1 - راهنمای خرید فرش

چرا باید فرش اتاق خواب را درست انتخاب کنیم؟

چراباید فرش اتاق خواب را درست انتخاب کنیم؟

چرا باید فرش اتاق خواب را درست انتخاب کنیم؟

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب ،در دکوراسیون منزل یکی از مواردی که مورد توجه است، انتخاب پوششی مناسب برای کف است. این روزها انتخاب های متفاوتی برای کف وجود دارند.

از پارکت و سرامیک گرفته تا موکت و فرش؛ اما فرش ایرانی در خانه های ایرانی جایگاه خاص خود را دارند. آنقدر که حتی با وجود موکت یا پارکت و کف‌پوش های دیگر باز هم فرش‌ها حضور خواهند داشت ؛ اما فرش خوب چه خصوصیاتی دارد؟ و چگونه باید فرشی متناسب با منزل خود بخرید؟ جواب این سؤالات را در این مطلب خواهید یافت.با ما همراه باشید.

 

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب

چگونه یک فرش اتاق خواب مناسب برای کودک خودمان انتخاب کنیم؟نحوه درست خرید فرش

در هنگام خرید فرش مناسب اتاق خواب، به الیاف آن توجه کنید

در کنار طرح و نقش های مختلف، فرش ها از الیاف متفاوت و متنوعی نیز تولید می شوند. فرش هایی با الیاف ابریشم و خز بسیار نرم و لطیف هستند و جلوه ای زیبا به اتاق خواب می دهند.

البته باید بگوییم که این نوع الیاف دارای مقاومت کمی هستند و در خانه هایی که دارای حیوان خانگی هستند از بین می روند. ولی اگر حیوان خانگی ندارید، می توانید با توجه به تردد کم افراد در اتاق خواب، از این نوع فرش ها در کف اتاق استفاده کنید.

در مقابل اگر به دنبال فرش های مقاومی هستید که به آسانی تمیز می شوند، فرش هایی از الیاف پلی پروپیلن و پشم، مناسب اتاق خواب شما خواهند بود.

 

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب تازه عروس

فرش اتاق خوای چه ویژگی هایی دارد؟

به اندازه فرش در هنگام خرید دقت کنید

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش، اندازه فرش با توجه به چیدمان منزل است. اندازه فرش اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که پایه های اول مبل روی فرش بیایند؛ یعنی وقتی روی مبل می‌نشینید پاها روی فرش قرار بگیرند. قرار دادن فرش با سایز کوچک یا قالیچه زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد.

اگر فرش زیر میز غذاخوری می‌رود بهتر است کل میز و صندلی ها روی فرش قرار بگیرند.فرش اتاق خواب هم باید به گونه ای باشد که که هنگام پایین آمدن از تخت پاها روی فرش قرار گیرد.

 

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب کوچک

فرش اتاق خواب باید هم از نظر ابعاد و شکل و رنگ و طرح مناسب فضای اتاق باشد

 

فرش مخصوص اتاق خواب های رنگی

اگر دیوارهای اتاق خواب رنگی باشن یا وسایلی که برای اتاق خواب انتخاب کردیم به اندازه کافی رنگ و لعاب داشته باشن برای ایجاد تنوع بهتره تا فرشمان را به شکلی انتخاب کنیم که تفاوت محسوسی با سایر مبلمان اتاق داشته باشه. مثلا فرشی با رنگ های فقط خنثی مثل سیاه و سفید بخریم تا هیچ همپوشانی با سایر اجزای دکور نداشته باشه و به خوبی خودش را در اتاق نشون بده.

 

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب مدرن

انتخاب و خرید فرش اتاق خواب و پذیرایی

فرش های کنار تخت خواب

ممکن است شما بخواهید از یک سرویس خواب بسیار زیبا استفاده کرده و تمایلی نداشته باشید که فرش زیر آن، سادگی و یا زیبایی اش را تحت تاثیر قرار دهد. در این حالت به یک فرش برای کنار تخت نیاز خواهید داشت.

زیرا طبق اصول طراحی، زمانی که روی تخت خواب نشسته اید، بهتر است پاهایتان بر روی کف پوشی نرم قرار گرفته و مستقیم با کف سرد و سفت اتاق تماس نداشته باشد.

اگر سبک دکوراسیون شما به گونه ای است که نیاز به یک طرح متقارن دارید، می توانید از دو فرش یکسان در دو طرف تخت استفاده نمایید. معمولا مناسب ترین ابعاد برای این مدل فرش ها یک فرش کوچک ۲-۳ متری برای اتاق های کوچک و ۳-۵ متری برای اتاق های بزرگ است .

 

 

نکاتی درمورد انتخاب فرش اتاق خواب فضای روشن

نکات ضروری در انتخاب و شناخت فرش های ماشینی برای اتاق خواب و پذیرایی

 

فرش گرد یک فرش مناسب فضای کوچک

فرش ­های گرد نه تنها موجب ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل می­ شوند، بلکه یک ویژگی مهم دیگر هم دارند. این فرش ­ها به خوبی در فضاهای کوچک جواب می دهند.

ضمن اینکه قابلیت پهن شدن در قسمت­‌های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه را دارند. در هر یک از این قسمت­ ها که فضای کمی در اختیار دارید می­‌توانید با استفاده از یک فرش گرد، بر محدودیت­‌های ناشی از ابعاد کوچک محیط غلبه کنید. فقط باید در انتخاب ابعاد فرش گرد دقت لازم به خرج دهید.

 

 

چرا باید فرش اتاق خواب را درست انتخاب کنیم؟

نحوه شناخت و انتخاب درست فرش اتاق خواب

 

کلام پایانی

انتخاب فرش اتاق‌خواب معمولاً باید همراه با توافق اعضای خانه انجام شود، کمتر فرشی است در خانه که کودکان نیز در مورد آن نظر می‌دهند. بهتر است برای انتخاب فرش مناسب اتاق‌خواب ابتدا در سایت‌های فروش فرش ماشینی از تمام طرح‌ها دیدن کنید و از کارشناسان فروش سؤالات و ابهامات خود را پرسیده و بعد اقدام به خرید فرش اتاق‌خواب کنید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.