1 - راهنمای خرید فرش

چرافرش ماشینی پرزمیده؟

فرش ماشینی آنتی باکتریال

چرافرش ماشینی پرزمیده؟

چرافرش ماشینی پرزمیده؟ پرزدهی از مشکلات رایج در هر فرش ماشینی می باشد که یک مسئله طبیعی محسوب می شود. ولی در برخی از موارد پرزدهی بیش از اندازه فرش ازار دهنده می شود و می تواند حساسیت در انسان به وجود آورد .

بهترین فرش ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی اکریلیک است.یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین نخ در بافت فرش ، نخ خاب می باشد که نخ خاب بین ۷۰ تا ۸۵ درصد وزن یک فرش را تشکیل می دهد .

 

فهرست مطالب

 

۱-چرا فرش ماشینی پرز میده؟

 

۲-چگونه یک فرش ماشینی بدون پرز بخریم؟

 

۳-فرش ماشینی بدون پرز چگونه فرشی است؟

 

۴-فرش ۷۰۰ شانه ضد حساسیت

 

۵-دلیل ایجاد پرز در برخی از فرش ها چیست ؟

 

علت پرز دهی فرش

 

چگونه یک فرش ماشینی بدون پرز بخریم؟

یکی از مشکلاتی که برخی خریداران فرش با آن روبرو می­ شوند، پرز دادن فرش است. گاهی این مسئله به ظاهر کوچک می­تواند باعث ایجاد حساسیت تنفسی در برخی افراد و سایر ناراحتی ­های مرتبط با سلامتی شود.

 

به همین دلیل شناخت فرش ماشینی بدون پرز و خرید آن از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

 

البته باید توجه داشت که معمولاً در هفته ­های اول خرید، فرش ممکن است پرز داشته باشد که امری طبیعی است. اما اگر این روند پرز دادن شدید بوده و یا ادامه داشته باشد، باید به کیفیت الیاف به کار رفته در فرش شک نمود.

 

چرا فرش کاشان پرز میدهد؟

فرش ماشینی بدون پرز چگونه فرشی است؟

بعد از استفاده اولیه از فرش ماشینی بدون پرز، فرایند جدا شدن الیاف متوقف شده و دیگر پرز از فرش جدا نمی گردد. فرش ماشینی بدون پرز حساسیت ایجاد نمی کند و و برای کسانی که آلرژی دارند بسیار مطلوب می باشد.

 

نگهداری فرش ماشینی بدون پرز نیز بسیار راحت تر و ساده تر می باشد. به همین دلیل فرش ماشینی صددرصد اکریلیک هیت ست شده از بهترین انتخاب های موجود برای مشتریان محترم می باشد.

 

فرش ماشینی بدون پرز

فرش ۷۰۰ شانه ضد حساسیت

فرش ماشینی بدون پرز ،الیاف نامرغوب و نامناسب باعث کم شدن کیفیت فرش ماشینی می شوند و به دلیل وجود گاز های مضری که در آنها وجود دارد باعث حساسیت و آلرژی می شود .

 

فرش آکریلیک یکی از قالی های می باشد که سطح آلرژی را به حداقل می رساند .

 

کارشناسان و تولید کنندگان فرش ماشینی به فکر این مشکل بوده اند و توانسته اند آن را با افزودن تکنولوژی بیشتر برطرف کنند .

 

به این منظور الیاف آکریلیک که نوعی الیاف مصنوعی هستند را طی فرآیند هیت ست ، بدون پرز و ضد حساسیت کرده اند .

 

 

دلایل پرزدهی فرش

 

دلیل ایجاد پرز در برخی از فرش ها چیست ؟

پرزدهی بالا یکی از عیوب فرش تلقی می شود . از عواملی که سبب می شود برخی از محصولات از جمله فرش های آکریلیک دارای پرزدهی فراوان شود ، عوامل مرتبط با تولید فرش هست .

 

اگر در مرحله بافت ، تنظیم دستگاه های ریسندگی و یا تثبیت حرارتی به خوبی درست انجام نشود و یا اینکه مرحله آهار به درستی انجام نشود ، باعث پرزدهی می شود .

 

با بالارفتن شانه و تراکم فرش ، پرزدهی کمتر می شود . پس می توان به این نکته پی برد که چرا در گذشته پرزدهی فرش های ماشینی بسیار زیاد بود . محصولات ماشینی در دهه ۵۰ ، ۳۵۰ شانه بود که پرزدهی بالایی داشت .

 

دلیل پرزدهی فرش

 

نتیجه گیری

با پیشرفت در صنعت و تکنولوژی فرش ، شانه و تراکم محصولا بالا رفت . استفاده از نازک به دلیل افزایش شانه و تراکم سبب پرزدهی کمتر فرش های ماشینی شد و بدین صورت محصولات با شانه و تراکم بالا از جمله فرش های ۱۵۰۰ شانه ، فرش های ۱۲۰۰ شانه و فرش های ۱۰۰۰ شانه به وجود آمده اند که بدون پرزدهی هستند .

 

به طور کلی می توان گفت که پرزدهی فرش به عواملی چون ، تعداد شانه و تراکم ، آهار ، نوع الیاف و ضخامت نخ خاب بستگی دارد .

 

 

تماس با ما

شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت تندیس خاطره کاشان و تماس با کارشناسان شرکت از متنوع ترین و بروزترین محصولات این شرکت دیدن نمایید .همچنین جهت سفارش و خرید فرش ماشینی بصورت آنلاین و حضوری با شماره زیر تماس بگیرید.

 

فرش

,,,,,,,,,,,,

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.