد ولی بیشتر از این، به ویژه در قالیچه های کوچک،عیب فرش به شمار می آید.

 

۲-با تاکردن فرش از قسمت میانی و روی هم قرار دادن این دو قسمت می توان تقارن طرح را نسبت به محورهایی که از مرکز فرش میگذرند تشخیص داد.

 

۳-این عمل را می توان به وسیله ی متر و یا خط کش مدرج نیز انجام داد و فاصله ی نقاط مختلف فرش را نسبت به یکدیگر سنجید.

 

۴-تقارن رنگ در اشکال بافته در فرش را نیزمورد توجه قرار دهید و همچنین دقت کنید که موتیف ها و اشکال طرح در متن دست بافته ناتمام نباشد و هر خط و شاخه ای شکل و امتداد طبیعی خود را داشته باشد و ناگهان در میان طرح قطع و ناپدید نشده باشد.

 

تهیه فرش ماشینی

شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم عبارت‌هایی پرکاربرد در خرید فرش ماشینی هستند و بسیاری از افراد، فرش‌ها را بر اساس شانه و تراکم می‌شناسند.

در واقع، شانه به تعداد گره های عرضی و تراکم به تعداد گره های طولی فرش گفته می‌شود و عددی هم که به آن‌ها نسبت داده می‌شود، تعداد گره در هر متر را معین می‌کند که در شناسنامه فرش هم قید می‌گردد.

هر گره نیز از تقاطع این دو نخ عرضی و طولی به وجود می آید. این دو نخ، همان تار و پود فرش هستند. فرش ماشینی در  تعداد شانه‌های گوناگونی تولید می‌شود. ۳۲۰ شانه، ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه.

خرید فرش

ویژگی اصلی شانه و تراکم

مهم ترین مزیت‌هایی که شانه و تراکم بالاتر برای یک فرش به ارمغان می آورند، دوام و قوام بالاتر و همچنین، ظرافت بیشتر در اجرای طرح و نقشه فرش هستند.

در کنار تار و پود، نخ سومی هم در فرش‌ها به کار می‌رود . این نخ همان نخ خواب فرش است. نخی که عمود بر دو فرش دیگر است و بر گره‌های تار و پود فرش، سوار می‌گردد.

نخ خواب همان نخی است که با دست کشیدن روی فرش احساس می‌شود و جنس آن هم از مواردی است که در شناسنامه فرش درج می‌شود. طول نخ خواب در طرح‌های کلاسیک، معمولا در حدود ۶ تا ۹ میلیمتر است.

نکته مهم خرید فرش

نکته آخر

سایت تندیس خاطره ، کلکسیونی از بهترین فرش ماشینی کاشان ، با شانه و ترکم های مختلف می باشد . مشتریان عزیز می توانند با مرجعه به سایت ، و رفتن به شاخه محصولات ، از تمامی فرش ها دیدن کنند . این شرکت فروش محصول باکیفیت با قیمت بسیار مناسب را سرلوحه کار خود قرار داده است .

تمامی محصولات سفارش شده توسط مشتری ، به صورت کاملا رایگان و در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد . تمامی محصولات به صورت مستقیم و به قیمت درب کارخانه ارسال می شود . مشخصات کامل فرش ، برروی برچسبی که بر پشت فرش درج شده است ، وجود دارد .

تماس با ما

شما میتوانید با مراجعه به سایت شرکت فرش تندیس خاطره کاشان از متنوع ترین محصولات مدرن و به روز این شرکت دیدن فرمایید و جهت مشاوره و فروش با شماره زیر تماس بگیرید.

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.